Oireet

Mä on niiiiin ääriäni myöten täynnä tätä närästystä! Rv8 lähtien ollut, eli nyt 14viikkoa on siedetty ja pahenee vain! :depressed:

22+2

Mä on niiiiin ääriäni myöten täynnä tätä närästystä! Rv8 lähtien ollut, eli nyt 14viikkoa on siedetty ja pahenee vain! :depressed:

22+2
Tiedän tunteen... Mulla alko kans joskus rv 8-10 aikoihin ja edelleen närästää ja välillä tuntuu et vähintään kuolema tulee. Omeprazolia menee se 40mg/pvssä ja hyvinä päivinä se jopa auttaa! Voihan refluks.... :/

Onko muilla ollut häpyhuulten turpoomista? Itse oon nyt muutamina päivinä huomannut tällasta mutta ilmeisesti kuuluu asiaano_O

Tää raskausaika on kyllä niin hehkeetä aikaa!:rolleyes:

Tiedän tunteen... Mulla alko kans joskus rv 8-10 aikoihin ja edelleen närästää ja välillä tuntuu et vähintään kuolema tulee. Omeprazolia menee se 40mg/pvssä ja hyvinä päivinä se jopa auttaa! Voihan refluks.... :/

Itsellä ei auta kun Ranixal 100mg. Sitä kun ottaa niin helpottaa ainakin hetkeksi. Mut eipä sitäkään viitsi joka päivä napostella :meh: Millään ruoilla eikä juomilla oo väliä.. ugh..

Joo sama homma, ihan sama mitä syö ja välillä pelkkä vesikin aiheuttaa jäätävät olot.. Ughh, viimeaikoina varsinki yöllä herää ihan järkyttävään kipuun ja polttoon rinnassa.. Noh, enään kolme kuukautta jäljellä :D

Onko muilla ollut häpyhuulten turpoomista? Itse oon nyt muutamina päivinä huomannut tällasta mutta ilmeisesti kuuluu asiaano_O

Tää raskausaika on kyllä niin hehkeetä aikaa!:rolleyes:
No onpa helpotus kuulla että en ole ainoa! Mulla on tosi turvoksissa:confused: ja kuivuuttaan vähän kosketusaratkin, en usko että mikään tulehduskaan on kun valkovuotoa ei ole laisinkaan... Onko täällä joku joka tietää onko tää ihan normaalia?o_O

Mulla on kans välillä häppärit ihan turvoksissa. Mulla on ollut ihan plussauksesta asti tosi kuivat limakalvot alapäässä ja välillä myös just jonkinlaista kosketusarkuutta, esim pyyhkiessä. Luulisin et on ihan "normaali" raskausoire sekin, vaikkakin veemäinen :)

Kuivuus on normaalia.. oon siit kärsiny jo kolmen odotuksen verran ja vasta viime odotukses osasin synnärilläki sanoa et sisätutkimukset sattuu aivan saatanasti ni käyttivät enemmän sitä suihketta..

eveliina23 ja Carina25, repivää kipua oli mullakin navan ympärillä tuossa muutama päivä sitten. Kiva kuulla, jos teille selviää asiasta jotain. Itse jäin miettimään, ettei liiittyisi vatsalihasten erkaantumiseen, joka kuulemma tyypillisesti alkaa navan seutuvilta molemmille sivuille. Mulla ainakin kipu tuntui suht pinnassa ja paikallisena niin en osannut olla erityisen huolissani. Ja nyt kipua ei ookaan muutamaan päivään tuntunut.

Mä otan närästyslääkkeen kahdessa osassa, ekan napin aamulla ja toisen illalla. Pakko tehä niin et vaikutus olis mahdollisimman tasainen.

Mulla alkaa vissiin jotain jalkavaivaa ilmaantua öisin. Viime yö alko rattoisasti tunteella, et jalkaa rupee kihelmöimään. Tämä on se nimenomainen jalka, johon mulla näkyy suonikohjua pukkaavan. Tuntuu, et nyt lämpimien säiden myötä se on alkanu heti oireilee, ihan niinku viime kesänäkin. Odotan innolla tulevia öitä, jos se on tätä nyt sit jatkossa. Sekoilin jalan takia jossain horteessa ja jossain kohtaa havahduin kuvitelmaan siitä, että joudun sairaalaan, meidän matka peruuntuu mun osalta ja vauva ei selviä hengissä. :( Nyt on sillai kevyesti väsyny olo! :oops:

Mä kävin tänään kätilöllä, ja lääkäri piipahti myös meidän tapaamisessa kysymässä, miten menee. Mainitsin siis molemmille närästyksestä: sanoin, että kestän kyllä, mutta välillä kestäminen on vähän vaikeaa. Sovittiin, että kokeilen ensin manteleita ja ruokasoodaa (teelusikallinen lasilliseen vettä), sitten Gaviscon-nimistä käsikauppalääkettä, ja jos ei sekään tehoa, käyn hakemassa reseptin.

