Oireet

Mä hyppään nyt lukematta yli kaikki synnytysaiheiset viestit – sori – ekakertalaisena en halua vielä tietää, mikä kaikki voi mennä pieleen, vaikka tämä oliskin pää pensaassa elämistä.

Palaan siis kakka-aiheeseen. Ostin ummetukseen rohtoratamoa siemenrouheena (Suomessa puhutaan kai psylliumista, mutta täällä ei myydä mitään sillä nimellä) ja vehnäleseitä, mutta en ehtinyt avata kumpaakaan pakkausta, kun vatsa alkoi viime yönä toimia. Periaatteessa ihan normaalisti, mutta niin, että on kipeä ja piti yöllä nousta vessaan pari kertaa. Mies on huolissaan, koska sillä epäillään työmatkatuliaisena salmonellaa, mutta ei mulla muita vatsatautioireita ole. Kokeilen varovasti ruokalusikallista vehnäleseitä iltapäivällä (runsaan veden kanssa, tiedän). Olisi ihanaa, jos tilanne alkaisi normalisoitua.

Sissis: Mulla kans ollu kauhee ummetus jo monta viikkoa, välillä ihan usko meinaa loppua kun mitään ei saa ulos ja vatsa on pirun kipeä. Nyt kolmena päivänä on vatsa toiminut normaalisti! Jippii, josko tämä alkais helpottamaan päin.

On olemassa sellainen äitiklishee, että vasta synnyttäneet puhuvat lähinnä vauvansa kakasta. Tosin oma kokemukseni toisista äideistä on, että muitakin puheenaiheita yleensä kyllä löytyy. Sitä en tiennyt, että raskaana ollessa on niin kova tarve puhua omasta kakasta. Yritän pidättäytyä käsittelemästä aihetta ihan joka seurueessa.

Pakko lisätä vielä omaan kirjoitukseen(koska siitä saattaa jäädä kuva, että kaikki oli ihan kamalaa), että synnyttäisin koska vaan uudestaan, tässähän sitä taas mennään. :D

Mullakin ummetus helpotti joskus rv11 ja siihen asti oli ihan hirveä ummetus.. nyt ei oo pariin viikkoon tarvinnu tuskailla ja vetää kaikenmaailman ummetuskonstit evridei:"D

Mamma96, viikot kyllä täsmäisivät: tällä mennään 12. viikkoa (taitaa olla 11+2).
Jospa se sit ois vaan sitä et alkaa vatsa tottua siihen hormoonitoimintaan ja nyt helpottus sen takia eikä mitään vatsapöpöä:) Pidetään peukut pystyssä! :)

Mulla kävi taas niin että synnytys alkoi 2vko yliajalla ja saliin mentäessä olin jo 5cm auki mutta silti samantien mut pumpattiin täyteen käynnistävää ainetta. Epiduraali ei tehonnut ollenkaan ja synnytys vain venyi venymistään. Neljän aikaan yöllä tuo aloitettiin ja poika syntyi iltapäivällä klo.18. Kaikkia kamalia yksityiskohtia kertomatta en todellakaan haluaisi kokea käynnistämistä uudelleen! Olinkin seuraavat 4-vuotta ihan varma etten tähän rupea enään ikinä! Tässä sitä kuitenkin taas ollaan :woot:

Mun eka synnytys oli hidas 17,5 h ja supistuksilla käynnistyi :) tää toinen synnytys voisi olla vähän nopeampi :D

Joo mulla kans menossa 12+6! Ja maanantaista asti toiminut ilman ongelmia :)
Mutta meidän parisuhteelle on ilmestynyt ongelma: Seksittömyys. Mun ei yksinkertaisesti tee koskaa mieli ja on kuivaa kun saharassa. Viime kertojen jälkeen monta päivää ollut kirvelyä yms ja siks ei nyt tee mieli, pelkään sitä kirvelyä. Mies alkaa jo vähän kiukkustua tilanteesta. Tää on mullekkin outoa, koska oon aina ollut tosi viriili sen suhteen. Auttaiskohan liukkari ehkäsemään tota kirvelyä kun paikat on kuivat? Auttakaa kokeneemmat :D

Jennyhannele, vauvaöljy on aika hyvä :) ja tietty jotain limakalvoja kosteuttavaa rasvaa voi kokeilla (apteekista)..

Mulle onneksi seksi maistuu yhtä hyvin kun ennen raskautta nyt on jopa kosteaa eli ei kuivuus ongelmaa :D ei kyllä ollut edes esikoisesta :)

Mulla tuo kuivuus onneksi katosi jo viikon 5 jälkeen:) mutta seksielämää ja muutakin elämää haittaa edelleen tää järkyttävä pahoinvointi!:grumpy: Onko muita saman ongelman kanssa painijoita? Mulla tää öklötys on ihan 24/7 ja jatkunut viikosta 5+0 asti. Nyt siis viikko 9+5. Alkaa jo pikkuhiljaa menee usko ja toivo kun mitään järkevää ei pysty syömään, kaikki hajut oksettaa ja vaikka mitä tekis niin kuvotus vaan on ja pysyy:( missä vaiheessa kannattaa alkaa kyselee jotain pahoinvointilääkitystä? Ja auttaako ne edes tähän kuvotus-oloon?

Meillä kanssa liukkari aina käytös kun saan muutenkin pissatulehduksia tosi helposti. Helpottaa kummasti ja ei tarvi istua toisella kankulla vaan.
Naama hilseilee täälläkin kuin viimeistä päivää ja meikkiä naamaan ku laittaa ni vielä hirveemmältä näyttää :D aamulla voi rapsuttaa ihoa vaan otsasta ja nenästä pois

Meillä kanssa liukkari aina käytös kun saan muutenkin pissatulehduksia tosi helposti. Helpottaa kummasti ja ei tarvi istua toisella kankulla vaan.
Naama hilseilee täälläkin kuin viimeistä päivää ja meikkiä naamaan ku laittaa ni vielä hirveemmältä näyttää :D aamulla voi rapsuttaa ihoa vaan otsasta ja nenästä pois
Story of my life. Nimimerkillä krooninen virtsatientulehdus ;D Toi naaman rapsuttelu on mun jokapäiväseks aamurutiiniksi muodostunut. Niin on kuivaa meininki täälläkin.

Mä mietin et pitäiskö noille aikasempien synnytysten keskusteluille tekaista oma ketju kun ei ihan suoranaisesti raskausoireisiin liity ja asiaa näkyy olevan. Tekasisko joku, mä en oo ihan kartalla miten tehään :) Ja ku meitä on moneksi, herkimmät voi jättää lukematta jne.

Täälläkään ei seksihommat nappaa yhtään tällä hetkellä.

Nyt on pari tuntia ollu tympee päänsärky ja kurja olo muutenki. Joka paikkaa kolottaa.

Kannatan myöskin esikoista odottavana et aiemmille synnytyksille tehdään oma ketjunsa. Vähän samalla kannalla Sissiksen kanssa että ei halua lukea vielä ainakaan että mikä kaikki mahdollinen voi mennä pieleen..... :) Ja niiku Miuna sanoi, ei nyt suoranaisesti oireisiin liity.

Täällä kans hiljaista seksielämää. Haluttais mutta ei jaksa. :D Kans pää särkee ja ei jaksa.

Takaisin