Oireet

Tsempit tuli perille, kiitos tuhannesti. Nyt matka lääkärille alkaa ja toivotaan että vastauksen edes saisi :)

Nipsukalle hurjan paljon tsemppiä täältäkin! Toivottavasti on ihan harmitonta vuotoa!

Mantunen, mä odottelin kans ku kuuta nousevaa, et 12+0 poksahtaa ja olo siitä heti maagisesti virkistyy :D Tänään tuli tuo virstanpylväs täyteen ja vielä en menis kehuskelemaan, hahha! Tosin mun pahat olot ja väsymys on koko ajan ajoittunut iltaan, et ehkä olo illalla yllättää ja jaksais esimerkiksi valvoa vaikka kymppiin asti :D

Nyt on lääkärissä käyty, eikä ollut ultran mahdollisuutta joten maanantaille sain sitten ajan ultraan.. Ei osannut oikein muuta sanoa, kun tarkkaile ja jos tulee kiinteän oloista vuotoa, niin se on selvä merkki. Muuten lepoa viikonlopun yli ja olla stressaamatta. . Helppoo. . . . .

No voi höhlä nipsukka :/ onneksi maanantai on pian! Millaista vuoto nyt on? Vai vieläkö vuotaa?

Tsempit myös täältä Nipsukalle! Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja masuasukki pysyy mukana :Heartpink

Eräällä ystävälläni on vuoto jatkunut suht tasaisena parin viikon ajan, mutta on ultrattu jo useamman kerran ja siellä se asukki vaan on ja kaikki hyvin. Eivät ole oikein osanneet ottaa kantaa mistä johtuu, muuta kuin että harmitonta näyttää olevan. Ite oisin kanssa ihan helisemässä jos vuotoa tulis ja jatkuis niin kauan, haluis varmaan asua ultralaitteen vieressä..

Ei sovellu ruokapöytä luettavaksi
:D <- pepsodent hymy
Niekentunut huomattavasti ja vatsakipu hellittänyt jonkun verran. Mutta se on hyvin limaista ja näyttää nyt ruskealta hyytelöltä johon joku olis sekottanu vähän jotain jauhoi. . Aamulla oli kyllä punaisempaa. Toki sitä käy vessas ihan jatkuvasti pyyhkimäs ja kurkkimas. .

Heippa! Mulla rv 11+5 ja nyt rupeaa pahimmat oireet helpottamaan !! :)
Heti alusta lähtien oli tissit todella kipeät, no ne on kyllä vieläkin, olin tosi hermostunut koko ajan ja räjähdin sekunnissa jos joku asia ei mennyt niinkuin halusin :D Alavatsa kipujakin oli ja pelkäsin ettei kaikki ole okei, mutta ekassa ultrassa kävin ja kaikki oli hyvin :) Pahin mikä mulla oli niin pahoinvointi ... En pystynyt syömään juuri mitään, paitsi sitä mitä teki juuuri silloin mieli ja se oli todella ärsyttävää, pelkäsin että pahoinvointi jatkuu koko raskauden ajan ja voihan se alkaakin uudelleen (koputan puuta)
Tsemppiä kaikille oireiden kanssa! Kyllä ne on sen arvoisiakin kun on jotain mitä odottaa :) <3

Täällä ollut migreeni kohtauksia viikon välein, ja aurallisia, eli käden puutumista, sekä suun puutumista kohtauksen aikana. Kohtauksia tullut parin pv aikana kolme. Ei kiva :( viime raskaudessa ei migreeniä ollut ollenkaan. Nyt sit odotellaan että oliko kohtaukset tässä vai tuleeko niitä lisää.

Mulla taas vatsan turvotus palannut ja yövalvominen. Eilen nukahdin 3.30 ni tänään ollut aika poikki ja vatsa vaan pullottaa kuin viimeistä päivää

Täällä ollu eka helpompi päivä huonon olon suhteen :) pääsin jopa kellariin peseen pyykkiä tänään koska ennen siellä haissu niin en oo päässy.. ja sain verhot vaihdettua. Vähän enemmän energiaa siis myös..
Illasta menee kyl aikaisin nukkuun mut yöllä herään 3-5 välillä ja valvon sit 6 - puoli 7 asti.. sit nukahdan hetkeksi.. kiva vaan ku yleensä kello soi lasten kouluun noin 7 aikaan..