Nämä konstit eivät varmaankaan auta teitä, jotka olette jo kaiken kokeilleet, mutta kerronpa kuitenkin. Itse en ollut kuullut, että manteleista voisi olla apua.

Onko teillä tullut (jo) linea negra? Mulla tuli tytöstä tuo "poikaviiva" hävystä tisseihin asti ja alkoi haalentua puolisen vuotta synnytyksen jälkeen. Nyt tästä pojasta ei ole viivaa näkynyt. En muista enää (onhan siitä jo yli vuosi ;) millä viikoilla viiva tuli. Tästäkin raskaudesta näyttää tulevan pigmenttiläiskiä ja kymmeniä uusia luomia, esim nänneihin kasvaa jälleen varsiluomia! Onneksi ne kuivuu ja tippuu pois, tuntui aluksi inhottavalta alkaa imettämään niiden kanssa.

Levottomiin jalkoihin kannattaa kokeilla IcePower-geeliä, viilentää kuumotusta hetkeksi niin voi auttaa nukahtamaan. Itse pidän putkiloa yöpöydän laatikossa sekä kumihanskoja; saa kätevästi levitettyä eikä tarvitse enää nousta pesemään käsiä jälkeen :)

Kumihanskat, miksen oo tajunnu :D

Mulle tuli linea negra heti alussa. Pelkäsinkin et raskaus paljastuu kavereiden kanssa saunoessa kun viikkoja oli tyyliin 6...

Pakko kysyä teiltä viisaammilta: tasottuuko tää tissien kasvu jossain kohtaa ja mikä se kohta mahtaa suunnilleen olla? Just kävin kolme viikkoa sit ostamassa uudet (halvat onneks kyllä oli) rintaliivit ja taas ois tarve kipitellä samasta syystä kaupoille :o

Taskis i feel you! Joku aika sitten kävin ostamassa kahdet c kupit ja nyt kävin ostamassa neljät d kupit :D onneks.korkeelta ei tipu ku kyse henkkamaukan rintsikoista. Seuraavat onki sit varmaan dyyriimmät jos mennään e kuppiin jota ei käsittääkseni hm löydy x)

Olen tässä diagnosoinut itseltäni, että närästyksen tunne tulee, kun vatsa on kovalla. Lisäksi välttelen raakaa sipulia (ja välillä koko sipulia) ja punaista paprikaa, jotka itselläni aiheuttavat närästystä. Vatsa toimii suunnilleen säännöllisesti, kun muistaa vetää riittävästi kuitua aka päärynää, ruisleipää ja kaurapuuroa. Toivottavasti nämä konstit riittäisivät jatkossakin.

Muoks, myös chili on pois laskuista.

Muokattu viimeksi:
Mulla on täyskiellossa nyt toistaseks: Kaali, paprika, chili, possunliha, punanen kala, jauhenliha, tomaatti, ruisleipä ja leipä ylipäänsä, juusto, pavut, kukka- ja parsakaali, appelsini, mandarini, omena, päärynä, suurin osa mausteista, herneet, pasta ja riisi, suklaa ja kaikki hiilihapolliset juomat.
Kaikki nämä siis siksi, että vatsa ei kestä ja närästys on ihan järkyttävä jo pienestä määrästä. Meillä siis syödään vaan kanaa ja perunoita, kanaa tosin ei voi paistaa vaan pitää uunissa tehdä, että ei närästä. Alkaa vähän jo tökkimään, kun melkeen kaikesta tulee vatsa joko kipeäksi tai alkaa närästää. Mulla on siis reflukstauti jo ennestään, mutta kaikkea edellämainittua oon ennen raskautta pystynyt syömään ihan normaalisti. Onneksi enään 3kk jäljellä.... Haha :D

Takaisin