Oireet

Joo mulla ollut litalgin joskus käytössä, mut ei suositella raskauden aikana. :) Tosi inhottavaa vaan huhhuh..

Eka yöllinen pohjekramppi koettu (siis nyt raskauden aikana), oli sen verran ilkeä että kävin samantien ostamassa apteekista magnesiumia... Muuten oireettomuus on jatkunut tänne 19. viikolle asti, mitä nyt ne sormenpäät on edelleen ryppyset :rolleyes:

Mulla on toisinaan ollut sellaista paineen tunnetta alavatsassa ja jomotusta alapäässä kävellessä ja kevyitä kantamuksia kantaessa. En tiiä oisko nämä nyt niitä harjoitussupistuksia, kun tunne on kuitenkin pitempi kestoista? Ei supistuksen lailla aaltoilevaa..

Heinis: Mä kävin viime viikolla kätilöopistolla tarkastuksessa, just vastaavien tuntemusten vuoksi :) Kätilö sanoi että harjotussupparit voi alkaa jo noinkin varhain. Silloin oli rv18+4 ja Kaikki oli kunnossa.

Okei, eli todennäköisesti nämäkin on harjoitussupistuksia. Hui alkaa heti miettimään onko aiheuttanut paikkojen pehmentymistä.. Hyvä, että sulla oli kaikki kunnossa jennyhannele! Täytyy torstaina ottaa puheeksi neuvolassa ja ainakin tähän mennessä lepo on helpottanut oloa suht. nopeasti.

Mä oon saanut nimen omaan Litalginia raskausaikana sappikipuihin, sanottiin et on turvallinen syödä.

No mulle just sunnuntaina päivystyksessä lääkäri sano että on kielletty, samoin tänään neuvolassa sanottiin samaa :0

Täällä oireina tunnin välein vessassa käynti, tissien kutina, eikä oikeen ruoka tahdo maistua vaikka on kova nälkä!

Päivitys toveri rannekanavaoireyhtymästä.

Ajauduin tilanteeseen, jossa en tosiaan saanut enää kierrekorkkimaitopurkkia uutuuttaan auki. Nyt jopa öisin saan nukuttua, mutta aamukipu ja käsien koko päivän voimattomuus turhauttaa.

Neuvolan ohjeiden ja napakan päivystävän hoitajan (ja ehkä jopa pienen itkunkin) avulla sain eiliselle lääkäriajan. En muista, olenko koskaan saanut (julkisella puolella ainakaan) näin hyvää kohtelua! Lääkärillä ei ollut kiire, tutki tarkkaan, kuunteli ja selitti. Lupasi viedä asiaa eteenpäin ellei perusavusta ole apua. Lääkäri ohjasi minut tk:n fyssarille (, jolla ei oikein ollut pelisilmää), jolta sain rannetuet kahden viikon (!) lainaan. Lääkäri vinkkasi, että monet raskaanaolevat rannevaivaiset ovat saaneet apua lymfasta. Ohjasi myös olemaan työterveyteen yhteydessä, että saisin fyssari(/lymfa-)lähetteen. Tämän perään olen sitten tämän aamun soitellutkin... Ei kovin hyvältä näytä, joten olin suoraan yhteydessä yksityiseen fyssariin. Uskoisin, että lompakko saa luvan kestää kokeilun.

Lääkärin eilisten tutkimusten jälkeen kädet olivat aamulla ihan pirun kipeät ja käsittämättömän voimattomat. Kotihoitona liikuntaa, vedenjuontia ja suolattomuutta. Kyllä saa luvan helpottaa!

• Tykkään
Reaktiot: mkm
Onko muilla kauheeta närästystä? Oletteko muuta kuin Rennieitä ottanut siihen? Mulla ei enää Renniet auta. Tähän asti meni niillä ihan ok. Nyt tuntuu, että kurkkukin (tai ehkä ruokatorvi) on rikki jatkuvasta närästyksestä!

Toivottavasti Järvenhenki löytyy apu noihin vaivoihin. :( Muistan hämärästi, että itsellä oli edellisessä raskaudessa joskus lopussa kädet turrana aamuisin. Tällä kertaa on toistaiseksi ollut vain yleistä motoriikan heikkenemistä käsissä. Tavarat tippuu. :(

Emilianen: Mulla kans alusta asti ollut ja ei renniet auta. Suurinta osaa ilman reseptiä saatavia valmisteita ei saa raskausaikana käyttää. Mut kysyppä lääkäriltä jos kirjottais sulle omeprazol reseptin, se auttaa mulla ainakin ja närästää enään tosi harvoin :) Mulla tosin on reflukstauti, minkä vuoksi närästää. Mut myös kannattaa kiinnittää tarkasti huomiota ruokailuihin, pieniä annoksia ja vältä kaikkea vatsaa ärsyttävää! Ja juo paljon vettä :)

Mulla kans omeprazolia ja jennyhannele en haluu pelotella mitenkä mut vaikuttaa et sua närästää samallailla ku mua ni loppuakohden se vaan pahenee..
Mut ei silti kaikilla käy niin mut mä oon joka raskaudessa kärsiny ihan järkyttävästä närästyksestä..

Emilialainen: oon kärsinyt närästyksestä rv8 lähtien ja pahenee vain. Rennie ei auta. Ranixal tehoaa ja hyvin! Ainoa lääke mistä on mitään hyötyä :)

Rv16+6

Joo sitä loppuajan närästystä odotellessa ;D Kauhistuttaa jo näin etukäteen, kun välillä nyt jo tuntuu et lähestulkoon kuolee siihen kipuun :s Onneks toi omeprazol kuitenki pitää sen aisoissa sen verran, että ei oo ihan jokapäivästä kuitenkaan.

Hyvä kuulla, että on lääkkeitä joita saa syödä! Täytyy käydä lääkärillä. Mulla tosiaan yskittää jo yöt kun kurkku on niin hellänä tästä närästyksestä.. Tosiaan sitten vielä jos tästä pahenee loppua kohti niin varmaan syöpyy koko ruokatorvi ja kurkku pois :D

Parina päivänä ollu pitkästä aikaa menkkajomoja :bored: Tosin vauvakin kasvaa tässä parin viikon aikana 7 cm että eipä ihme, että lihakset venyy ja paukkuu! Kävin tänään vesijuoksemassa, mikä ei kyllä auttanut asiaa. Alkuraskaudessa kun näitä kipuja oli joka päivä niin niihin tottui, mutta nyt yhtäkkiä huolestuttaa kaikki tällaiset tuntemukset.

Mantunen: Mulla oli kans viimeviikolla menkkajomoja ekaa kertaa alkuraskauden jälkeen ja kyllähän se huoletti täälläkin ;D Onneksi on tiistaina jo rakenneultra, niin pääsee taas hetkeksi nauttimaan raskaudesta :p

Takaisin