Oireet

ja tuo ummetushan on luonnon keino varmistaa et kasvava sikiö ehtii saada kaiken tarvitsemansa äidin syömästä ravinnosta :)

Miulla taas on edelleen riesana pahoinvointi ja ribali. Johtunee liian aktiivisesta kilpirauhasesta..

Mulla kans takana parin kuukauden megaummetus. Muutenkin vatsan toiminta on hidasta, mutta näin raskaana pysähtyy tyystin. Microlax on oikeestaan ainoa mistä tällä hetkellä saa avun, kun en ole etomiselta saanut vi-sibliniä tai luumuja alas.

Mä yritin juuri siksi kestää ummetusta, että luin useasta lähteestä sen olevan luonnollista. Ekakertalaiset voi olla vähän hölmöjä :shy:. Nyt lisään kyllä kuituja herkästi, jos tuntuu siltä, että ongelmia on tulossa.

Kiitos vastauksista! :) Minäkään en saa kuivattuja luumuja alas. Eikä oikeen mikään muukaan oo meinannut alas mennä mitä olen kokeillu, mutta väkisin oon yrittäny eikä apua oo löytyny. Mistä tuota vi-sibliniä, apteekista?

Täytyykin kokeilla tuota magnesiumia, kiitos Odecca vinkistä. Ekassa raskaudessa sain avun visiblinistä, mutta inhoan sen makua, niin vielä en ole voinut aloittaa. Paketti odottaa kaapissa ja ekasta synnytyksestä tulleet pukamat ilmestyneet takaisin. Lisäksi jatkuvasti tosi raskas olo, kun vatsa ei tyhjene...

Täälläkin ummetusta vaihtelevasti. Mulla se tulee jos olen syönyt raskaammin tai rasvaisempaa ruokaa. Jatkuva päänsärky on mulla kaverina myöskin.

Mä oon työkseny hommaillut ihmisten suolentoiminnan parissa. niin itse pyrin viimeiseen asti välttämään laksatiivit kun tosiaan magnesium hoitaa saman asian ja tehokkaammin. Tuossa ylempänä mainittu microlax ei muuten auta ummetukseen millään tapaa, sen tarkoitus on lamata hetkellisesti sulkijalihas ja liukastaa paikkoja et ulostemassa tulee helpommin ulos. Se ei siis helpota itse ummetusta mitenkään, kun ei vaikuta ulosteen koostumukseen.
Vatsahieronnan opettelua suosittelen kaikille, sillä saa vilkastettua ulosteen liikkumista paksusuolessa ja oikeasta kohdasta painamalla tulee helpommin ulos.

Mulla ei mangensium auta, vaikka se on vielä tosi vahvaa. Pitäis ostaa varmaan jotain halpis merkkiä, kun kaveri kehui, että ne toimii. Tosiaan niin ei toi microlax ummetukseen auta, vaan tarkoitin just sitä, että sen avulla ulostaminen helpottuu. Tänään onneksi toimi ilmankin. Kauheet kivut vaan vatsassa ja varmaan johtuu just siitä, kun suoli on niin täynnä ja maha on kans sen näköinen.

Anteeks.. oli pakko tulla purkamaan kun mies ei jaksa kuunnella kun hänen mielestään vaan kuvittelen. Mulle on tullut muutamat päivär pelko siitä että onko kaikki hyvin! En ole muutamiin päiviin tuntenut mitään vatsan alueella...

Mäkin otan magnesiumia ekalla kerralla siis 650mg, tokalla 500mg ja pidän näistä jommassa kummassa kunnes toimii ja sen jälkeen vähennän yhteen ja sit taas kun meinaa mennä ummelle niin taas lisätään :)
Toi emgesan on pätevä, koska siin on paljon, nuo halpikset ei auta

Mä en kans ole 5 päivään tuntenut ainoatakaan liikettä vaikka niitä on jo tovin tuntunut, mutta luulen että vauva on kohdussa tällä hetkellä selkä eteen päin eli viuhtoo selkärangan suuntaan jolloin niitä ei ees tunne.

Täällä ollu kans pari päivää ilman liiketuntemuksia ja hetihän se laittaa vähän mietityttämään mutta jospa se olis just noin niinku odecca kirjoittaa. Sen verran pikkusia nää vauvat vielä kuitenkin.

Odecca mulla on 500mg noi tabut ja sain neuvolassa sanomista. Ei kuulemma saa vetää niin suuria annoksia :eek:

Piti just sanoa samaa kun Lälly! Mä kans ilmotin ekassa neuvolassa syöväni 500mg Magnesiumia ja heti sanoi, että ei sais syödä muka. Tiedä sitten onko vaan turhaa hysteriaa tms. :p

Ei sitä voi syödä liikaa kun ylimääränen poistuu elimistöstä. Ehkä siitä määrästä nipotetaan, koska se vetää herkästi ripulille ja se taas ei ole hyväksi äidille eikä sikiölle.

Tuo emgesan ei ole sitraatti muotonen, en tiä onko sillä vaikutus asiaan, mutta tuolla on saatu tähän mennessä vatsat toimimaan kaikilta, joille oon sanonut et kokeilee olisko apua :)

Pikainen googletus kertoi että on väliä ja magnesiumoksidi muodossa oleva on se joka auttaa parhaiten ummetukseen, emgesan on siis juurikin sellainen. Se lisää nestettä ulostemassaan, jolloin mm. liikkuu helpommin. Eli magnesiumsitraatti ei ole yhtä tehokas apu ummetukseen.

Muokattu viimeksi:
Onko siis tuo emgesan tuotenimi, jolla tuotteen löytää apteekista...? Mikä on yleinen suositus magnesiumin käyttöön? Tänään aloitin visiblinin ja pienissä annoksissa sain alas, ehkä jatkan sillä, kun sitä ainakin neuvolalääkäri viimeksi suositteli, ei pitäisi olla vauvalle haitallinen.

Muuten ummetuksen voisin sietääkin, mutta kauhea mahakipu yhdistettynä kivuliaisiin pukamiin ei pidemmän päälle houkuta.

No täytyy jutella tästä ti neuvolassa, kun on lääkärikäynti.

Tsemppiä Miina123! Inhottava tunne, mutta niin tuttu varmaan meille jokaiselle aina välillä. Eiköhän siellä ole kuitenkin kaikki hyvin! :) Itselläkin oli tänään taas niin epävarma olo, piti kaivaa doppler esille ja kun sillä löytyi heti syke niin tuli taas fiilis et kyllä se vauva saattaa syksyllä tullakin. :)

Takaisin