Oireet

Kuiduista ja ummetuksesta vielä, kannattaa käyttää jotain veteen lisättävää kuitua aamuisin, esim psyllium, joka muodostaa vatsaan "limakerroksen" ja lisää siten ulosteen määrää ja tekee sen helpommin kulkevaksi. Kuitulisien kanssa täytyy vaan muistaa juoda PALJON!

Mä löysin just tän oirekeskustelun, mahtavaa!! Täällä menossa nyt (vasta) 10+0 ja järkyttävä pahoinvointi. Oon ollut 2 viikkoa sairaslomalla kun oksennan ihan koko ajan... Toista lasta odotan ja ekasta pahoinvointia kesti 14 viikolle ja sit loppui kuin seinään. Aij että kun odotan niin sitä! Kaikki keinot on kokeiltu. Mikään ei auta:(

Voi mä oon niin onnellinen, että oon pitkäaikais sairaslomalla. Ei tulis tuola 1-3vuotiaiden kanssa touhuamisesta mitään :D

Täällä viides viikko nyt menossa sairaslomalla kans pahoinvoinnin takia :( kaikkea muuta paitsi lääkkeitä kokeiltu, kun lääkäri ei suostunut kirjoittamaan. Oon käyny akupunktiossa, pitäny sea band-rannekkeita, yrittäny syödä säännöllisesti jne, mut mikään ei auta..

Viikonlopuksi pitäisi lähteä miehen kanssa kylpylään ja en haluaisi mennä sinne vain makaamaan hotellihuoneeseen, niin meinasin kokeilla auttaisiko Postafen. Kellään kokemuksia?

PrettyFLy: Kuin ei lääkäri suostunut pahoinvointilääkettä kirjoittaa? Mulla alkoi ainakin primperan pikkuhiljaa auttaa siihen etovaan oloon ja sai kunnolla syötyäkin!! Nyt en enään sitä syö, mut närästyslääkettä menee päivittäin. Omeprazol 20mg, toistaseks pitäny liekit kurkussa kurissa!
Tosta primperanista vielä, mulle neuvolasta ainakin sanottiin, että määrätään kyllä jos hyödyt on suuremmat kuin haitat. Eihän tossakaan mitään järkeä ole että kokoaika saa oksentaa ja voida pahoin. Sen avulla ainakin itse sain syötyä kunnolla. Haittavaikutuksina voi siis olla se, että alkaa nostattamaan maitoa jo tosi aikasin jonka vuoks ei enään loppuraskaudessa suositella. Tosta postafenista en oo koskaan kuullukkaan.

Huomenna rv 10 ja kohdun kasvukivut tuntuu aika ikäviltä tällä hetkellä..
Kellään muulla näillä viikoilla ollu erityisest kovia kipuja vai tarviiko mun huolestuu..

Mulla alkoi kasvukivut tossa kymppiviikon tienoila. Edelleen jatkuu, eilen viimeks tuli tosi kovia ku aivasti. Välillä tuntuu et kakkoshädällä käyminenkin sattuu kun oikein joutuu ummetuksen takia pinnistelemään. ;D

Mulla on kyl näit ollu alust saakka mut viikkoon ei ollu mittää ni aattelin et jos kipuilut ois vähä ohitten jo..
On jännää miten aika kultaa muistot ku ei näit kaikkii kasvukipui muist aikasemmist raskauksist..

Mullakin kasvukivut lisääntyivät pari viikkoa sitten (nyt 11+1). Välillä olin huolissani, koska oli hiljaisempia päiviä, vaikka nekin taitavat kuulua asiaan.

Jennyhannele: tk:n lääkäri oli sitä mieltä että niistä lääkkeistä ei oo tarpeeksi näyttöä että toimisivat, toisin kuin akupunktiosta ja rannekkeista :confused: Postafen on matkapahoinvointilääke mitä saa ilman reseptiä apteekista. Netistä luin keskusteluja että toisilla ois auttanut.

Kaipa sitä vois vaan suoraan varata ajan työterveyslääkärille, jos sieltä sais reseptin siihen Primperaniin..

Kohdun kasvukipuja on miullakin.

Maiskukka, on ollut mielessä jo plussatestistä asti.. Pelkopolille oon menossa juttelemaan.

Täällä kans kasvukipuja, joita olen vähän ehtinyt ihmetellä, mutta eipä tarvi näköjään enää kun näkyyvät yleisiä olevan.

Maiskukka: Täällä kns synnytys ollut alusta asti mielessä. Lueskelin tänään synnytystapoja ja eri kivunlievitystä. Ja pelkopolille olen minäkin menossa juttelemaan. :)

Siis hitto tätä päänsärkyä!!! Kestäny kohta 2vkoa ehkä parin tunnin taukoja välillä. Tänään ehdottomasti pahin kipu tähän mennessä ja itäkeskukseen pitäs neljän jälkeen lähteä. En enään viitis perua treffejä kun kello lähentelee jo neljää. :/

Mulla ei synnytykses mietitytä ku se et jos en pääse käynnistykseen..
Emmää haluu kotoota lähtee supistusten kans sairaalaan..
Mä haluun epiduraalin ja ihanan rauhallisen synnytyksen niiku viimeksiki oli.. :)

Nipsukalla kovasti voimia minultakin. Toivottavasti pian saat hyviä vauvauutisia.

Minulla oireena myös kasvukivut. Nyt pian rv 9. Alamahalla on pallo ja tuntuu että vauva kasvaa nyt vauhdilla. Myös kävelylenkin jälkeen alkaa symfyysikivut. Ei vielä pahat mutta niitä odotellessa.

Kokeilkaa niskajumppaa tohon pääkipuun mulla ihan paras apu siihen :) Ei nyt tietenkään välttis auta jos ei niskoilla oo tekemistä mut ainaki kannattaa kokeilla :) Mulla auttaa heti

Mulla särkee ihan koko ajan päätä ja mä tiedän et tää helpottaa kun vaan jois enemmän, olis kropalla enemmän nestettä ja puhdistuis paremmin kuona-aineista. Mun ongelma vaan on se että mä oksennan koko ajan ja eihi nesteet pysyy tarpeeks kauaa sisällä et ehtis pääkipuun helpottamaan.
Kylmä juotava on tällä hetkellä kaikkein pahin, sillon lentää yrjö välittömästi, joten juona kaiken huoneenlämpösenä. En tosin pysty juomaan kerralla edes desiä kun sitä enempi alkaa yrjöttää....

Mä oon aikasemmissa raskauksissa todennut et kun alko särkee pätää niin autto kun joi tuopillisen vettä, meni hetki ja kipu oli poissa.

Takaisin