Oireet

Jennyhannele: onks sulla se särky missä kohassa päätä? Lääkäri sano tänään että ei kannata lääkkeitä syödä sit jos ne ei auta. En tiedä auttaako hieronta yhtää mut varasin aikaa. Katotaaa miten mun käy.

Vasemmalla puolella takaraivossa ja ohimossa. Silmään myös särkee. Mut mul on aurallinen migreeni, niin varmaan hormonit nyt aiheuttaa migreenejä.

Kenkku toi migreeni, kun joillakin pahenee ja jollain helpottuu raskausaikana! Onko kukaan huomannut allergioiden kadonneen raskauden myötä, joillekin käy niin:)? Mulla tosi tuli pari allergiaa viime raskauden jälkeen.

Mulla on myös aurallinen mirgreeni mutta nämä ei ole sitä. Mulla kivut on ohimoissa ja otsalohkossa. Eikä hieronta auttanut särkee edellee. Joten nää on varmasti niitä kuuluisia hormooni päänsärkyjä mitkälähtee sitku on aika. :(

Luulin jo selvinneeni oksentamatta kun viikolla 12 mennään, mutta juuri heitti vatsalaukku ympäri.. Aiemmin riittänyt paha olo :p

Mullakin on ollut tällä viikolla useamman sorttista päänsärkyä. Maanantaina migreeni ja sen jälkeen sitten muuta. Tänään varmaan ainakin niska/hartia/leuka jumeista johtuvia.

Mulla on maha ihan sekaisin, johtuukohan se nyt raskaudesta vai jostain muusta. Tosi ellottava olo muutenkin ja sitten mahassa vielä kiertää. Tulis jo se keskiraskaus:)

Mimmeli: Mulla ainakin on vähän väliä vatsa sekasin ja ellottava olo :) Voihan se toki olla vatsapöpöäkin, ei sitä varmaks varmaan voi sanoa.

Ja piti lisätä vielä, mulla menossa 14+1 ja ihan yhtä karsee olo kokoaika. Ei energioista tietoakaan! Täällä kans toivotaan et alkais jo kohta helpottaa!

Edellisistä päänsäryistä on kai liki vuosi aikaa, mutta tällä viikolla oon kahdesti joutunut ottamaan parasetamolia, joka onneksi nokkaunien kanssa auttaa. Selkeästi liittyy raskauteen.

Täällä iski päänsärky eilen ja jatkuu näemmä yli yön. Lisäksi mukaan on tullut pettämisunet :( valvotuttaa...

Täällä kans viime yönä eka pettämisuni... tosi kivoja tällaiset oireet.. hormonit liikkuu vähän korkealla ;D :( muuten alkaa oleen olo jo parempi. Nestemäistä vitamiineja aloin ottaa niin Alko oksetus helpottaa ja vireystila nousta myös. Nyt jaksaa aamusta heti taas touhuta.. nyt on pillereitä ym. Kokeiltu ja nää osoittautui nyt parhaiksi tällä hetkellä. Kannatti kokeilla fitskuja.

Ilmavaivoja viel löytyy ja painoa on kertynyt 4kg... ja muista tässä alussa tippunut monta kiloo ku oksentanut niin paljon yli puoleen väliin. Puolensa ja puolensa siis ettei oksenna..
Turvotusta voi siis olla kyl kans nyt

Hormonaalista migreeniä on ollu muutaman päivän tuossa mut ne lähti kans pois onneks..

Oisko mitään kivoja oireita??? :D eipä tunnu vielä oleva

Täällä myös pettämis uni eka kertaa viime yönä. Sekä ollu jonkin aikaa olo että limaa on jossain syvällä enkä saa sitä pois ja kun yritän rykiä niin tuntuu että tulee oksennus ja tulee huono olo.

Ja väsymys jatkuu kotiin kun saavun töistä niin nukahtelen sohvalle ja palelua myös. Sekä klo 11 huono olo tulee joka pv samaan aikaan.

Täällä myös yks aurallisesta kärsivä. Mulla migreenit pysyny poissa, mutta päätä särkee just ohimoilta otsalta ja silmien takaa. Helpottaa joka kerta kun lisää juomista. Johtuu lisääntyneistä kuona-aineista kropassa ja muista raskauden muutoksista. Tähän ei lääkkeet auta iollenkaa, ainoo toimiva apu on ollut juoda huomattavasti enemmän, jolloin kropalla on enemmän nestettä ja puhdistuu paremmin.

Onko kellään ummetusta? Täällä ei ole 2 kuukauteen maha toiminut juurikaan, jatkuvasti tukala olo ja maha on kuin 20 viikolla olisi. Ihan hirveetä, en oo keksinyt vielä mitään mikä auttais ja tuskin helpottaa kun jouduin alottaa rautalääkkeet, hemoglobiini 107.
Viime raskaudessa, joka meni kesken vkolla 13, lääkäri totesi ultratessa että suoli on aivan täynnä ja silloin se omasta mielestäni kuitenkin toimi. Raskaudesta selvästi mulla johtuu, koskaan muulloin ei ole tämmöstä ollu. :(

Täällä ummetusta myöskin. :( Nyt on auttanu, kun oon tällä viikolla ostanut luumuja kaupasta. Tosi hyviä keltaisia luumuja ollut sopivasti tarjolla. :P Noi kuivatetut kun ei vaan uppoo...

Mä täällä ummetuksesta (ja sen myötä peräpukamista) aikaisemmin valitinkin. Asiaan auttoi joko vatsaflunssa tai se että kilpparit menivät hetkeksi liikatoiminnan puolelle... Ostin kuitenkin kotiin vehnäleseitä (käytettävä varovasti) ja jotain toista runsaskuituista asiaa (en tiedä suomenkielistä nimeä, mutta psyllium on ehkä vastaavaa). Lääkäri sanoi, että viisi kuivattua luumua päivässä saattavat riittää, jos ongelma uusiutuu.

Oon jo kuukauden ottanu päivittäin maksimiannoksen Vi-sibliniä, ja sillä maha toimii jotenkin ja suht säännöllisesti. Suosittelen.

Mun maha toimii kun otan normaalia enemmän magnesiumia. Syön emgesan nimistä niis on 250mg/tbl. Kun tuntuu et alkaa ummettaa niin ekana päivänä otan 3tbl jos ei toimi niin seuraavana sama, jos taas toimii niin pudotan ensin 2tbl ja sit siitä taas seuraavana 1tbl. Magnesiumi ei ole haitaks sikiölle eikä suoli totu siihen, se pehmentää vatsan todella tehokkaasti, joskus liiankin.

Takaisin