Oireet

Ai muillakin tätä pirullista päänsärkyä. Mulla myös ja se on todella lamauttavaa. Ensin ajattelin kanssa, että pitäis juoda enemmän, mutta sekään ei auta. Lääkkeet ei auta myöskään. Sit mietin, että varmaan hormoonipäänsärkyä, mutta niskahieronta auttaa tähän, eli varmaan vaan niin jumissa yläkroppa.

Pahoinvointi ei ole myöskään helpottanut ja nyt on kuitenkin jo 11+6. Esikoisesta ei ollut enää oireen oiretta tähän mennessä. Kiloja on pudonnut melkein kuusi, mutta maha on aika iso pallo turvotuksen takia. Äitini olikin kuulemma sen koosta jo raskauden arvannut. Ja oli ihmetellyt kuinka aina näytän niin väsyneeltä ja olen vaan maannut jos se on käynyt kylässä. Luulin peitteleväni oloni hyvin. Myös appivanhemmat olivat jo arvelleet, kun lopetin kahvin juonnin ja mua on harvemmin siellä enää näkynyt, kun olen mielummin jäänyt kotiin nukkumaan :D Vois tää väsymyskin jo helpottaa! Iho on myös tosi huonossa kunnossa. Näytän ihan teiniltä.

Voisko päänsärky johtua verenpaineesta? Onko kelläkään vieläkään tullu mun tavoin pyöreitä läiskiä mahaan? Perjantaina aattelin neuvolassa kysyä mitäköhän nää pigmentit on.

Mulla taas varsinkin kasvojen iho on kuiva ku sahara, rasvat auttaa vähän, mutta ei vie pois ongelmaa. Iho punottaa ja hilseilee.

Mä oon kotona mittaillut verenpainetta ja se on ollut kyllä tosi hyvä. Huippaakin usein niin se olisi ollut tosiaan looginen selitys. Miina maksaläiskät ja muut ihomuutokset on yleisiä raskaana. Mulla tulee kauheesti luomia.

Mulla taas varsinkin kasvojen iho on kuiva ku sahara, rasvat auttaa vähän, mutta ei vie pois ongelmaa. Iho punottaa ja hilseilee.

Sama, tosin vetelen surutta useamman kerroksen erilaisia kostukkeita. Mutta varsinkin posket on ongelma. Tosin muutenkin iho on nyt tosi kuiva.

Pahoinvointi jatkuu, iho varisee..bonarina tullu iltaturvotukset (siis aivan järkyttävä pallomaha, ku ois viimesillään) ja päänsärky. Riemukasta :woot:
Noista synnytyksistä, onko kellään tehty sovittua käynnistystä? Maiskukka tais mainita, että haluis? Rupes itteeki kiinnostaa, koska esikoisen kanssa epiduraalista loppu just teho, enkä saanut uutta. Meni kivusta niin sekasin, etten tunnistanu supistuksia ja puskin vaan vauvan ulos ja paikathan siinä repes.

Ääk, toivottavasti ei pahenna kenenkään synnytyspelkoja :smiley-ashamed008
Ei jääny traumoja. tajunnut näin jälkeenpäin vain, miten toivoisi ens kerran menevän jne

Mulla kanssa iho ihan mahdoton kuiva ja rapisee ja ihottuma siihen päälle :\ toivottavasti tää helpottaisi kohta :)

Mulla on kaikki kolme käynnistetty..
Ekassahan mulla repes koko sisäpuoli kun vauva tuli niin vauhdilla ulos ja se oli kerta jollon epiduraali toimi vaan toispuoleisesti..

Mulla toi käynnistys on vaan sellane asia et mun o turvallisempi olla..

Mamis: mäkin repesin todella pahasti ja jutteli siitä ar ultrassa niin siellä sanottiin että yleensä tokalla kerralla ei käy niin ja toinen synnytys yleensä nopeampi :) itse kanssa toivoisin että repeämät jäisi tällä kertaa saamatta :D

Maiskukka: miten saat tuon käynnistyksen? Itse yritin esikoisesta kun meni yli mutta en saanut vaikka kuinka ruinasin.Esikoinen kummiskin päätti sitten tulla itsekseen rv 41+5

Toisella ja kolmannel kerral ei tullu mittää repeemii :)
Ekalla kerrallaki oli ihan kivutonta ku ulkopuolel ei tullu mittää et sisäpuolel eli kanavas 3 asteen repeemä.

Ekassa käynnistettii yliajan takia 41+5 ja 41+6 syntyi..

