Oireet

En voi nukkua päivällä yhtään kun se vaikuttaa heti yöuniin vaikka nukkuis vaan vartin. Mul on onneks kroppa tottunu tähän, mä en muista edes koska olisin viimks nukkunu enemmän kuin 7h ehkä joskus lapsena.

Mun täytyy lisätä oirelistaan Hormoniraivo.... mulla palaa pinna ihan koko ajan jos ei asiat mene niin kuin haluan, muistan et tällasta oli myös kun odotin esikoistani, tokan kohdalla ei.

Oijoi, no onneks pärjäät sit pienillä unilla... Eihän sitä kyllä itellääkään tuu koskaan enää nukuttua koko yötä heräämättä, niinku ennen lapsia joskus... :wideyed:

Hormoniraivo kuulostaa myös tutulta ja mulla ainakin sekin käy ärsyttää, ku tuntuu, että koko ajan ärsyyntyy jostain. :inpain:

Itseä kyllä ainakin vielä häiritsee huonot unet. Oon niin uninen muutenkin. Ennen esikkoa aina 9-10h unet.. Mut ihan ok tähän heräilyyn tottu. Paitsi nyt kun ei saa unta ja sit koht joku herättää ja sit ei taas saa unta ja aamulla on noustava kun neiti nousee ..

Ai muillakin ollut päänsärkyä! Mulla oli eilen ihan kamala päänsärky, meni koko päivä ihan pilalle :/ eikä normaalisti oikeestaan koskaan särje päätä. Kai sekin voi sitten selittyä tällä raskaudella.

Odottamaan vain, jatkossa mikä tahansa oire tai vaiva tulee (ja niitähän tulee) on "yleistä raskauden aikana". Tietenkin toivon ettei niitä kenellekään tulisi! Mut mulla on ollut mm. nenän tukkoisuutta, poskiontelotulehdus, sormien tunnottomuus, närästys, ummetus ja kymmeniä muita vaivoja jotka ovat lähinnä epämiellyttäviä mut kaikissa noissa on yhteistä se että tulee helpommin raskaana.

Mä mietin että ei mulla mitään hormonimyrskyjä ole, mut ehkä oon saattanut tiuskia miehelle ja suuttunut sen muka hauskoista vitseistä. Huomorintajua ei kannata nyt koetella :grin

Desiree84: Tänään jouduttiin lähtee nesteytykseen ekan kerran, kun ei yli 5h pysynyt edes vesi sisällä ja alko huimaamaan ihan karseesti. Hyhh

Moony: Mulla on ollukkin ne käytössä aikanaan kun reflukstauti puhkesi, sanoin just tänään miehelle että huomenna marssin apteekkiin hakemaan ne. :)

Jennyhannele onpa kurjaa :( tuliko tipan jälkee parempi olo? Toivottavasti rannekkeet ja b6 auttaa..

Mulla on myös vaikeuksia saada unen päästä kiinni, vaikka todella väsynyt olenkin. Viime yönä joutui heräämään pissalle. Toivottavasti siitä ei tule tapaa! Tosin kurkkua kuivaa öisin niin pahasti, että joudun juomaan monta kertaa, eli ihmekö tuo.

Alaselkää, vatsaa ja rintoja jomottaa myös. Valkkaria valuu huolella.. Olo on todella rauhallinen, mikä on mulle sikäli poikkeava olotila, koska normaalisti olen oikea tuulispää :grin Pahoinvointia odotan edelleen.

Jennyhannele toivotaan että pahoinvointi helpottas!

Itsellä eilen alko oireet nostaa päätään.. eilen ja tänään juilinut pitkin päivää alaselkää ja iltaa kohti koko ajan paheneva turvotus! Vielä ei onneks pahoinvointia..

Onks tääl muilla minkälaisii alavatsakipui..? Tänään ollu kovempia jomotteluja ja repivää kipua. Mietin vaa onks normaalia vai johtuuko sektiost..

Jennyhannele mä jouduin ekassa raskaudessa tippaan pahoinvoinnin vuoksi. Sit löysin netistä tiedon, että Postafen - tabletteja voi raskaudessa käyttää pahoinvointiin (tarkoitettu matkapahoinvointiin) ja tarkistin tiedon teratologiselta, jonka mukaan ovat yleisesti käytössä ja voi ottaa! Mua ne auttoivat ja nytkin noita on kaapissa, jos alkaa oksu oikein lentää.

Mannikka, mulla on jomottelua mahassa joka päivä - nytkin. Se voimistuu illaksi, ja on joka päivä aina vähän erilaista. Tänään on sattunu sydämensykkeet varsinkin oikealle alamahaan.

Jennyhannele: Toivottavasti sun pahoinvointi helpottaa.
Mannikka: Mulla särkee alavatsaa. Sit kohdunsuulla tuntuu paine. Tosi epämiellyttävä olo. Menkkakipuja on paljon.

Kiva kuulla et on normaalia. Tosin ikävä että monet kärsii samasta.. Vielä ei tarvinnut turvautua särkylääkkeeseen, mut jos pitkäkestosempia kipuja tulee niin varmaan pitää.
Wheelchair mama menkkakipuja miul ei oo ollu eikä painetta.. Toivottavasti siulki menee nopee ohi!

Hei, syyskuun väki! Jännää, miten ensin toivoo raskausoireita ja sitten alkaa niitä pelätä. Kohdun seudulla vihloo ja välillä lämpöilen. Ikenissä on outo tunne, joka sekin kai kuuluu asiaan. Kaikki on vielä niin alussa (4+2), että pahoinvointi on ollut lähinnä kuvittelua, joka pysyy poissa, jos muistan syödä riittävän usein.

Jouduin matkustamaan eilen kahdessa lentokoneessa muutaman tunnin ajan, ja varsinkin vähän vanhemman koneen tärinä alkoi loppulennosta tuntua tosi ikävältä alavatsassa. Ehdin sitten päässäni kehitellä kaikenlaisia kauhukuvia, mutta oikeasti kaikki taitaa olla ihan hyvin.

Sissis, kyllä miutakin pelottaa välillä noi mahan jomottelut.. Ja varsinkin jos kovemman jomon yhteydessä tuntuu ihan ku jotain lorahtas. Heti mentävä tarkistaa ettei vaan verta tuu.. :/

Millasia Top5, muilta löytyy, eli kamalimmat raskausvaivat

1.Liitoskivut (mulla mollemmilla kerroilla niin pahat et koko kävelykyky meni, onneks kunnollinen Si-tukivyö jeesaa)
2. Levottomat jalat (joihin ei auttanut mitkään konstit, vaivaa jo nyt)
3. Närästys (vain kunnon lääkitys jeesas, kaikki kikkakolmoset kokeiltu ennen sitä)
4. Pukamat
5. unettomuus (koko raskauden)

Nää siis kattaa koko raskauden

Järjestyksestä en ehkä osaa sanoo mut
-pahoinvointi rv6-20 ja 26->
-liitoskivut rv16-> kävely oli kunnon vaappumista
-järkyttävä väsymys koko raskauden ajan
-turvotus, alussa ja lopussa..
-nivelten löystyminen, muutenki on yliliikkuvia niveliä niin meinaa tippuu paikoiltaa..

Takaisin