Oireet

9+2 tänään.. En oli ikinä enne työllisestä kuullut ni piti googlettaa ihan :D
Mutta se tosiaan on tuossa ja mieskin on huomannut ja vaakasuorassa ei pystysuorassa.
Mutta voi tosiaan olla ihan turvotuksestakin vain :D

Mulla oli linea negra esikoisen raskaudessa ja niin oli samaan aikaan raskaana olevalla kälyllänikin. Me saimme pojan ja he tytön.

Mul on ollu molemmissa raskauksissa ja mulla on tyttö ja poika :) toisen kanssa jaku navasta ylöspäin myös mut en muista kumman kanssa se oli.

Minulla ollut tuo viiva kaikissa neljässä. Pojilta jatku ylös asti, tytöiltä napaan :)
Täällä alkanut yösyötöt. En selviä edes yötä syömättä vaikka syön hyvän iltapalan. Käkkärä on päättänyt kasvaa :) minun ja miehen geeneillä vauvasta tulee nelikiloinen, vaikka ei olis sokereissakaan häikkää. Minun esikoinen oli 4.3kg ja miehen suku isokokoista. Miehen veljen esikoinen painoi yli 5,5 kg :) noo, tuskin ruokahalussa on tästä vielä kyse mutta sitä ruokaa uppoooo! :)

Kiva tietää etten oo ainut jolla "isoja" vauvoja..
Esikoinen olikin "pikkunen" 3,6kg ja kaks viikkoo yli lasketun syntyi kun käynnistettiin..
Kakkonen oli 4,7kg syntyi 40+1 ku käynnistettiin isokokoisuuden takia kun painoarvio oli hein mukaan 4,1kg.
Kolmas käynnistettiin myös mut sen takia ku mulla oli korkeet maksa- ja sappiarvot.. oisko ollu hepatogestoosi tai joku tollanen.. kolmas syntyi 37+1 ja oli 3,6kg :)

Huh. Pitäis vissiin oikeesti jotenki syödä enne ku nousee sängystä ylös. En syöny ku en oo aiemminkaan, pesin sitte hampaita ja yhtäkkiä putos maahan ja kaulailemaan pönttöä. Ei mitään kyllä tullut paitsi hirveä tuskahiki ja vapina ja kylmyys ja kuvottava olo. Konttasin sitte keittiöstä hakee mehukeittoa. Muilla tällasta?

Tiiamariia; mulla oli viime odotukses pari kertaa hyvin samankuuloisia tuskanhiki/vilu- oloja viikkojen 7-11 välissä. Vielä ei oo ollu *kopkop* , mutta pahoinvointia tekevän hormonin määrä on kai suurimmillaan keskimäärin vko 8+ aikoihin... Eli mullakin noi olot on ehkä taas edessä päin :nailbiting: Nyt oon 7+6.....

Mulla oli myös linea negra, kun esikoistyttöä odotin. Tuli kylläkin vasta loppupuolella, lähempänä 30 viikkoa ja loppua napaan :)

Kuulkaas, tietäväiset! Koskas se keltarauhanen surkastuu? En löydä nopeasti googlailemalla järkeviä lähteitä. Mulla on vasta 10. viikko tulossa täyteen ja ihme jomotusta vasemmalla puolella, mistä se munasolukin mielestäni joulukuussa irtosi.

Täällä pakko varata uusi ultra ensiviikoksi. Mun pää ei kestä tätä oireettomuutta laisinkaan. Se pieni tissikipukin on nyt lähtenyt ja mikään ei kerro, että elossa siellä ollaan... Olen pian valkoisessa huoneessa tämän raskauteni kanssa!

Maiskukka: tuliko ihan alakautta tuo isoin? Minulla pienin ollut sitten 3,2kg ja tuli kuin pieraisemalla :) ja vika oli sen 3.6kg ja käynnistettiin vk 37. Hieman vauvan koko nyt jo mietityttää.
Tiiamaria: minulla myös tulee noita huononolon kohtauksia. Ihan kuin pahin mahatauti olis tulossa. Oksettaa ja velloo mahassa ja hirvee kylmähorkka. Viikkoja pian se 8. Mitenhän tuota voi mennä töihin ensi viikolla jos tämmönen olo. En vielä haluaisi pomon tietävän.
Sissis: alkaisko se surkastuu kasi viikolla. Kun käytän raskautta tukemaan hornoonia ja gynekologi luvannut sen lopettaa nyt kun viikkoja tulee 8.

Kuulkaas, tietäväiset! Koskas se keltarauhanen surkastuu? En löydä nopeasti googlailemalla järkeviä lähteitä. Mulla on vasta 10. viikko tulossa täyteen ja ihme jomotusta vasemmalla puolella, mistä se munasolukin mielestäni joulukuussa irtosi.
Mulla ultrattiin 8+4, eikä enään näkyny :)

Ok, Jennyhannele ja Kukka-Kerttu, ehkä se siis surkastuu jo vähän aikaisemmin kuin luulin. Jossain sanottiin, että ennen 12. viikkoa, mikä nyt ei ole kovin tarkka määritelmä, enkä tosiaan huolimattomalla googlailulla löytänyt yhtään hyvää lähdettä. Tää jomottelu voi siis olla sitä tai ihan jotain muuta, mistäpä näistä tietää.

Mulla meni muutenki eka synnytys tosi nopeesti kun 5h20min oli koko kesto..
Tosin toi sisäpuoli repes tosi pitkältä matkalta ja nukutuksessa mut kursittiin kasaan mut ei silti onneks mittää kammoo jääny :)

Takaisin