Oireet

Lisäks magnesiumin on todettu ehkäisevän raskaana olevan verenpaineen nousua ja raskausmyrkytystä sekä sikiön aivovauriota.

Mistäköhän se mun terkka sitten repi sen huolen aiheensa. Vaikka onhan se ennenkin todettu, että ei neuvolasta saa aina sitä totuutta, mutta jotenkin tohon luotin ja jätin kokonaan pois. Äsken otin kyllä taas tabun hyvillä mielin. Auttaa mulla nimittäin myös unenlaatuun.

Kiitos Odecca! Minusta tuntuu, että neuvolan th.t kieltävät kaiken, mikä ei heille ole ennalta tuttua tai mistä heillä ei ole tarkempaa tietoa. Varmaan varmistavat sillä, etteivät ainakaan ohjeista syömään/tekemään jotain, mitä ei saisikaan.

Mulla on aika paljonkin vähemmän mairittelevia mielipiteitä neuvolan terveydenhoitajista. :rolleyes: Mun oma tulkitsee varmaan kaikki THL:n ohjeet kirjaimellisesti ja välittää tiedon sellaisenaan eteen päin. Ilman loivennuksia tai lievennyksiä.

Lähdin eilen päivystykseen kipeytyneen jalan takia, aamulla kävin ultrassa ja tulppahan siellä on. 52mm eli muhku hyytymä, pintalaskimossa, mutta yli 50mm hoidetaan syvän laskimotukoksen tavoin. Eli, aloitettiin Klexane, jota piikitän siihen saakka kunnes vauva on sitten 6vkoa. 240pv siis. Ja lääkinnällinen tukisukka myös käyttöön.
Jalka on ollut jo pari viikkoa kipeä mutta kokoaika enemmän ja levossa myös. Mulla on toinen jalka leikattu 6v sitten, ja kohjut tuli jo 14vee, eli kokemusta niistä on, muttei tulpasta aiemmin. Saattaa olla hyvinkin raskauden myötä tullut tulppa.

Mua pelottaa tosi paljon tuo tulppariski, ja etten tunnistais muilta kolotuksilta/kivuilta oireita.

Onko muilla tökkinyt lihat ja maitotuotteiden syönti? Eikai tää hiilari-kasvispupelo voi pidemmän päälle olla hyväksi? Enminätiiä, ahist!

Tsempit pistelyyn rentoreetta! Toivottavasti jalka helpottaa pian!

Liitoskivut on on saapunut .. rv 13+6

Mä en muuta söiskään kuin lihaa ja maitotuotteita. Ei varmaan hyvä näinkään päin :D Kasviksetkin olis varmaan hyväksi...

Mä olin tänään monta tuntia liikenteessä ja liitoskivut nosti sit päätään kun kotiuduin. Ai hittovie kun mikään ei taas auta ja selkää/lonkkia ja nivusia särkee. Agh

Huh, tsemppiä tosiaan rentoreetalle!

Alien&I – pystytkö syömään pähkinöitä tai papuja? Ja manteleita? Ne vois ehkä vähän monipuolistaa ruokavaliota, jos asia mietityttää ja saat alas. Mä oon niitä harvoja, jotka ovat syöneet hyvällä ruokahalulla koko ajan, mutta mulla jää kalsiumin saanti helposti vähäiseksi ja sit proteiinit välillä unohtuu (mistä seuraa surumielisyyttä).

Tänne tuli oksennus tauti. Eka oli tyttö kohta 4v taudissa ja nyt ollaan sitten miehen kanssa oksennus taudissa. Kovasti tässä nyt miettii sitten että kuinka maha asukki pärjää. Onneksi en ole nyt 8 tuntiin enää oksentanut. Ja juominen pysyy sisällä. Nyt ymmärrän hyvin teitä jotka oksentelette usein. On tää haasteellista kun sekä minä että mies tässä taudissa. Onneksi tyttö sen verran iso että hoitaa meitä vuorotellen.

Nyt se tapahtui. Aivastin, ja lirahti housuun. Tätä oiretta en kyllä kaivannut, ainakaan vielä tässä vaiheessa! Ei muuta ku treenaamaan..

Hyvin saike mahassa pärjätään, vaikka äiti sairastaakin. Yrität vaan juoda tarpeeksi että itse pärjäät! Tauti menee äkkiä ohi kuitenkin yleensä. Mä sairastin rajun oksennustaudin kun vielä täysimetin pientä esikoista ja vähän huoletti miten vauva pärjää, mutta tyttö ei edes itse sairastunut!

Koskakohan tää paha olo loppuu, 13+5 menossa ja edelleen laatta lentää. Muistelisin, että ekasta se olis loppunu jo näihin viikkoihin mennessä. Huoh :( Väsy on onneksi helpannut. :) Liitoskipuja oon tuntenut myöskin, viime raskaudessa ne oli tosi pahat ja jatkui pitkään synnytyksen jälkeen. Tukivyö oli silloin lainassa, mutta ilmeisesti tarvisi hankkia se SI-tukivyö? koska mulla ei säteile selkään, vaan nivusiin ja häpyluuhun.(jalka ei noussut loppuvaiheessa enää ja kyljen kääntäminen oli tuskaa.)

Ystävällä jatku pahoinvointi melkeimpä synnytykseen saakka vaikka toisesta ei ollu juuri mitään ollu oirei..

Toivottavast menis pian ohi siellä..

Tuulikki, voin kokemuksesta kertoo että se voi kestää loppuun asti...

Mulla on alkanut jäätävät ilta turvotukset turpoon kuin pallo :D mieskin katsoi eilen ja oli ihan että ohoh on tää naisena olo mukavaa :D iho on edelleen todella kuiva.

Mulla kans iho edelleen todella kuiva. Kasvoihin ei auta mikään rasva eikä öljy, kirvelee ja hilseilee silti. Ärsyttävää!

Takaisin