Jännä juttu et normaalisti oon noussu kerran tai kaks yöl vessaan ja nyt ku en heränny kertaaka vessaan ni tul mielee et onkoha kaik hyvin..
Ihan ku se siit merkki ois..
Vai oisko..
Mul ei ikän oo yksikä odotus ollu näin "seko" :'D

Maiskukka, mä uskon että siihen sekoiluun vaikuttaa osalta se kun on jo entuudestaan lapsia <3 Sitä miettii jo väkisin minkä pieneen ihmeen voisi menettää. Mitä jos esim tuo minun ihana, höpöttävä 2,5 v ei olisi ikinä syntynyt. Mikä persoona ja aukko maailmastani puuttuisi <3 En malta odottaa että saisin tähänkin uuteen persoonaan tutustua <3

Nipsukka: Mulla on ollut ihan ekoilta viikoilta asti välillä jotain vuotoa, välillä punasta limaista ja välillä just tuollaista ruskeaa hyytelöä. Sitä oli jo ennen varhaisultraa, eli ainakin silloin siellä oli kaikki hyvin vaikka oli vähän tiputellutkin. Onko sitä tullut vaan pyyhkiessä vai myös housuihin/siteeseen? Mä oon nyt huomannut, että mulla se vuoto osuu aina siihen kun maha on kovalla. Jostain syystä kun käyny asioilla just sillon ku kovalla ollut, on tullut ensin vähän punaista ja myöhemmin päivällä ruskeaa. Lääkäri sanoi, että voi olla ihan normaalia niin kauan kun ei ala lorisemaan.

Välillä ihan vain paperiin ja välillä pöksyihin. Kauheen vaihtelevasti tulee.. Mut paljoa tai lorisemalla ei oo tullu missään vaiheessa. Maha on edelleen niin kipee, ettei meinaa pystyssä jaksaa olla. Mutta nyt kun sanoit, niin kovalla oon ollu ny kauemmin. .

Nyt tarvitsisin pukama- ja ummetusneuvoja, arvoisat odottajatoverit!

Peräpukamavoide auttaa, mutta vain hetken, koska vatsa ei toimi kunnolla. Olen ennen raskautta pitänyt ruoansulatuksen toimivana mm. pellavasiemenrouheella, joka on nyt kielletty. Onko teillä helppoja kikkoja ruokavalioon? Maitotuotteita ei oikein voi jättää pois, ja syön jo nyt pelkästään täysjyväleipää. Kahvia juon vain kupin päivässä, enkä teetä lainkaan. Ruokavalioon kuuluvat myös pähkinät, juurekset ja hedelmät. Juon paljon vettä. Kuivatut luumut eivät houkuttele, mutta yritän syödä niitä ainakin pari päivässä – ei varmaankaan riitä? Voisiko rusinoilla olla samaa vaikutusta? Niistä tykkään. Salaa toivon, että olisi jokin pellavasiemenrouheen kaltainen helppo ratkaisu, joka ei edellyttäisi, että pitää opetella tekemään hernekeittoa.

Ymmärrän kyllä, ettei ummetusta kannata ylihoitaa raskaana, mutta oireilevat peräpukamat on kyllä pakko saada rauhoittumaan.

Olen kuullut, että myös kuivatut aprikoosit toimisivat kuivattujen luumujen lailla. Rusinoista en tiedä, viinirypäleethän ei kai ainakaan toimi, joten en tiedä muuttuuko joku niiden
rusinoituessa. :grin

Me pidetään kolme vuotiaan vatsa toiminnassa tuoreella päärynällä.

Huh, olipa tullut juttua kun vähemmälle jäänyt nyt itsellä tämä foorumin seuraaminen.

Migreenistä oli ollu puhetta. Täällä tuli parisen viikkoa sitten kahtena päivänä aurallinen kohtaus. Aikaisemmin mulla tuli kaksi kohtausta kun edellisen raskauden jälkeen ei enää sopinut aikaisemmin syömäni yhdistelmäpillerit. Terkalle soitin niin lääkäri kirjoitti mulle jo Sumatriptan-reseptin. Ei oo kyllä nyt tullu kohtauksia mutta vähän huolettaa kun aurallinen migreeni on kuulemma taipuvainen pahentumaan raskauden edetessä :/ Miten muilla?

Täällä on nyt toivottavasti unettomuus ainakin tältä osaa ohi, nyt on ihanan nopeasti ja hyvissä ajoin uni tullut, tosin vasta parin yön verran. Päiväväsymys on myös helpottamaan päin ja löytyy energiaa taas puuhastella.

Itkuherkkyyttä täällä siinä määrin että mä liikutun joka kerta kun kuulen sen Frozen-elokuvan Let It Go-biisin joka sattuu tietenkin olemaan meidän tytön hitti ja koko ajan olis kuuntelemassa :D

Täällä mennään siis 12+2

Takaisin