Oireet

Mantunen voisi kyllä tänään käydä ostamassa noita kaupasta, ei oo tullu mieleen ollenkaan :D kiitti vinkistä! :)

Mannikka joo herään muutaman kerran, mut oon niin väsyny etten jaksa tehdä mitään.. Ajattelin että voisin iltasin tehä valmiiks yö/aamupalaa mut en pysty syödä sitä jos se on ollu jääkaapissa 2h pidempään

Panda jotain pientä syömistä yöpöydälle, tai sit käyt jonkun jugurtin/rahkan vetämässä :)

Kiitos näistä ☺️ lueskelen iha mielellään tälläsiä ehdotuksia. Esikoista kun odotan niin kaikki on vähän uutta viellä ☺️

Käden puutumisesta yöllä kärsin viime radkaudessa. Tympee vaiva sekin. Nyt ei oo vielä ainakaan ollu.

Laitetaan nyt tännekin kun täällä oli muitakin joilla ei ole juuri ollenkaan raskausoireita! Mulla oli alkuraskaudessa jotain oireita, mutta tuossa rv 9+ jälkeen tuntui että loppuivat lähes kokonaan, ehkä yölliset pissareissut hät hätään pystyi raskauden piikkiin laittaa. Aikamoisen piinaavaa olla oireetta, ilman mitään tietoa siitä että mahassa joku oikeasti asustaa ja kasvaa ja sykkii...
Tänään kuitenkin eka ultra takana (rv 12+5) ja kaikki loistavasti!!

Oireettomuus voi siis olla huippujuttu :) Ja vaikka mullakin on ollut kaksi vähäoireista raskautta, niin kyllä vaan silti pelotti miten joku voi olla näääääin oireeton. Mut loppu hyvin, kaikki hyvin :) Tai siis eihän tää mikää loppu oo, taival vasta alussa :joyful: Ehtii niitä oireita varmaan tulemaan iso kasa ennen syyskuun loppua :p

Inhottava mahan kuplinta on taas tullut takaisin, tietysti juuri kun kuvotus muuten vähenee. Toosaa särkee ja maha on välillä valtava pallo jo. Alkuraskaus niin ei sovi mulle:)

muoks. niin ja se oleellisin, virtsankarkailu. Naiset, alatkaa heti jo treenata lantionpohjalihaksia ja muistakaa se eritoten synnytyksen jälkeen (ainakin jos vauva on giganttinen<3). Vituttaa kun koko ajan pissattaa ja silti lirahtaa housuun:(

Tällä hetkellä elämä tuntuu pyörivän syömisen ja ruoansulatuksen ympärillä. Sikäli osin sama meno kuin Mimmelillä, vaikka vointi onkin yleensä ihan ok. Ummetus ja ripuli vuorottelevat ilman minkäänlaista logiikkaa, vaikka suolistossa kuvittelevat varmaankin toimivansa loogisesti. Nyt närästys häiritsee jo niin paljon töihin keskittymistä, että jos ei kotikonstein helpota, menen apteekkiin.

Kolmatta päivää piinannut paine päässä. Ei oo särkyä tai näköhäikkää että viittais migreeniin, tuntuu vaan että pää posahtaa ja silmät pullistuu päästä. Ei auta ees panacod. Kohta varmaan pakko mennä lekuriin kysymään onko ihan normaalia.. En tykkää! Ja dödö pettää edelleen heti kun liikahtaa :D

Onko muilla muuten tullut luomia? Tuntuu et joka päivä löytyy uusia pikkupisteitä varsinkin käsistä :D

Mulla kanssa mahassa kuplii ja möyryää. Välillä ripulia ja sit taas ummetusta. Liitoskivut vaivaa ja mitään 5kg painavampaa ei pysty nostamaan, ettei ala selkää särkeä. Mahakin on pullahtanut esiin paljon aikaisemmin, kuin esikoisesta. Liikkeiden tuntemista vaan niin kovasti odottelen niin saisi tietää, että kaikki on kunnossa.

Alien&I ootko muuten mittauttanut verenpainetta? Itelläni ainakin on tuntunut paineentunnetta päässä alhaisen verenpaineen takia.

Päänsärky vaivaa täälläkin, niskat ja hartiatkin ihan jumissa. Pahoinvointi jatkuu edelleen. Sellanen "vuosisadan krapula" -olo... :( Tästä on kyllä hehkeys kaukana. :D

Odecca, kuinka monta otat noita magnesium tabuja siis kerralla? Ostin niitä, mutta yksi päivässä ei ainakaan tunnu auttavan.

Ei oo muuten paineita mitattu sitten viime neuvolan. Ens vkolla onneks seuraava, pitää siellä kattoo mitä näyttää.

Täällä kans migreenit palannut. Luulin eka, että flunssasta johtui päänsärky, mut nyt on jatkunut sama kipu 8vuorokautta. Näkökenttä sumenee ja on tosi vetämätön olo kokoaika, meinasin pyörtyä verhoostoksilla mutta kerkesin istumaan ja vedin pienen pullon fantaa naamaan niin olo korjaantui. Mulla ei auta mikään tohon päänsärkyyn ja tällä viikolla on ollut elämäni kovimmat säryt, pelkäsin jo vähintään aivokalvontulehdusta tai infarktia :D Mutta, luotan nyt siihen että on hormonipohjaista migreeniä, kun siihen taipumusta on muutenkin. Tsemppiä kanssasisaret, inhottava vaiva!!!

Täällä maha on kans on tai off..ärsyttävää tämmönen..edellisissä raskauksissa ei ollu mitään ongelmaa mahan kanssa!
Mutta tsempit teille jotka pääkipujen kanssa kärvistelette! Ei käy kyllä yhtään kateeksi!
Verenpaineista, mulla on itellä laskenu yläpainekki alle sadan, normisti ~120, eikä sitä huomaa muuten mitenkää paitsi jos liian nopeesti nousee..mä neuvolassaki sanoin ku siellä jo vähä huolestuttiin ku kokoajan paineet vaan laskee että mä otan ennalta ehkäiseväksi lääkkeeksi sillon tällön salmiakkia ;) ei kuulema haittaa

Minulla alkaa mennä käpy tämän puutumisen kanssa. Yöllä, vaikka missä asennossa, puutuvat molemmat, pääasiassa kuitenkin vasen käsi. Sen kanssa saa useita kertoja heräillä, niin kuin se uni muuten niin vahvaa olisi... Toisekseen aamulla kädet ovat öisten puutumisien jälkeen voimattomat ja "jumissa".

Ja heti aamusta, kolmas napakka päänsärky kuukauden sisään. Lääke onneksi auttaa!

Muokattu viimeksi:
Painin samojen oireiden kanssa! Päätä jyskyttää neljättä päivää ja noi yölliset käsien puutumiset?? En kuvitellutkaan, että olisi raskaudesta johtuvaa :O Järkyttävää aamulla kun näppejä ei saa suoraksi!

Liitoskipuja on välillä havaittavissa ja eilen illalla tulkitsin mahan jomotukset kohdun kasvukivuiksi, ei ne vielä kauhean kipeitä ollut mut epämukavalta. Tuota puutumista ei onneksi ole vielä ainakaan ollut, että jospa nyt sitten sitä odotellessa.. :D

Takaisin