Oireet

Mulla on tullut vaivoiksi hormonaaliset päänsärkykohtaukset, jotka lähentelevät jopa migreenin luokkaa... Tää on outoa, sillä koskaan ennen en ole migreenistä kärsinyt :confused: Ja syödä pitää parin tunnin välein, muuten tulee ihan karmea olo. Sanoinkin miehelle, et nyt kasvatan varmaan poikavauvaa, kun miehillähän on aina nälkä :p:grin On kyllä tähän asti ollut niin erilainen odotus kuin esikoisesta, vain liitoskivut tuntuvat tutuilta...

Tukisukat otin käyttöön, kun niitä työterveysterkka suositteli jo ennen raskautta ja viime viikolla neukkulääkäri suositteli kans, mut käytän kyllä vaan jos mul on kuuden tunnin työpäivä tai enemmän, ei ne niin mukavat oo:joyful: Mun työssä kun ollaan koko ajan jalkojen päällä......
Ja tää väsymys.... Tää on alkanut vasta 10+ viikolla, nyt ei jaksa edes sähköposteja tarkistaa, vaan kaikki vapaa-aika tekis mieli nukkua.... Nyt 11+3

Ei jummi! Olenko ainoa jolla ei ole MITÄÄN tuntemusta siitä että raskaana ollaan? Siis olen aina miettinyt että miten hitossa joku voi olla raskaana tietämättään, mutta nyt ymmärrän täysin! Jos menkat ei puuttuisi niin en mistään voisi päätellä raskautta! :O Jotenkin hyvin ahdistavaa vaan odotella ultria ja todeta niissä että raskaana ollaan...

Mulla on tänään tosi outo olo, vähän niinkuin väsynyt muttei kuitenkaan ja vähän niinkuin masentunut mutta ei sitäkään... jotenkin ihan vetämätön ja hönttiolo. Oonkohan tulossa kipeäksi

Mä olen edelleen myös ihan hämmentynyt oireiden vähyydestä, näitä kun ainakin kuukausi sitten oli todetusti kaksi... Mutta mun ainoa oire on rintojen jonkinasteinen aristus. Mutta lähinnä vain alapuolelta ja nänneistä, ei enää sellaista kokonaisvaltaista, mitä oli alussa. Väsymystä joo, mutta en kyllä yhdistäisi sitä raskauteen, jos en tietäisi :shifty: Kaksi viikkoa ultraan, siellähän se sit selviää, mikä on tilanne :nailbiting: Mutta teillä muilla on hurjasti oireita :eek:!

Komppaaan, niin nälkä jatkuvasti! Oon toimistotyössä niin saan syödä ku haluttaa. Oon tehnyt joka päivä ison hedelmäkipon mukaan töihin ja niita napostellut pitkin päivää. Oon niin ilonen että tekee mieli kaikkee terveellistä! Hedelmiä ja kasviksia... huolimatta siitä että syön terveellisesti niin painoa on tullut jo neljä kiloa :D

Sydänkäpynen mulla on ollut tänään ihan samanlainen olo :facepalm: Toivottavasti ei olis alkavaa flunssaa kuitenkaan. Tänään on vaivannut ihan MEGANÄLKÄ! Mikään määrä ei oo tarpeeks ja jopa kissanruoka mainos saa kuolan valumaan poskelle :wacky:

Mrsc ehkä ollaan vaan onnekkaita ja säästytty kaikenmaailman oireilta :D Toki sitä miettii että onhan kaikki hyvin kun mitään ei missään tunnu. Mulla myös tissit hitusen aremmat ja väsymys painaa enemmän kun ennen ja joitain ruokahimoja ja ällötyksiä ollut mutta olematonta kyllä verrattuna monen muun oloihin!

