Oireet

Mulla kaksi sektiota takana. Sairauteni tekee kohdusta heikon. Siksi seurataan. Sektiolla tulee viimeinenkin.
En tiedä seurataanko normaalisti sektion jälkeen kohtua.
Sektioiden lisäksi on vatsa jouduttu avaamaan neljä kertaa.

Mulla syntyi kans esikoinen kiireellisellä sektiolla, eikä oo ollu mitään puhetta että kohdun kuntoa mitenkää seurattas

Okei, voi olla että ei sit seurata. Varmaan tulee sit käytyä ylimäärästä jos tulee paljon kipuja.. Pelkopolin asiakkaana oon joka tapauksessa tässä raskaudessa. Ei mennyt ihan nappiin esikon synnytys..

Mulla on välillä ollu vähän ällö olo mutta ei kuitenkaan mitään verrattuna edelliseen raskauteen. Siinä alusta loppuun oksensin koko ajan, en pystyny edes kaupassa käymään ku alkoi kaikki hajut oksettaa ja jos oli pakko ottaa pussi mukaan et sai siihen oksentaa matkalla kun juoksi vessaan. Voin kertoo että ihmiset katto aika pitkään :D eikä kukaan saanu avata jääkaappia jos olin samassa huoneessa.

Siks oonki ihan hermona että oonko edes raskaana ku ei oo tullu niin kovaa pahoinvointia. Esikoisesta tais olla kans paljon pahoinvointia mut en joutunu niin hirveesti oksentaan. Mutta kai sitä voi samalla ihmisellä olla täysin erilaisia raskauksia. Ainakin toivottavasti :D

Mannikka, mulla sama homma, paitsi et molemmat synnytykset menny ihan persiilleen, kakkosesta jäi sen verran traumaa että nyt pelkään synnyttää ollenkaan alakautta ja sektioon en suostu.

Mulla on välillä ollu vähän ällö olo mutta ei kuitenkaan mitään verrattuna edelliseen raskauteen. Siinä alusta loppuun oksensin koko ajan, en pystyny edes kaupassa käymään ku alkoi kaikki hajut oksettaa ja jos oli pakko ottaa pussi mukaan et sai siihen oksentaa matkalla kun juoksi vessaan. Voin kertoo että ihmiset katto aika pitkään :D eikä kukaan saanu avata jääkaappia jos olin samassa huoneessa.

Siks oonki ihan hermona että oonko edes raskaana ku ei oo tullu niin kovaa pahoinvointia. Esikoisesta tais olla kans paljon pahoinvointia mut en joutunu niin hirveesti oksentaan. Mutta kai sitä voi samalla ihmisellä olla täysin erilaisia raskauksia. Ainakin toivottavasti :D

Mannikka, mulla sama homma, paitsi et molemmat synnytykset menny ihan persiilleen, kakkosesta jäi sen verran traumaa että nyt pelkään synnyttää ollenkaan alakautta ja sektioon en suostu.

Wiivis, mä esikon odotuksessa yökkäsin kerran vaikka muutaman viikon oli etovaa oloa mut kakkosessa oksensin kymmeniä jos en satoja kertoja kunnes sain pahoinvointi lääkkeet jotka ei tosin pahoinvointiin auttaneet mut oksentelu jäi. Mut siis olivat hyvin erilaisia, ehkä sullakin!

Mulla eka raskaus oli ihan hirvee, jouduin oksentelun takia tippaankin. Nyt en ole vielä oksentanut ollenkaan, toivottavasti en oksennakaan :)

Mulla eka raskaus oli tosi helppo. Joskus joku ruoka ei maistunut, menkkamaista kipua alavatsalla ja väsytti, mutta siinä kaikki oireet. Eka supistuskin tuli vasta synnytyksen käynnistyttyä. Tokassa raskaudessa nälkäisenä tuli paha olo ja liian kylläisenä oli paha olo, mutten oksennellut. Nyt on ollut vähän paha olo ja menkkakipua. Toivottavasti paha olo ei pahene, nyt jo huolestuttaa seuraavien viikkojen tulevat työmatkat, kun muutenkin mulle tulee lennoilla nousuissa ja laskuissa helposti paha olo. Mä inhoan oksentamista.

Nonni, taas semmonen oire minkä on autuaasti unohtanut viime raskaudesta :D ripuli löys sit tänne sen pahoinvoinnin saattelemana :confused:

Elisinha80, joo kyllä se taitaa vaan nuo oireetkin vaihdella eri raskauksissa. :)

Jennyhannelelle tsemppiä pahaan oloon... Mulla oli tosiaan tossa kuopuksen raskaudessa niin paha olo kuusi viikkoa, että muuta en pystynyt tekee, ku makaa reporankana sohvalla. :sad001

Mullakin nyt alkanut ajoittain tulla etovaa oloa ja sit vissiin verenpaineen heittelee, ku välillä tulee jotain ihme heikotuskohtauksia. Kahvi ei vielä ällötä ja juon sitä 2-3 kuppia päivässä. En kyllä haluaisi siitä kokonaan luopua just sen tajuttoman päänsäryn takia... o_O

Mullakin oli ekaks vatsa löysällä, mut nyt tuntuu et ei tyhjene kertaakaan kunnolla päivän aikana ja saa ravata jatkuvasti..

Mulla ei kans edelleenkään ole oikein muita oireita, kuin et koko ajan paleltaa ja etoo, yrjö ei tosin lennä :)

Mun esikoinen synty sektiolla ja tokaa odottaessa mulla sattui arpeen ihan hitosti koko ajan ja mitä popidemmälle mentiin niin koko ajan enemmän. Mulla seurattiin arpea ultralla puolesta välistä saakka tiheeseen ja mitattiin sen poksuutta ja lopulta ehti kohtu venyä niin että arpi oli tosi tosi ohut enää. Seurattiin, koska pelättiin sen ratkeavan auki ja mulla siin arvessa on joku lovi kohta joka mietitytti lääkäreitä. Oli ihan siinä ja siinä et saisinko synnyttää alateitse vai meniskö suoraan sektioon, kun ei tiedetty kestääkö kohtu sit supistukset.
Mulla sattuu nytkin tuonne arvelle et samaa tulee varmaan ole koko loppu raskauskin taas. Pystyyn noustessa repäsee aina tosi illkeesti.

Desiree84, mullakin ihmeellisiä heikotuskohtauksia! Ja tuntuu että välillä hengästyy ihan pienestä, vaikka kunto pitäis kyllä olla hyvä :D

Odecca, aika hurjaa :o ei miulla oo kyllä mitään tuntemuksia oo ollu arvessa.. Oliko siulla kuin pitkä väli ekan ja tokan raskauden välillä?

Oho, saa nähä kipeytyykö miulla sit. Neiti on vasta 10,5 kk.. Katottiinko siulla ennen raskautta minkälainen arpi oli? Miulla vilkastiin elokuussa ja sillon sano et pari kk ois ihan hyvä viel parantuu..

Kuulostaapa inhottavalta odecca.. Oon kuullu että arpi saattaa olla kipee sillon ku kohdun kasvu kiihtyy mutta toivottavasti nyt ei koko raskautta ois hirveen kipee. Mulle sanottiin sillon sektion jälkeen että mielellään vuosi, vähintään puolivuotta pitäis odotella. Esikoinen 2päivän päästä 11kk ja ku soitin neuvolaan aikaa nii puhelimeen vastannu nainen tosi inhottavasti hoki ja jankkas että vuosi pitäis odottaa.. Alko ärsyttää ihan suunnattomasti, eikö se ole vähän jo myöhästä ku raskauski jo alkanu :D

Takaisin