Oireet

Kyllä nyt täytyy sanoa että huonolta näyttää. .
Jos jostain ihmeen syystä huomenna ultrassa olisi kaikki hyvin, niin voin kyllä vannoo että en panikoi enää mistään vatsakivusta/vuodosta. . Ei edelleenkään kovin runsasta, mutta koostumus muuttuu pikkuhiljaa "kiinteämmäksi" ei poikki saa paperilla :/ eikä vatsakipu anna kyllä enää nousta ylös muuta kuin vessaan pissalle, ihan jatkuvalla syötöllä

Tuulevi: nimenomaan kuivattuja luumuja ja viikunoita suositellaan, joten siksi elättelen rusinatoivoa. Tai ehkä ne viikunat menisivät luumuja helpommin. Jostain syystä kuivattu aprikoosi ei maistu sekään hyvältä... Kamalaa nirsoilua, mutta helpompi on syödä asioita, jotka maistuvat. Päärynää mä syön myös aika usein.

Zinnuli, täytyypä tutustua chia-siemeniin! Vaikuttaisivat muutenkin olevan todella hyvä lisä ruokavalioon. Pienen googlailun perusteella on vähän epäselvää, suositellaanko niitä raskaana oleville vai ei. Puolueetonta lähdettä on vaikea löytää, koska tuote ei ole kovin tunnettu, ja ulkomaisten nettisivustojen uskottavuutta on vähän vaikeampi arvioida kuin suomalaisten. Luulen, että kysäisin lääkäriltä seuraavalla kerralla.

Nipsukka on kauhea tilanne! Kivut ja epätietoisuus.. Toivottavasti huomenna selviää, että kaikki on hyvin!

nipsukalle paljon voimia!

Onko muilla sellaista oiretta, että tuntuu ettei syöty ruoka laskeudu ollenkaan? Olen koettanut syödä pieniä annoksia, mutta ei auta. Ja vaikka edelleen jää nälkä, niin syöty ruoka, on se sitten vaikka vaan omena, jää tavallaan etomaan. Ihan kuin olisi syönyt älyttömästi liikaa. En osaa oikein selittää tätä.. Mutta jos joku tunnistaa oireen niin onko vinkkejä helpotukseen..?

Tunnistan ton sun kuvaileman oireen, Emiliainen! Mä oon ajatellut omalla kohdallani ton liittyvän ah niin ihanaan toiseen oireeseen, ummetukseen... Kurjan tuntuinen olo kyllä, enkä vielä ole siihen helpotusta keksinyt/löytänyt :/

Nipsukalle paljon tsemppejä! Täälä myös vuotoja oli muutama viikko sitten mutta varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Pidän peukkuja että sieläkin kaikki hyvin <3 mulla vaan huono olo pahenee.. en oo siis oksentanut kertaakaan mutta pystym tällä hetkellä vaan makaamaan. Paras olo on ku saa maata silmät kiinni pimeässä ja hiljasuudessa. Harmittaa jos joudun hakemaan lisää sairaslomaa.. eilen huomasin että nyt tuntuu vahvasti metallinmaku suussa.

Miuna
Mulla on ollut kans noita aurallisia migreeni kohtauksia viikon välein. Mutta en kyllä mitään lääkettä saanut muuta kuin para tabsia vaan kehotti syömään. Viimeksi kysyin lääkäriltä olisiko jotain lääkettä niin ei oikein ja puhu se jotain beeta salpaajasta. Ja pitäisi olla enemmän niitä kohtauksia että lääkitystä voisi miettiä. Kuinka monta kohtausta sulla Miuna on ollut? Ja onko toi lääke minkä mainitsit niin esto lääke vai mikä?

Sissis, apteekista saa vi-siblin nimistä kuituvalmistetta.. Menee esim jugurtin joukossa. Miusta maistuu weetabixille :D

Nipsukka :( toivotaan et huomenna ultrassa pieni polskii!

Migreenistä, miulla on myös aurallinen. Nyt ei oo tullu kohtauksia. Täsmälääkkeitä ei just nyt oo ja en haluais niitä raskaana syödä.. Estolääkkeenä oon syöny betasalpaajia, mm koko viime raskauden. Aloitan kyllä taas jos alkaa tulla kohtauksia.
Saike luulis et jos kohtauksia on kerta viikkoon niin vois jo harkita estolääkettä..

Mulla on ollut siis 2 kohtausta ennen tätä raskautta, eikä niitä tullut enää kun vaihdoin e-pillerit parisen vuotta sitten. Ja nyt nuo kaksi pari viikkoa sitten. Ensimmäisen jälkeen soitin mun terkalle kun olin edellisenä perjantaina neuvolalääkärille sanonut etten taida Panadol-reseptiä tarvita. Aikoi pyytää siis tuon Panadolin mulle, maanantaina sitten soitteli mulle takaisin että lääkäri oli kirjoittanut myös tuon migreenikohtauslääkkeen. En siis edes pyytänyt sitä, mutta on ollut täällä ystävän kanssa jo aikaisemmin puhetta että tuo kyseinen lääkäri on melko lääkemyönteinen ja herkästi kirjoittelee reseptejä. Itsekin vähän vierastan noitten syömistä ja oon päättänyt että jos noita kohtauksia vielä tulee niin pääsääntöisesti pyrin Panadolin kanssa pärjäämään, ellei sitten aivan sietämättömäksi olo mene ja ole joku töihin tai muuhun lähtö edessä.

Mulla oli ekassa raskaudessa joskus vk 6-7 pari migreenikohtausta, sitten piiitkä tauko ja nyt taas joskus vko 5-6 pari kohtausta. Nyt 10+6, eikä ole tuon alun jälkeen tullut. Mulla siis ainakin näyttäisi liittyvän nimenomaan alkuraskauteen. Tässä raskauksien välissä ja edellisen raskauden myöhemmillä viikoilla ei oo ollu yhtään.

Muokattu viimeksi:
Miuna, miulla on muuten määrätty panacodia varalta.. Ymmärsin et panacodia on aika paljon käytetty raskaana. Tietty eihän se välttämättä kaikilla auta migreeniin :/

Mulla auttoi aika hyvin panacod ekassa raskaudessa alun päänsärkyihin. Nyt en pysty sitä imetyksen vuoksi käyttämään, mutta alan olla aika toiveikas, ettei olisi tarvettakaan.

Mannikka, tuo vi-siblin on suomalainen tuote. Täytyy selvitellä, mitä täällä saisi. Joku jogurtin kanssa syötävä olis kyllä ideaali!

Sissis enhän minä muistanut että et oo suomessa :( höh, jospa sieltäkin jotain kuituvalmistetta löytys..

Mulla ei auttanu visiblin eikä luumut.. levolac ja mustikat kyllä pisti tavaran liikkeelle :D

Takaisin