Oireet

Oi mie niin toivon et nyt pahoinvointi alkaa helpottaa!! Tänään aamulla ei ollut edes huono olo, ja nyt on jo 6 päivää edellisestä oksusta.. Viimeeks kärsin melkein koko raskausajan pahoinvoinnista, niin tää ois mukavaa vaihtelua! :) nyt rv14+3.

Muokattu viimeksi:
Onko täällä kellään ollu suppareita? :) mulla ollut tässä muuton aikana kaksi supistusta missä tuntui kipua nivusissa. Nyt rv 15+2

Mamma, miulla on nyt ollu harkkasuppareita jonkun verran.. Neuvolasta pistivät pissakokeisiin ja ens viikolla käyn vielä neuvolalääkärillä, niin vilkasee kohdunkaulan pituuden. En kyllä ite oo huolissani kun näitä oli viimeekskin paljon eikä mitään tehnyt. Toki hyvä silti tarkistaa ettei oo tulehdusta tms tai muutoksia kohdunkaulalla.. :)

Joo mulla onkin ens viikolla neuvola niin siellä ajattelin mainita. Mäkin muistelen et viimeraskaudessa myös alkoi rv16 et en silleen oo huolissaan ja ku ei tuu edes joka päivä. Noita tulehduksia mulla on ollukki mut toissa viikolla oisko ollu niin otettiin pissakoe ja se emätinnäyte ja oli puhtaat. Voiko olla haittaa jos ootan sinne torstain neuvolaan?:D

Mutta en ees oo varma onko ne supistuksia . Jotenkin hirveen vaikee erottaa vaikka jo kolmas raskaus :D

Ja mulla ainakin suoliston toiminta aiheuttaa semmosia supistusmaisia tuntemuksia et kiristää alavatsaa ja kipeetä tekee nii ärsyttävä ku ei erota mitä se on :(

Kyllä varmaan voi oottaa jos ei tuu paljoa suppareita :) meidän neuvolassa on joku raja 10 supistusta/päivä, miulla on varmaan sitä luokkaa. Tosi vaikee sanoa kun kävellessä ei esim huomaa, mut sit pysähtyessä huomaa vaan et maha on kova.. Miulla kyllä viimeeks alko lähempänä puolta väliä, mut ehkä nyt vaan jotenkin herkemmin huomas ite..

Lälly, Oho :D siis joo en hypännyt, jotenkin sekosin vaan kun jouduin neuvolassa laskee ens viikon rvt :D :banghead: pitää vissiin korjata ;)

Mä en enää muista mut jos tulee supistus nii meneekö vatsalihakset kovaksi?:'D nojoo sulla tulee sit paljo enemmän ku mulla ei edes joka päivä. Ainakaa en niitä huomaa. Mut toivottavasti nyt meillä molemmilla menis iha loppuun asti näistä huolimatta :)!

Ei miulla vatsalihakset kovetu, vaan pelkästään kohtu.. Tulee semmonen kova pallo alamahaan. Tuntuu vähän kiristävältä tms, sit oon kädellä koklannu just et onko kohtu kovana pallona ..

Joo no ei mullakaa vatsalihakset kovetu piti vaan varmistaa :D karu kuin äkkii unohtuu ku noin vuosi sitten viimeksi synnyttänyt ja nyt jo kaikki unohtunut. Mulla on kyllä tehny pari kertaa silleen. Mut ei kyllä joka kerta ku on kiristänyt ja sattunu. Luulen et mulla ainaki osa niistä tuntemuksista liittyy tähän mun suolen toimintaan.:)

Mulla on tosi supistusherkkä kohtu ja noita harrkoja on tullut muutama. Edelisessä raskaudessa ekat oikeesti kipeet supistukset tuli viikolla 19, esikoista odottaessa ekat kipeet oli rv 26. Mulla pelkkä pissahätä aiheuttaa harkkoja, itellä ne tuntuu vain semmosena paineena ja kiristyksenä.

Miulla tuli viimeeks ekat vähän kipeemmät supistukset päivä ennen rakenneultraa. Siellä sit katottiin kohdunkaula. Kesti muistaakseni puoltoista tuntia ja 5-10 min välillä. Kyllä se sillon säikäytti..

No on kyllä mannika varmaan säikäyttäny :o mulla kans sama ku odecca sulla että toi pissahätä tekee niitä

Joo, ei se nyt niin säikäyttäis kun ei ne lähellekkään synnytyssuppareita ollut, mut kuitenki kipeitä. Ne tuli viel aamuyöstä ja menin joteki paniikkii et en ees älynny soittaa äpolille ennen kun aamulla vasta.. Yöllä jos oisin menny ni ois varmaan antanu supistusestolääkkeet.

Lälly, Oho :D siis joo en hypännyt, jotenkin sekosin vaan kun jouduin neuvolassa laskee ens viikon rvt :D :banghead: pitää vissiin korjata ;)

Oli pakko kysyä, kun en muista, että olisit maininnut lasketunajan siirtymisestä. Sit aloin miettimään, että oonko itse pudonnut omissa viikoissa kärryiltä :D

Haahaa! Täällä tuli tänään megahermoromahdus, koska verhot on pölyiset?! Siinä sit pillittäessä huomasin kaiken muunkin asunnossa olevan lian ja menin ihan tilttiin. Itkin että en jaksa tiskata ja oma ulkonäkökään ei miellyttäny, kun peiliin katsoin. Ukkeli on sairaslomalla flunssan takia ja hyvin ihmeissään mua koitti lohdutella. Nyt etsiskelen netissä kokonaan uusia verhoja, koska selkeesti toi nykyinen materiaali imee kaiken itteensä ja viikon välein sais olla pesemässä kissankarvoja pois. Huoh, mikä mua vaivaa ;D

Mulla kans harjoitussuppareita. Kohtu menee kovaksi ja on vähän sellanen epämiellyttävä fiilis, mutta ei mitään kipuja. Ekat kipeet tuli viimeksi silloin kun synnytys käynnistyi ja ne olikin sit ihan eri luokkaa :) Muistan edellisestäkin että näillä viikoilla tuli etenkin seksin jälkeen, mutta nyt on ollu muutamia kertoja päivässä (seksiä ei todellakaan niin usein :D ). Usein huomaan ne illalla nukkumaan mennessä tai yöllä maatessa jos satun olemaan hereillä. Oon aatellu, että silloin vaan herkemmin huomaan ne kuin päivällä touhutessa.

Mun vatsakipu ei hellitä. Ei oo ummetusta, eikä ilmavaivoja. Keskeltä vatsaa kun painaa, kipu säteilee koko vatsaan. Mahalleen en pysty olemaan, koska se aiheuttaa kipua. Kipu on koko vatsan alueella ja erityisesti vasemmalla puolella ja vasemmalta kun painaa sattuu tosi paljon. Vatsassa on myös jotenkin humiseva olo? Ja kipu säteilee kokoa alaselkään, jossa se tuntuu kokoajan polttavasti. Ajattelin soitella kättärille kunhan mies heräilee tuolta. Pelottaa tosi paljon, että mitä tää kipu on :(

Takaisin