Toka käynnistettii isokokoisuuden takia ja kolmas käynnistettii ku oli se hepatogestoosi..

Mulla 2 ekaa käynnistynyt supistuksilla ja hyvät kokemukset. Suht nopeita ensi synnytyksiä eka 9h10min ja toinen Jtn 7h..

3 käynnistyi vesien menolla ja sit Alko supistukset heti 3 min välein. 2h synnytyksen kesto, mies avitti synnytyksessä koska toinen hoitaja ei kerennyt paikalle. Hyvä et toinen edes kerkes laittaa jotain tavaroita esille.. mutta hyvä ja nopea kokemus. Kauheasti en muista ja ilman kipu lääkkeitä olen mennyt..

Esikoisesta kokeilin ilokaasua mutta menin vaan ihan sekaisin ei ollut kivaa. .

4 käynnistettiin sit syöksy synnytyksen takia ja kesto 2h.. ja laskeutui vasta synnytyksessä kokonaan eli tuli kovaa ja korkealta. Mustelmia naamassa. Aukesin 2cm yhtäkkiä 7cm ja siitä alkoi ponnistus tarve. Ei kipulääkettä vaikka olin siihen varautunut että kun käynnistetään niin voi mennä vaikka monta päivää ja kipeää tehdä. No anestesia lääkäri kun tuli oli lapsi jo pihalla.
Hyvät muistot jäi myös siitä vaikka menetin paljon verta että olisi tarvinnut lisää verta mutta pomppoilin itse osastolle ym. Joten se jäi siihen sit :)

Nyt varmaan tulee kans käynnistys turvallisuus syistä juuri etten synnytä kotiin tai autoon ym.

Tälläsiä täällä..

Esikon loppuraskaudessa oli vaikka mitä ongelmaa, lapsivesi vähissä, epäiltiin et vauva ei kasva jne. Käynnistettiin 38+0. Vedet meni 38+2 ja avautuminen alkoi vauhdilla eli suoraan saliin. Jonkun 8h ja 8cm jälkeen alkoi tulla sydänäänilaskuja ja sektiopäätös. Istukka oli ihan kalkkeutunut eikä enää kunnolla toiminut. Viimeset 10 raskausviikkoa oli ihan helvettiä kun ravattiin koko ajan äitipolilla tutkimuksissa. Pelkään että sama istukan häiriö toistuu ja jos en saa seurantaa niin eihän sitä huomata ennen kuin on liian myöhäistä. Viimeeks huomattiin vahingossa. Nyt toivoisin käynnistystä 38+0 niin ei tarvitse pelätä että millon se istukka lopettaa toimintansa :/

Zinnuli ; sulla onkin aika hurjan nopeita ollu noi kaks viimeistä synnytystä... Ihan hyvä, että myös aiempien syöksysynnytysten takia pääsee käynnistykseen :)

Itseeni kyl vähän jännittää kans, että kuinka nopea tää nro2 on syntymään, kun esikoinen syntyi 4,5 tunnissa ja ois syntyny reilusti alle neljässä, jos ei olisi ollut jumissa... Onneks 10min matka sairaalaan....

Mannikka; Toi huoli istukan toiminnasta on varmaan loopuraskaudessa kovin läsnä. Luulis silti, että sua seurataan hyvin ja käynnistetään kans tarvittaessa :) Pidän peukkuja, et tällä kierroksella istukka toimii loppuun saakka kuten kuuluu :)

Mulla taas aivan päinvastainen toive, että ei vaan missään nimessä joutuis käynnistykseen. Eka meni 2vkoo yli lasketun ja kaikista kamalinta koko synnytyksessä oli se käynnistäminen ja eka 24h. Mullakin loppui kesken ponnistusten epi ja koko alavatsa kramppas enkä pystynyt enää ponnistamaan kunnolla, lopulta siis imukuppiulostulo, mutta sekään ei ollut niin kamalaa kuin se käynnistys. Mä elättelen täällä just niitä toiveita, että toka tulis ajallaan ja nopeemmin. :)

Mulla on kans kauheita kuivia läiskiä naama täynnä. Otsassa, luomissa, nenässä ja leuassa. Punottaa ja hilseilee, mikään rasva ei toistaseks oo auttanut! :s

Tuulikki en minäkään varsinaisesti pitänyt käynnistelyistä ja toivonkin että tämä päättäisi tulla ulos ajoissa. Mutta jos näyttää ettei niin mielelläni menen käynnistelyihin. Ja toisella kertaa saattaa riittää pelkkä kalvojen puhkaisu :)

Takaisin