Oireet

Tänään on vatsa kadonnut! Olin ihan shokissa aamulla... ostin viime viikolla housut joita kokeilin kotona eikä mennyt vatsan päälle vaan piti laittaa vatsan alle.. ja ne niin kiristi! Tänään kokeilin samoja housuja ja ne meni vatsan päälle ja tilaakin jäi! Tais olla aikasempi turvotusta. Mut en olis uskonut näin radikaalia muutosta! Tänään on ollut vatsasärkyä koko päivän.. tuntuu että kohtukasvulta. Pitää vissiin ottaa töissäkin rauhallisemmin kun heti säryt alkaa kun vähä enemmän touhuaa ja stressaa. En vaan tiedä miten pitäis olla.. 2,5kk aikaa saada kaikki työt tehtyä... työnarkomaani tässä puhuu :D

Huh kun on ihana fiilis kun sain närästykseen lääkettä :-) toista päivää ilman mitään poltteluja! Oletin, että Losecilla pahin terä lähtis pois, mutta lähtikin ainakin nyt pariksi päiväksi kokonaan! Paljon energisempi olokin nyt :)

Luin jo kauan sitten jostain, että raskausaikana odottajat näkevät usein levottomia unia, joissa käsittelevät pelkojaan. Mulla sellaisia ei juuri ole ollut, mutta viime yönä oli synnytys alkamassa. Lapsivesi ryöpsähti, ja koska olin juuri eilen lukenut jostain, että yleensä lapsiveden tulon jälkeen on hyvin aikaa valmistautua sairaalaan lähtööön, päätin mennä suihkuun. Suihkun lattia kuitenkin lainehti. Vettä oli melkein polveen saakka, joten ennen sairaalaan lähtöä minun pitikin selvittää, missä oli viemäritukos, ja saatava lattia kuivaksi. Kaikenlaista sähelsin, mutta en onnistunut. Klassinen uni, jossa kaikki ei ole omassa hallinnassa, vaikka mitä tekisi. :joyful:

Toinen oire, joka liittyy tähän. Olen jo muutaman kerran herännyt yöllä henkeäni haukkoen, ja on kestänyt aika kauan ennen kuin hengitys on tasaantunut. Liittyy ehkä veren määrään?

Muokattu viimeksi:
Heh, itsekin näin jo ihan alkuraskaudesta unta, jossa synnytin kaksoset ihan ilman mitään apua, ei siinä kätilöitäkään tarvittu. Sitten jossain vaiheessa laitoin vauvat nukkumaan yläkerran pinnikseen ja lähdin itse pihalle touhuamaan kaikenlaista. Vasta monen tunnin jälkeen tajusin, että eiherranjestas eihän niitä vauvoja saa tolla lailla jättää yksin! Samassa aloin pohtia, että mitkä niiden nimet olikaan, ja muistin vain toisen. Tunsin itteni aika huonoksi äidiksi! No onneksi se oli vain unta... :joyful:

Mulla on kans ollu näitä et synnytään sen vauvan silleen lähes huomaamattomasti kotona ja sit unohtelen sen jatkuvasti jonnekkin:facepalm:

Mulla myös pari huvittavaa unta. Toisessa synnytin kaksoset, jotka katsottiin olevan vielä aivan kesken ja laitettiin ne takaisin vatsaan kasvamaan :D ja toisessa lähdin synnäriltä vauva muovikassissa ilman vaatteita :D apua mistä näitä unia tulee!

Mulla on nyt kaks päivää tossa oikealla puolella ollut ihme kylkikipua? Rasituksessa välillä pahenee. En oikein osaa kuvailla tota kipua mitenkään. Oletan kuitenkin, että olis jotain lihasten venymis / kasvukipuja?

