Mulla on alkanut kädet puutua öisin, tosi ikävän tuntusta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei Järvenhenki,Päivitys toveri rannekanavaoireyhtymästä.
Ajauduin tilanteeseen, jossa en tosiaan saanut enää kierrekorkkimaitopurkkia uutuuttaan auki. Nyt jopa öisin saan nukuttua, mutta aamukipu ja käsien koko päivän voimattomuus turhauttaa.
Neuvolan ohjeiden ja napakan päivystävän hoitajan (ja ehkä jopa pienen itkunkin) avulla sain eiliselle lääkäriajan. En muista, olenko koskaan saanut (julkisella puolella ainakaan) näin hyvää kohtelua! Lääkärillä ei ollut kiire, tutki tarkkaan, kuunteli ja selitti. Lupasi viedä asiaa eteenpäin ellei perusavusta ole apua. Lääkäri ohjasi minut tk:n fyssarille (, jolla ei oikein ollut pelisilmää), jolta sain rannetuet kahden viikon (!) lainaan. Lääkäri vinkkasi, että monet raskaanaolevat rannevaivaiset ovat saaneet apua lymfasta. Ohjasi myös olemaan työterveyteen yhteydessä, että saisin fyssari(/lymfa-)lähetteen. Tämän perään olen sitten tämän aamun soitellutkin... Ei kovin hyvältä näytä, joten olin suoraan yhteydessä yksityiseen fyssariin. Uskoisin, että lompakko saa luvan kestää kokeilun.
Lääkärin eilisten tutkimusten jälkeen kädet olivat aamulla ihan pirun kipeät ja käsittämättömän voimattomat. Kotihoitona liikuntaa, vedenjuontia ja suolattomuutta. Kyllä saa luvan helpottaa!
Rintaranka jumissa? Itselläni auttaa osteopaatin käsittely. Ryhti muuttuu kun rinnat alkavat painaa ja kasvava vatsa muuttaa kehon painopistettä. Ainahan ne sanovat, että jumppaa ja uintia ja kaikenlaista liikettä rintarankaan :)Joo mulla puutuilee myös kädet öisin, mielellään kuulen jos joku tietää miksi ja voiko sitä estää
Onko kellään ollut nivelkipuja sormissa? Mulla on ajoittain ihan kosketusarat
Mulla sama! Ja sitte ne on vielpä niinku jotku ketun nokat ja arat niin hohhoijaa!Mulla kutiaa nännit Jokseenkin ärsyttävää.
Mä tätä ihan samaa oon miehelle tuskaillut :DTäällä uutena oireena tullut ettei saa unta enää kun mikään asento ei tunnu hyvältä. Maha ei jotenkin asetu hyvin ja kun vihdoin se hyvä paikka löytyy niin toinen pitää hereillä potkimalla vatsaa. Ne liikkeet on tottakai ihania mutta nukkumaan mennessä ja kaksi tuntia hereillä maatessa ei :DD meille tulee niin jalkapalloilija
Mä pelolla ootan taas viimisiä viikkoja jolloin potkut oikeesti jo sattuu..
Varsinki tota keskimmäistä ku ootti ni tuntu et hän oli tosi ahtaalla..
Hän oli siis 54cm ja 4620g