Oireet

Kiitos vinkistä mimmeli! Meenkin apteekista hakemaan. En suun kautta viittis hirveitä määriä magnesiumia vetää, kun vaikuttaa vatsan toimintaan. Viime yönä ei krampannut, mutta pohje vieläkin hellänä toissaöisestä.

Pakko valittaa tänne kun ei samasta aiheesta viitti kotona ja töissä koko ajan marista. Aiemminkin oon kyllä tästä jo kitissyt, mutta mulla on siis NIIN tukala olo koko ajan, etten tiedä miten päin olisin! Koko vatsaa puristaa jatkuvasti, varsinkin ylävatsaa ja kylkiä, tuntuu vaikealta hengittää. Vaatteet puristaa, tekis mieli riisuutua alasti ja kuoria tää ihokin pois. Ainoa asento, joka tuo helpotusta on puoli-istuva asento, mutta 3 päivää melkein non stop töissä ollessa siihen ei ole ollut mahdollisuutta.

Johtuu epäilemättä mahan kasvusta, mutta lohduttakaa mua ja kertokaa, loppuuko tää joskus?! Pakko mennä huomenna vaateostoksille ostamaan isompaa kaikkea aslusvaatteista lähtien. Nimim. ekat mammahousut eittämättä PIENET

Haluaisin lohduttaa mut loöpua kohden pahenee ja sillon nää tuntemukset ois paljon mukavempia..
Täällä kans kaikki kiristää ja ahdistaa mut viel ei sentäs kettää muljaa kylkiluita kippeeks..

Mantunen, i feel you! Täällä samaa valittelen. Nimim, ei yhtiäkään sopivia alhushousuja... Eikä meinaa mistään löytyä tarpeeks korkeelle tulevia ja en voi sietää kun rullautuu vatsan alapuolelle huh!

Mulla edelleen aivan hirveät kylkikivut,jotka voimakkaimmillaan yöllä. Viime yönäkin itku pääsi kun hengittäminen sattui ja mikään asento ei ollut hyvä. Parasetamoli auttaa hiukan,joten venymiskipuja taitaapi olla. Olin jo viime yönä valmis lähtemään päivystykseen mutta ajattelin kuitenkin ettei he siihen sen kummempaa varmastikaan osaa sanoa. Viime viikolla asiasta neuvolaan soittelin ja epäilivät kanssa kasvukivuiksi. Todella kivulias vaiva:inpain:

Kylkikipua edelleen täälläkin. Tuntuu et kylkiä kiristää ja ahistaa ja puristaa, on kyl tosi inhottavaa.

Mulla sattuu kans kylkiin! Tuskainen lenkki äsken takana ku kesken matkan alkoi aika tavalla kiristää, puristaa ja sattua etenkin oikean kyljen tienoille. Edettiin sit varsin vauhdikkaasti, joo ei :D

Mä tänä aamuna heräsin siihen ku mulla vasemman käden kolme sormee oli aivan puutuneita, nimetön ja pikkurilli ei :eek: oli tosi oudon tuntonen!
Ja mulla tuntuu jo siltä niinku vauva puskis itteesä kylkiluiden alle vaikka eihän se nyt vielä niin ylhäällä voi olla :confused:

Täälläkin nahat ahdistaa! Tuntuu että maha olis kasvanut parin päivän aikana ihan järjettömästi, näyttää siis myös siltä! Tuskaisa olo vatsan ympäristössä.

Mulla on ollut myös hengenahdistusta joka päivä jo kuukauden ajan. Oon ajatellut että on allergiasta johtuvaa ja oon joutunut syömään heinixiä joka päivä, mutta ei se kyllä siihen auta mitenkään erityisesti. Katkaisee kyllä nonstop aivastelun. Nyt oon alkanut miettiä, että voisiko sisuskalut jo painaa keuhkoja ja tuoda ahdistusta keuhkoihin? Todella kypsää...

Täällä myös vatsaa kiristää ja kivistää niin et nahka paukkuu. Maha ottanut kasvupyrähdyksen viikossa niin en ihmettele mutta ei tämäkään kivaa ole...

Te, jotka käytätte magnesiumia vatsan toiminnan parantamiseen, niin kuinka paljon otatte sitä? Täällä on maha taas ihan jumissa. :meh:

Viveka mahanlöysytykaeen oon napannu magnesiumoksidia joku 3 tabl, eli 900mg.. Oksidia siks et se imeytyy huonoiten. Ihan magnesiumin takia oon syöny sit sitraattia, miusta se ei juurikaan oo vaikuttanu mahaan, tosin syönkin vaan 200-300mg/vrk.

Viveka toi on paremmin imeytyvää, mut ilmeisesti toimii myös mahan löysyttämiseen..

Ookoo, eli magnesiumhydroksidi siis on paremmin imeytyvää. Täytyy siis lisätä annosta kahteen tablettiin, nyt olen ottanut vain yhden (=250mg)

Edit ja vaihtaa tämän purkin jälkeen tuohon oksidiin, niin ei sitten imeytyisi niin hyvin.

Pari päivää myös ollut hengenahdistusta, tuntuu, ettei missään asennossa hengitä normaalisti. Kävely ja puhuminen samaan aikaan on lähes mahdotonta. Mietin myös, että voiko ylöspäin painuva suolisto painaa keuhkoja vai mistä johtuu.

Tänne rantautu eilen aivan järkyttävä kurkkukipu joka nyt yönaikana kehittyikin kunnon kuumeflunssaksi. Agh, mitäs muuta kun panadolia uskallan syödä? Esim tähän kurkkukipuun olis kiva jotain saada, vesikin sattuu niin perhanasti.

Mantunen, mä luon et hengenahdistus voi johtuu monestakin syystä raskausaikana, ihan viimeisillä viikoilla juurikin siitä että tila alkaa käymään ahtaaksi, mutta muita syitä voi olla veren volyymin kasvu,sydämen kasvu, kilpirauhasen toiminnan muutokset...
Jos pahasti vaivaa niin pyydä neuvolasta pef mittari ja avaavaa lääkettä varten tarvitset varmaankin neuvolalääkärin ajan...

Pari päivää myös ollut hengenahdistusta, tuntuu, ettei missään asennossa hengitä normaalisti. Kävely ja puhuminen samaan aikaan on lähes mahdotonta. Mietin myös, että voiko ylöspäin painuva suolisto painaa keuhkoja vai mistä johtuu.
Mulla viime raskaudessa hengenahdistus liittyi alhaiseen hemoglobiiniin (oire jo 110 kohdalla) ja auttoi kun aloitin rautakuurin. Nytkin huomaan hengästyväni pienessäkin kävelyssä joten aion menä mittauttamaan, muistaakseni alkoi keskiraskaudessa viimeksikin.

Mulla tämä hengenahdistus tuntuu olevan suoraan verrannollinen turvotuksen määrään. Nyt kun tämän päivän ottanut iisimmin, eikä iltaturvotus vielä ole iskenyt, ei ole mitää ongelmia hengityksessäkään :confused: Mutta täytynee neuvolaan soitella jos jatkuvasti vaivaa.

Takaisin