Oireet

Lälly: Samoin täällä, ponnari päässä tukka pesemättömänä jo vaikka kuinka monetta päivää.. Ihan käsittämätöntä, miten voi olla näin loppu. Ajatuskin siivoamisesta tai edes sinne suihkuun menemisestä saa mut itkemään. Mä en edes rankkojen sytostati hoitojen aikana ollut näin hajalla. :0

Täällä kans toi saamattomuus ihan kamalaa.. mutta kuivuus ei vaivaa ja jaksanu päivällä antaa miehellekkin iloja kun illalla nukahdan heti 20-21 aikaan ku saan lapset unille.
Onneks voi hyödyntää miehen vapaat..

Lohduttaudun kans et kohta jaksaa taas toivottavasti! Nyt menossa 10+4

Täälläkin kovaa väsymystä... Rv 10+2 menos. Kyllä sitä jo 21 aikaan rupee sänky kutsuu. Aamuherätys kun näiden pirpanoiden kanssa on aika tarkkaan viimeistään 7.30 ja haluun että energiaa riittäisi heidän touhuihin <3 Mun raskaus on heidän lapsuus, vai miten se meni :)

Joo väsyttää.. Ja tuntuu et päivät menee sängyn pohjalla. Ai että jos joutuu käymään kaupassa tai muuten ihmisten ilmoilla, sit vasta väsyttääkin.. Oon jaksanu ehkä 3 kertaa meikata tän raskauden aikana :o ja hiukset taas likaponnarilla. Ei sillä en kyllä vauvavuoden ekalla puolikkaalla meikannut melkein koskaan. Viimeeks väsymys helpotti vähän puolivälin tienoilla. Lopussa oli sit taas mahan ja liitoskipujen takia ihan poikki. Noh mies tietää onneks et kyllä tää joskus loppuu :D

Eniten tässä just harmittaa, kun ei tahdo olla virtaa töiden jälkeen pojan kanssa touhuamiseen, yrittänyt sit keksii kaikkea ei niin energiaa vaativaa, laulettu paljon, katsottu kivoja ohjelmia, luettu kirjoja ymsyms. Mä olen mennyt sitten samaan aikaan nukkumaankin. 19-20 aikoihin. :D Isännän kontolle on täälläkin jäänyt kämpän siisteys. Onneks mies on ihana ja ymmärtäväinen, paljon enemmän messissä tän jutun kanssa, kun ekalla kerralla. Sillon tuntui, ettei se tainnut oikein tajuta koko juttua ennen synnytystä. :D Mä niin odotan, kun energiat palautuu, tulee kevät, jaksaa lähteä kävelyille ja leikkipuistoon. :)

Meillähän lapsi tuossa joku aika sitten jo ilmoitti, että ei enää pidä minusta, koska en jaksa leikkiä. Onneksi nyt on ollut jo pari viikkoa hieman pirteämpää. Viikkoja on 11+2.

Meinasin pyörtyä kauppaan. Vähän väliä tuntuu, että silmissä sumenee. Mikä neuvoksi? Onko muilla samaa?

Ve on samaa.. Vähän väliä heittää päässä. Viimeeks raahasin salmiakkipastilleja ja vettä mukana, ne autto. Suklaa/myslipatukat myös auttanut eli oisko vaan verensokerin heilahteluja..

Meidän neuvolalääkäri, joka on ehdottoman karkki/herkkuvastainen, sanoi mulle edellisessä raskaudessa, että mun kohdalla voidaan tehdä poikkeus ja salmiakkipastilli toisinaan voisi tehdä hyvää. Se ei vaan tuntenut mua tarpeeksi hyvin, koska pastilli toisinaan ei multa onnistu, menee koko aski kerralla. Täytyy kyllä jotain evästä alkaa kantamaan mukana.

Joo pään heittoa täälläkin. Aamulla pääsin sumussa keittiöön ja en tiedä kauanko siinä huojuin/tärisin? mitä lie teinkään ennen kun näkö palasi ja yritin tarkentaa näköä että missä sitä ollaan ja missä on taapero. Pelottavaa.. Oliko noista salmiakeista ja lakritsasta uusia tutkimuksia nyt, kun toisaalta sanotaan että ei yhtään sais ottaa?

Neuvolasta saaduissa ohjeissa lukee: " Ei suositella lakritsin ja salmiakin syömistä. Pienet annokset kuten pallo lakritsijäätelöä tai muutama makeinen eivät ole haitallisia." Lakritsijauhe voi aiheuttaa mm. verenpaineen nousua, turvotusta sekä olla yhteydessä ennenaikaiseen syntymään.

Eli kun pitää maalaisjärjen mukana eikä pussikaupalla syö salmiakkikarkkeja, niin ei niistä vaaraa ole. :) Itse syön muutaman karkin silloin tällöin, koska verenpaineet putoaa välillä tosi alas ja silmissä sumenee, joten otan välillä ihan ennaltaehkäisyksi, kun tulee sellainen olo...

Joo siis mun lääkärin neuvo oli parin vuoden takaa, enää tuskin sallisi sitäkään vähää :)
En tiedä auttaisko jos vähän lisäisi suolan käyttöä. Korkea verenpaine tai turvotus kun ei mulla ole ongelmana, pikemminkin päinvastoin...

Suola auttaa kans ja kannattaa myös muistaa juoda paljon :) Mul itel tulee ainakin huimauskohtausten jälkeen ihan järkky pääkipu, jos en oo juonu tarpeeks vettä...:confused:

Mä oon nyt saanut päähän, että meidän pikkuinen on jo menehtynyt kun turvotus ei ole niin pahaa enää eikä olekaan niin huono olo. Ja en ole saanut sen yhden kerran jälkeen sydänääniä kuulumaan ollenkaan vaikka olen yrittänyt monta kertaa. Yöunetkin menee kun ahdistaa niin paljon. Kuuluuko ne istukan viuh äänet jos sikiö olisikin menehtynyt?

Tänään 11+1

Mutikkakeitto, mä oon ajatellut, että kuuluu asiaan, että turvotus jossain vaiheessa helpottaa samoin kuin huono olo. Mun ruumis on ainakin reagoi välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kaipaisin vähän kyllä kohdun vihlontaa, jota ei ole tainnut nyt pariin päivään olla, mutta kaverit kertoivat, että kuuluu asiaan, että kohtutuntemuksetkin ovat välillä vähäisiä. Käsittääkseni myös dopplerin toiminta on epävarmaa, koska niin moni juttu vaikuttaa kuuluvuuteen. Ymmärrän huolen, mutta en olisi vielä huolissani. Ja kohtahan sullakin taitaa olla ultra?

Mulla ei ole tänään ollut yhtään huono olo missään vaiheessa. Eikä väsytä. Olen samaan aikaan onnellinen ja paniikissa. Maanantain np-ultra alkaa jännittää ihan tosissaan, nään unia joka yö ja välillä olen ihan varman, ettei kohdussa mikään ole elossa enää. Onneksi on koko viikonloppu töitä, niin ei ehdi märehtiä asiaa liikaa!

Jännä miten erilailla ihmiskehot reagoi. Mulla ei oo haluttomuutta muuten kuin ruokien kohdalla, kaikki ällöttää. Seksiä sen sijaan haluan ja todella paljon. Hmm. Pitäisiköhän mun huolestua kun muut on haluttomia ja mua panettaa... onko tää merkki siitä ettei kaikki ole kunnossa?! :D No jaa. Mahaa turvottaa, yöllä pitää juosta vessassa, hiukset rasvottuu jne jne..

Takaisin