Oireet

Jamsu, onpa vähän pöljä täti :D
Kattelin keväällä husin sivuilta et sektion jälkeen 3kk ois ihan minimi ennen raskautumista.. Siinä ajassa kudoksen kestävyys on 90% entisestä. Toki riippuu siitä mitä leikkaava lääkäri sanoo, joillainhan voi olla kohtu huonommassa kunnossa ni paranee hitaammin. Ei miulle kyllä oo sanottu nyt neuvolasta mitään sektioon liittyen..

Okei.. Nii paljo aina nuissa ohjeissa eroja :D Pitää ekassa neuvolassa kysellä tosta asiasta

Kyselin myös kesällä kätilöltä kun kävin pelkopolilla ni sanoi et ei muista et ikinä ois tullu kellekkään kommenttia et miks raskauduit niin nopeesti sektion jälkeen..

Täällä närästää, pahaa oloa, paineen tunnetta vatsassa ja tissit on herkät. Ja rv vasta 3+6.

Mulla on kolme sektiota takana. Kolmannen kohdalla seuranta oli aika tiivistä, kun istukka ei toiminut kunnolla ja tyttö oli pieni kokoinen.

Jamsu, alkoi naurattaa toi "vuosi pitäisi odotella " :D Eipä sille enää tosiaan mitään voi. Mut kai se on sellainen suositus, että ehtis kunnolla toipua.

Lilium kuulostaa tutulta myös toi hengästyminen. :)

Itsellä ei ole kokemusta sektioista eikä toivottavasti tulekaan, mut eipä noihin yleensä voi itse vaikuttaa... Kuulostaa aika hurjalta noi teidän sektio arven paranemiset jne. Mulla yhdellä kaverilla kasvoi siihen sektioarpeen joku kasvain... :wideyed:

Kuulemma tosi harvinaista et sektioarvelle kävis jotain raskaana, mut tietty niitä tapauksia on joilla arpi revennyt tms :/ pystyviilto vissiin paranee huonommin ja on herkempi repeemään..

No jep :D Hyi :/ toivuin kyllä sektiosta hyvin ja en usko että arven kans mitään tulee. Pieneen kiristelyyn oon kyllä koittanu valmistautua :D kieltämättä vähän jännittää että onko kuin kipee ku kuullu just että se voi olla aika kipeenä seuraavassa raskaudessa..

Jamsu miekin oon miettiny et mitenhän paljon tuntuu. Kai se vähän riippuu et kuin paljon on tullu kiinnikkeitä.. Kuhan ei nyt mitään älyttömiä kipuja tulis :/

Yhtä lailla se kohtu ohentuu joka raskauksessa, vaikka syntyy normaalisti alateitse. Sektioarpi vaan aiheuttaa enemmän jännitettä kohdussa, kun kohtu kasvaa.
Itse oon parantunut sektiossa tosi hyvin. Alan heti kävellä, vähän kerrallaan. Liikunta auttaa. Kolmosen kohdalla oli alussa hankalaa, kun mulla oli hemppa 71, niin vähän huippas, mutta sinnikkäästi join nesteitä ja kävelin. Jokaisen sektion jälkeen oon hoitanut vauvan yksin, tietenkin pyytänyt apua, jos oon tarvinnut. Oysissa on kolme ekaa syntynyt ja hoitaja otti kahdeksi ekaksi yöksi hoiviinsa, toi vaan rinnalle.

Mulla ainakin hormonit heittää, toisella hetkellä kaikki on hyvin ja hetken päästä on niin paska olo et itkettää. Muita hormoonien uhreja? Turhauttaa!

Ihmiset varmaan luulee että oon kajahtanut tai muuttunu kauheeks ämmäks kun en näin aikasessa vaiheessa kertonut vielä kenellekkään syystä.:facepalm: Mies onneksi ymmärtää mun räjähtelyn.

Haha joo on kyllä hermot "vähän" kireellä :p neitillä oli kunnon kiukkupäivä eilen niin kyllä nous savu korvista.. Illasta linnottauduin sit yksinään makkariin lukee kirjaa ja jätin neitin isin hoiviin :)

Kaffee, joo voin samaistua! Oon välillä ku joku Jekyll ja Hide näitten tunteiden heilahdusten kanssa.. :meh:

Hmm.. Täällä näyttäs olevan unettomuutta oireena. Yleensä nukun hyvin, mutta nyt en saa illalla unta vaikka väsyttää.. Esikon raskaudessa nukuin kevyesti 14h yöunet ja päikkärit päälle. Oiskohan nyt sit poika tulossa kun esikko on tyttö :p

Niinku jo tuolla toisessa ketjussa kerroin, niin mulla aivan sama ku sulla Mannikka. Unettomuus myös täällä riesana eikä mulla kyllä noiden tyttöjen raskausaikana ollu tällaista, ku vasta lopussa..

Jospa meille tulee nyt sitten poitsut? :dummy:

Takaisin