Mua on koko päivän närästänyt. Mut illan aikana koko vatsa kipeytynyt ja on jopa kosketusarka. Kokoaika on sellanen inhottava vääntö päällä, ihankun olis jäätävä määrä kaasua vatsassa, mut mitään ei tuu ulos. Alko pelottaa tää kipu, että onko tuolla kaikki kunnossa. Kipu on jatkuvaa ja välillä kovenee ja selkääkin särkee. Mitähän tää nyt on :(

Minni ja mrsc, mä olen kans aivan oireeton. Rv 12+1 tänään. No, mullahan on tietysti se tilanne ettei tätä raskautta ole vielä mitenkään ultralla varmistettu. Voi siis olla vaikka tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno.
Kaksi aiempaakin raskautta olleet hyvin vähäoireisia ja kaksi ihanaa lasta :) Ehkäpä teidän (ja munkin) kropat on luotu raskautta varten ja se sopii niin hyvin ettei kroppa mitenkään pistä vastaan <3 Ja onhan tuo oireilukin vähän "subjektiivinen" käsite. Kuten on kipukynnyskin. Toiset on varmaan herkempiä kaikille tuntemuksille ja toiset ei.
Mä tuun sit maanantaina kertomaan jatkuuko tämä mun oireeton raskaus onnellisesti :)
Eihän semmonen jatkuva oireilu ja kipuilu jne kivaa ole, mutta kyllä mieltä rauhoittaisi tässä vaiheessa kun ei vielä voi liikkeitä tuntea...

Jennyhannele? Onko sulla ummetusta? Mulla eilen oli samoja tuntemuksia, mutta loppui hyvin pian kun koko suoli tuli tyhjäksi.
Jälkikäteen vasta tajusin asiayhteyden.

Jennyhannele mun korvaan kuulostaa kasvukivuilta. Mä esikoisesta joskus jopa itkin niitä kipuja ja soitin jo kättärillekin paniikissa, mutta kaikki oli oikeesti aina hyvin. Ei tää varmaan sua yhtään rauhoita, mutta toivon niin. Onks sulla lämpötyynyä?

Ei oo lämpötyynyä, on kyllä pitäny hommata. Ei oikeestaan niin enään satu, mut alavatsalla nipistelee ja on paineen tunnetta.. Hmh, oon yksin vielä kotona ja nyt en osaa ajatella mitään muuta. Kuuluuko kasvukipuihinkin paineentunne?

Joo sitä kaverini valittelee, joka kuukauden pidemmällä kuin minä. Onks sulla se ihan koko ajan vai helpottaako välillä?

Tänään ekan kerran sen huomasin, pitkin päivää tullut välillä kävellessä tai ihan levossa mut menee ohi hetkessä. Tuntuu vaan epämukavalta ja ihan uus tuntemus mulle. 15+0 nyt.

Sandy niin olen itsekkin ajatellut ja yritän olla ressaamatta :) olen kuullut kyllä oireettomia raskauksia niinkuin sullakin ollut! Toivotaan että teillä siellä papunen polskii! :) Sitten nt ultran jälkeen lupaan nauttia tästä oireettomuudesta!

Jennyhannele mulla ummetus tekee järkyttävää paineen tunnetta. Tai ilmakin mahassa voi sitä tehä jos on paljon. :)

Mulla on paineen tunnetta aika-ajoin, ja ilma vatsassa koskee alavatsaan todella paljon! En enää uskalla syödä esim.ruisleipää. Alan ymmärtää koliikkivauvoja - en ois uskonu, et ilmavaivat voi sattua niin paljon!

Ei täälläkää oo nimekskää oirei ollu ja 3 aikaisempaaki alkuraskaut on ollu oireettomia.
Kaverit aina sanoo et pääsen liian helpolla..
Loppuaika onki sit ollu vähä tahimist mut silti äärettömän ihanaa aikaa ♡

14+0 tänään!
Silloin tällöin nälkä, mutta kerralla ei saa menemään kuin ihan pieniä annoksia :wideyed:

Säännöllisestä maitohappokuurista huolimatta toveri hiiva saapui vieraisille. Neuvolaa konsultoin ja ihan vaan Canestenilla pitäisi mennä...

Takaisin