Oireet

Mun viikon kerätty päänsärky/niskahartiajumi eskaloitui tänään niin, että lähdin kesken päivän töistä kotiin ja kävin matkalla ostamassa uuden tyynyn. Eipä se varmaan tätä tilannetta ratkaise, mutta olen jo useamman yön nukkunut hampaat yhteen purtuina ja hartiat sykkyrälle kerittyinä. Naamakin on varmaan ihan rutussa. Ja tyynyn vaihto on ollut listalla jo pitempään. Ehkäpä tilanne helpottaa sitten, kun joskus on kromosomitutkimukset tehty ja tuloksetkin saatu.

Huomenna pitäisi käydä labrassa ja odotan jo mielenkiinnolla saanko annettua pissanäytettä. Jos juon illalla reippaasti käyn jo alkuyöstä vessassa ja hikoan sitten nukkuessa niin, että mitään pissattavaa ei aamulla ole. Jos taas en illalla juo, enkä yöllä käy vessassa, en aamulla todellakaan selviä mihinkään labraan asti käymättä vessassa.

Täällä jomottelee alavatsaa tänään taas enemmänkin. Koiran kanssa lenkillä alkoi vihloa niin kovaa, että ihan pelästyin (enkä todellakaan kävellyt edes reippaasti). Liikkuessa sattui enemmän. Onneksi toi vihlonta loppui, kun pääsin kotiin pitkäkseni. Onko muilla ollut vihlovia kipuja? Vähän säikäytti, vaikka varmaan vaan kasvukipuja. Lääkäri sanoi, että 9+ viikolta eteenpäin kohtu alkaa kasvaa ihan toden teolla.

Mulla tänään tasan vk6 ja ihan jatkuvasti kipua mahassa.. Hyvin samankaltaista kuin kuukautiset ja vihlovaa kupiua aina jos yskii lujaa saati aivastaa.. Toivon mukaan silti kaikki hyvin. Tänään pitäisi selvitä onko tuulimuna vai ollaanko jo oikeasti onnellisia :)

Mulla myös nyt ruvennut vihlomaan mahaa oikein todenteolla ja särkyjä myös ollut. Välillä mietin että onkohan tuntemukset ihan normaaleja,mutta koitan ajatella että kivut johtuvat vain kohdun kasvusta:)tällä hetkellä viikkoja 10+5

Täällä kans jo viikolta 8 alkanu vilhovia, ajoittain todella kovia kipuja vatsalla. Nyt 11+1 ja eilen vihlo nivusiin niin, että piti särkylääkettä ottaa. Lueskelin tota neuvolasta saatua vau-kirjaa ja siinä ainakin luki että näillä viikoilla kivut voivat pelästyttää mutta usein turhaan. Kohtu kasvaa ja kudokset venyy ja paukkuu :)

Alien(ko)? Kyseli siitä masusta. Mulla ainaki näkyy jo jos tiukka paita päällä. Ei voi erehtyä :D eilen kauppaan lähtiessä avokki huomautti, että mun takki oikein korostaa masua :D koita sit käydä salaa kaupassa, kun tosi paljon käy tuttuja samassa kaupassa ja päivittäin törmään johonkin haha. Meillä kyllä on äiti ja mummit ollu ihan hillittömän kokosia masujensa kanssa. Oletan siis että mustakin tulee jättiläinen. Ikäväkseni huomasin viimeviikolla, että mitkään alushousut ei enään istu ja tuntuu epämukavilta. Kotihousuista piti leikata saumat sivuista auki, että ei ahdista. Maanantaina lähden kyllä mammavaate ostoksille :)

Täälläkin housut kiristää jo ja näkyy kyllä masu ku päivä menee pitemmälle. Juuri ku pääsin sanomasta että ei oksu vielä oo tullut ni tänä aamunahan se sit tuli bussilla kävellessä. Uus laatotus etupihalla sitten kun tuli niin yhtäkkiä :D onneks sataa lunta/vettä :D koko matkan sai pelätä että tulee uudestaan bussissa.

11+1
Kaurapuuro on helppoa oksennettavaa
eikö tää vois jo helpottaa.......