Mulla myös parin päivän ajan ollut välillä kovatkin kylkikivut oikealla puolella. Vähän jopa pelästyinkin kipua mutta kasvukivuiksi kanssa ajattelin. Itsellä ainakin hieman helpotti tänään kivut kun otti särkylääkkeen ja teki pienen, rauhallisen kävelylenkin:)

Tämä on tosi pieni asia, mutta valvotti viime yönä. Toinen pohje nyki elohiiren lailla, enkä saanut sitä rauhoittumaan. Tänään iltapäivällä nykiminen lakkasi, mutta nyt sama vaiva on toisen jalan pohkeessa. Liittyiskö raskauteen, koska aikaisemmin tällaista ei ole ollut? Elohiireen jotkut suosittelevat magnesiumia, joten otin tänään tabletin, vaikka luin kyllä ainakin jostain lääketieteeseen nojaavasta lähteestä, ettei tutkimuksissa ole onnistuttu todentamaan magnesiumin vaikutusta asiaan. Sekin on vähän epäselvää, voiko pohkeen nykimisestä edes puhua elohiirenä: joidenkin asiantuntevien lähteiden mukaan voi, mutta ainakin yksi lääkäri oli Hesarin jutussa voimakkaasti sitä mieltä, ettei voi. Mutta siis – Onko muilla? Mikä auttais? Nimim. Epätietoinen.

Sissis mulla oli yks päivä just samanlainen.. en kyllä itekkää tiiä mikä siihen auttais mutta muistelen että edellisissä raskauksissa oli tätä myös. Onneksi ei kyllä kovin tiheään. Harvakseltaan :) mäkin kyllä toivoisin jotain apua tohon. Häiritsevän tuntonen. oon aina vaan kärvistelly niin menee itekseenki kyllä ohi jossain vaiheessa.

Mulla on kerennyt raskauden aikana olemaan jo elohiiri silmässä tosi pahana ja nyt se on korvassa. Neuvolassa neuvottiin ottamaan magnesiumia, mitä otin alkuun 2 tablettia päivässä ja tilanteen rauhoituttua 1 per päivä. Mua auttanu se siis ainakin :)

Kiitos kommenteista, Mamma96 ja Taskis! Muistatko sattumalta, Taskis, kuinka paljon magnesiumia sun tableteissa on? En haluaisi magnesium-yliannostusta, kun vatsa tuntuu toimivan pitkästä aikaa normaalisti, mutta tekis mieli lisätä annosta.

Mulla kramppailee pohkeet öisin, johtuu huonosta nukkuma-asennosta, joka luo painetta lantioon. Lisäksi kohtu painaa ainakin loppuraskaudessa suuria verisuonia, mikä aiheuttaa kramppeja. Voisko Sissis olla samasta kyse? Magnesiumia oon ottanu tupla-annosta, mut vatsa tuntuu toimivan sen takia liiankin hyvin. Pitäis vaan mennä ostamaan se vartalotyyny, että sais vähän paremmaksi tota nukkuma-asentoa.

Mantunen, nukkuma-asento olis kyllä looginen selitys. Nukun tyyny jalkojen välissä, mutta olen vähän etsiskellyt vartalotyynyä. Meidän Lidlissä ei sattunut olemaan. Isommasta kaupasta saisi sellaisen testivoittajatyynyn, joka on seiskan muotoinen. Se kuitenkin maksaisi satasen, mikä tuntuu vähän paljolta, kun en tiedä, onko siitä mitään todellista apua. Enkä kaipaa yhtään turhaa tavaraa kotiin! Mun magnesiumpurkissa näyttäisi olevan annoksena 375 mg, joten pidän tuon. Tänä aamuna kumpikaan pohkeista ei nyi.

Mä ostin imetystyynyn nukkumatyynyksi 40€ lastentarvikkeesta, näytti kyllä samaa tyynyä olevan meidän prismassakin myynnissä :)

Mulla itse asiassa on just imetystyyny nukkuma-apuna, koska olen sellaisen joskus hankkinut ihan toisenlaisiin tarkoituksiin. Se ei kuitenkaan ole kovin hyvä mulle. Tarvitsisin reilusti isomman. Netistä vois tilata, mutta meillä on aika paljon postia kadonnut, mikä vähän vähentää nettiostosintoa. Jossain vaiheessa kyllä luovutan.

Täälä kans viime yönä kärsin pohkeiden elohiirestä! Oli aika ikövä tila, mut onneks väsymys vei voiton ja nukahdin suht nopeesti huolimatta elohiirestä :)

Takaisin