Oireet

Heippa, kylläpä teiltä saa huiman arvokasta vertaistukea! :-)

Millaisia vatsatuntemuksia teillä on ollut viime aikoina?

Mulla on (nyt 14 viikolla) ollut erinäisiä nipistelyitä ja särkyjä kohdun alueella. Välillä vähän myös menkkakivun tuntuista. Oletan kohdun kasvuun liittyväksi? Välillä myös korkeammalta kyljistä kolottaa.

Mulla myöskin erinäisiä nipistelyitä, usein jommalta kummalta puolelta kohtua. Välillä menee päiviä ettei tunne juuri mitään ja välillä tuntuu useammin päivässä. Semmosta pientä kiristelyä oon kans ollut tuntevani. Masu alkanut pullottaa joten uskon särkyjen olevan ihan normaaleja kasvukipuja. En tiiä kuvittelenko vain, mutta tuntuu että kävelytyylini on muuttunut jotenkin vähän erilaiseksi, vaappumisen tyyppimiseksi :D ehkä se on sitäkin kun jotenkin tiedostaa mahan ja tuntee vähän painetta siellä, niin varoo jotenkin askeliaan..

Mulla tuo närästys oli tosi paha 5-6 viikkoa ja nyt loppui. Ja sen loppuessa pikkuhiljaa kurkku kipeytyi niin että kuullostan mieheltä ja oikeen kauniisti rohisee :DD todella mukavaa

Mulla tulee noita kohdun "repimiskipuja" välillä kun vaihtaa esim. asentoa nukkuessa tai nousee seisomaan. Menee kyllä hetikohta ohitse. Ikävän tuntuista. :/

Tutulta siis kuulostaa vatsan kipristelyt. Toisinaan joitain minuutteja / tunteja kestävää särkyä/kipristelyä kohdun eri reunoilla. Ja toisinaan myös noita äkkinäisen / kiertävän liikkeen aiheuttamia kiinniketuntemuksia.

Myös mun kävelytyyli on muuttunut ankkamaisemmaksi ja ylipäätään on usein tunne ja tarve kävellä melko hitaasti / rauhallisesti.

Täällä alkanut kans liitos kivut ja kohdun nippailut ym. Mut ilmeisesti endo aiheuttaa kivut virtaputkeen ja suolistoon, ku istuminen tekee välillä kipeetä suoleen asti

Onko muilla koko ajan nälkä? Itseä alkaa kyllästyttää kun koko ajan pitää syödä :/ Viime raskaudessa ostin pähkinöitä, niitä on helppo popsia aina tarvittaessa. Tarvii varmaan taas käydä kaupasta niitä hakemassa. Olisikohan muita terveellisiä välipaloja, jotka olisi täyttäviä, vinkkejä?

Mun täytyy myös varoa kun käyn istumaan. Liian nopeasti jos istahdan niin tuntuu ikävää painetta kohdussa ja myös sattuu suoleen! On tää vaan outoa ja ihmeellistä :bored:

Mulla on kans ihan sairas nälkä. Mies herää aamuisin ennen mua, ja tekee mulle aina leivän valmiiksi, mutta nyt piti yks päivä pyytää että tekis kaks leipää, kun yks ei riitä mihinkään. Syön kaverina vielä lautasellisen jogurttia ja marjoja... Illalla ennen nukkumaanmenoa vedän vielä ison mukillisen kaakaota ja pari voileipää tai mitä sattuu olemaan tarjolla.

Nyt on alkanu tulla viime raskaudesta tuttuja repäiseviä kipuja jos äkkiä liikahtaa tai tulee selkään voimakas kiertoliike.

Täällä kans aivan ensimmäisiä oireita mistä raskautta aloin epäilee, oli jäätävä nälkä koko ajan. Alussa heräilin joskus yölläkin syömään. Aiemmin oon noudattanu suht terveellistä, pääasiassa gluteenitonta ruokavaliota. Noh nyt ei ole kyllä ehtiny miettii gluteenittomuutta, kun jotain vaan äkkii pitää suuhun saada. Oonki ihan normileipää alkanu taas syödä kun sitä saa nopsaa, onneks maha on nyt näyttäny kestävän. Kärsin myös ärtyneen suolen oireyhtymästä niin on joutunu miettii noit ruokajuttui. Mut saas nähdä helpottaako tää ikuinen nälkä joskus, vai pitääkö vaan jatkossaki kulkee välipalapatukat taskuissa :D

Mulla on myös jatkuva nälkä ja välipaloja tulee syötyä tavallista useammin. Yleensä tulee syötyä paljon leipää ja jogurttia, toisinaan myös hedelmiä. Hedelmät olisikin varmasti terveellisin vaihtoehto välipalaksi, mutta ei vaan yleensä tee mieli. Saa ihan pakottaa itsensä syömään välillä niitäkin :D

Tänne on nyt viimesen parin päivän aikana palannut karsea närästys. Oon nyt syönyt Omeprazolia (?) 40mg päivässä vajaan kuukauden ajan. Sillä on pysynyt poissa. Mutta nyt on niin hirvee närästys, että ei edes voi makuuasennossa olla. Tuntuu, että rintalasta halkee ihan kohta ja sattuu ylävatsaan ihan hulluna. Refluksin oireita tässä nyt kaivattiinkin, liitoskipujen lisäksi. Taitaa mennä tämä(kin) yö valvoessa. Huoh

Mä myös syön koko ajan. Onneksi kaikki maistuu!

Vatsatuntemukset ovat laajentaneet valikoimaa. Vihlaisut ovat voimistuneet, mutta ei niitä kivuiksi voi sanoa. Kohdussa tuntuu välillä myös lempeää raapimista: olin tulkinnut vihlaisut kasvukivuiksi, mutta olisivatko nuo raapimistuntemukset paremminkin kasvukipuja? Mistään kivusta ei tosin todellakaan ole kyse.

Heippa vaan. Täällä on oireita ollut laidasta laitaan. Pikkuhiljaa on alkanut pahoinvointi helpottamaan mikä on ollutkin ympärivuorokautista ja hyvin lamaavaa. Väsymys on ollut vahvasti läsnä. Repäisykipua tuntuu lähes päivittäin, aika nopeasti tajuaa jättää nopeat liikkeet vähemmälle ettei sattuisi;)
Nälkä on jatkuvasti, ja jos ei syö niin oksennus lentää. Eli hyvällä omatunnolla syön aina kun tuntuu siltä

Kokoajan jotain oiretta ja nyt närästykseen jälkeen kurkku kipeytyi ja oon yskiny keuhkot pihalle ja nenäkin vuotaa viimeistä päivää. Tuntuu, että kokoajan on kipeänä ja joutuu olemaan töistä pois.
Onko muilla terveys reistaillut ja tuntuu, että kaikki tarttuu helpommin? En tiiä johtuuko työstä kun olen sairaalassa infektio-osastolla, mutta sielläkin todella tarkka hygienia aina.

Muokattu viimeksi:
Takaisin