Yöstä selvitty ja näytteet annettu. Mulla oli yhdestä asti ihan järkyttävänä jano, joten oli ihanaa päästä juomaan näytteiden jälkeen. Päänsärky yhä pysyy, joten tänään on sainkupäivä.

Mulla on muutaman kerran tuntunut jotain pieniä vihlaisuja alavatsalla. Nyt lienee viikkoja 9+2.

Muokattu viimeksi:
Mä oon tähän mennessä tainnut oksentaa aikaisemmilla viikoilla kaks-kolme kertaa. Tänään sitten aamulla lensi laatta oikein huolella ja olin vähän että mitä ihmettä? Huomenna käännytään jo viikolle 12, että luulis ennemminkin loppuvan kuin alkavan tämän...

Tosin saattoi liittyä myös kovaan päänsärkyyn, joka on ollut päällä eilisestä saakka. Meinasin jo jäädä kotiin lepäämään, mutta ylitunnollinen luonne vei taas voiton ja täällä sitä raadetaan! Hölmö minä :D

Mulla särkee kans tosi herkästi päätä mut helopttaa aina kun vaan juon enemmän. Tää vaan on hitusen haasteellista kun juominen saa aikaan yökkäilyn ja sisällä pysyy lähinnä huoneenlämpöset nesteet.

Mulla tää raskaus vaan jatkuu vähäoireisena :) Nyt rv 8+2 eikä tässä nyt oikein muita oireita oo kuin ajoittainen väsymys ja vatsan turvotus :) Paitsi että selkeesti oon huomannut ettei kakka kulje ihan samaan tapaan :D :D mut johtuu varmaan ihan siitäkin että syön nyt fiksummin :)
Että vaikka sanotaan jokaisen raskauden olevan erilainen, niin kyllä tämä aika samalta vaikuttaa kuin kaksi aiempaa :)

Täällä kans laatta lentää herkästi.. Alkaa olla jo päivittäistä. Lämmin ruoka tulee herkästi ylös, ja sämpylä näköjään. Ei tee mieli syödä mitään kun kuitenkin oksettaa.. :rolleyes:

Täällä iski jäätävä flunssa ja olo on kyllä paskempi kun koskaan. Ei vieläkään mitään raskausoiretta kyllä :D Kai ne iskee sitten oikein ryminällä jokupäivä!

Täällä oireet helpottaneet. Viikkoja reilu 7. Mitä nyt itkuherkkyys lisääntynyt :) työkaveri toi 5kk ikäisen vauvan näytille ja poika hymyili minulle koko ajan. Märyhän se meinas tulla liikutuksesta.
Eilen töissä hoidin potilasta jolla selvisi sitten flunssan oireiksi sikainfluenssa. :( rokotetta en ole ottanut koska siitä aina tullut järkyttävät oireet. Vaikkakin työn puolesta sitä suositeltiin.. melkein pakotettiin. Lääkäriltä sain Tamiflu reseptin ja aloitan kuurin jos oireita tulee.. mutta toisaalta. Nythän on kaikenlaista tautia liikkeellä. Joka paikassa saa olla varovainen. Itsehän ne taudit jotenkin kestää mutta keskenmeno riski ym pelottaa.

Mulla tuli tänään taapeton tanssitunnilla supistuksia :eek: muutenkin alkanut samat alaselkäjomot, kun edellisen keskenmenon kanssa. Äh!
Ens viikolla ultra,keskiviikkoon pitäis jaksaa odottaa :depressed:

Mä pillitin eilen kun pikkulapsi, kun vanhingossa kaadoin kissojen vesikipan ja sit sitä siivotessa vaan vollotin :D Avomies katto mua hiukan vinoon ja ihmetteli suuresti mun surua hahaa! Voihan hormonit <3

Kävin tnä lääkärissä kun niin perkuleesti väsyttää ettei työnteko oikein onnistu. Mm. Verenpaine oli normaalia alhaisempi. Tietääkö joku onko tämä norm.raskauden aikana ja.millaisia oireita voi olla?

Mulla on normaalistikin itellä matalat paineet ja alkuraskaudesta laskee aina entisestään. Luulisin sen liittyvän lisääntyvään nesteiden määrään kehossa.

Takaisin