Oireet

Mulle on ilmestynyt kyynärtaipeisiin ihottumaa. Veikkaisin atooppisen ihon ihottumaa tai sit allergiaa. Onko muille tullut raskaus aikana allergioita?
Mulla migreenit pysyneet poissa kun kävin hierojalla. Syödä pitää edelleen usein muuten tulee heikko olo.

Täällä toinen tulossa rv 13+6. Esikoisen kanssa ei ollut oireita juurikaan, jos ei mielialan vaihtelua lasketa ja mielitekoja :D Sama meno jatkuu toisen kanssa. Mielialan vaihteluita ei ole nyt niin paljoa ollut, mutta itku on herkässä. Ja tänään huomasin ihme mieliteon oli pakko saada pauligin frezza vanilla kahvia ja salmiakki jauhetta! Niitä tässä nyt herkuttelen, mutta kohtuudella niitäkin.

Sanokaas te kokeneemmat, että mistä johtuu nää vähäiset verivuodot...? Kun kätilö ei ottanut niihin mitään kantaa keskiviikon ultras ja pikkutyypil oli kuitenkin kaikki hyvin... Mietityttää vaan, kun edellises odotukses ei tällaista ollut ja nyt vuotanut jo kolmena eri kertana (mut aina niin vähän, ettei minnekään näytille tms. viitsi lähteä). Tänäänkin tullut vähän rusehtavaa verta, vaikken oo tehnyt mitään. :confused:

Voisko johtua esim. kohdunsuulla olevasta istukasta vai onko vaan verisuonet niin pinnas tms... Ja ultras ei siis ollut mitään puhetta istukan sijainnistakaan... Mietityttää vaan, et mitä uskaltaa tehdä ettei vuodot lisäänny..

Minulla seksi aiheutti vuotoja.. joillakin on vaan verisuonet pinnassa ja siksi vuotelee. Luulisi kätilön sanovan jos istukka olisi kohdunsuulla.

Carliina25 musta kuulostaa et limakalvot vuotelee ku ne on raskaana ohuemmat. Itsellä tehnyt samaa mut veri tuli holahtamalla ärsytyksen jälkeen. Apteekista saa tohon vaivaan apua :) esim. Voiteena

itellä ei ole vuotoja, joten en osaa sanoa. Mutta luulen kans että johtuu ohuista limakalvoista.

Kätilö ei välttämättä mainitse mitään istukan sijainnista, koska tässä vaiheessa se on vielä normaalia vaikka olisikin kohdunsuulla. Eri asia tietysti jos rakenneultran aikaan on edelleen kohdunsuulla.. Näin oon ymmärtänyt.

Kiitos näistä :) Toi apteekista saatava voide olikin hyvä info, täytynee tutustua siihen kun arki koittaa.

Tää on kyllä niin kiva foorumi, kun täältä saa aina tukea, neuvoja ja näkemyksiä silloin kun oma hormoonien täyttämä pää ei toimi :)

Heippa vaan kaikki oireilijat!
Oon ollu vähän huono foorumilainen jonkin aikaa, kun mieli ollut maassa eikä ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.
Onko muilla alaselkä särkyjä-kipuja-jomoja? Itselläni varsinkin oikeelta puolelta kolottaa nykyään niin pahasti, ettei illasta pysty kävelemään. Lääkärit ja fyssarit on olleet yhtää tyhjän kanssa ja ohjeita niin monta kun antajia.
Kertokaa joku, etten ole yksin asian kanssa ja vielä parempaa, jos joku on löytänyt avun! <3

Mamis: Juu täällä kans samat kivut päivittäin, oli täällä muutama muukin joka valitellut ;D Et ole kipujesi kanssa siis yksin. Valitettavasti mä en ainakaan ole apua toistaseks kipuihin löytänyt... :s

Jennyhannele, oletko millä viikolla ja mikä on ollu neuvolan vastaus vaivoihin?
Inhottavaa, vaikkakin helpottavaa etten ole ihan ite näitä keksinyt ja on muitakin kärsijöitä :D

16+6 ja kivut alkoi 12+0. Neuvolasta veikattiin liitoskivuiksi yhdistettynä välilevynpullistumaan. Mut liitoskivuilta sun kuvailemat oireet kyllä mun ymmärryksen mukaan kuulostaa :) Mä en ite pysty enään edes imuroimaan ja kaupassa käynnin jälkeen oon niin kipee, että en sohvalta omin avuin ylös pääse. Tukivyö pitäs hommata lantiolle, niin ei pääsis lonkat kokoaika niin liikkumaan paikoiltaan.

jennyhannele, pyydä tarjalta lähete synnärin fysioyksikköön. Sieltä saat kunnon vyön lainaan. Sinne tarja aikoinaan ohjas mutkin ja oli ihan pelastus.

fyssari osaa myös neuvoa sua jos haluat ostaa oman kunnollisen vyön.

Kysyin jo tarjalta, mut sanoi että ei nykyään enään muka lainailla. Mulla on kyllä lähete fysioon jo valmiina muutenkin, niin täytynee soitella sinne. :)

Itellä oireina ihan alkuviikosta asti järkyttävä pahoinvointi, oksentelua, väsymys. Nyt on pääkipua kans, selkäkipua.
B6 vitamiinist ei mulle ollu pahoinvointiin oikein apua. Nyt rv 14 helpottaa pahoinvointi, enää sitä on tosi harvoin. :) mistä tietenkin oon tosi helpottunut! Kunhan väsymyskin väistyis!
Voin muuten suositella ainakin yhtä asiaa, mikä on mun pahoinvointiin auttanut vähän: sitruuna. Kun pahin oli, mulla oli ihan kunnon pala sitruunaa, mitä haistelin ja jopa nuolin/purin. Jos olin ulkona liikenteessä (mitä en kauheesti voinu edes tehdä), mulla oli sitruunapala pakattuna mukaan. Busseissa, autoissa ja muissa kulkuvälineissä saatoin sitä haistella :D
Joskus pyysin miestä puristamaan sitruunasta kotona mehua, mikä kans raikasti oloa :)

Eilen alkoi ihan hirveä särky lantiossa ja repii oikein kunnolla. Nyt sitten tuntuu kun joku olisi lekalla lyönyt häpyluuhun. Kyllä muuten sattuu :D

Odecca & jennyhannele onko synnärillä siis joku oma fysiojuttu? Ja joo imuroinnit jääny kyllä suosiolla miehelle. Kävely tuntuu kans olevan pahimpia kivun aiheuttajia, oisko sitten joku lonkka itelläki löysällä.

Takaisin