Oireet

Mulla on nyt tällä viikolla tullut uutena uniongelmat. Väsyttää aivan hervottomasti mutta unta ei tuu vaikka yrittäisi ja turhautuminenhan siitä seuraa...toivottavasti tämä ei kestä kauan tai muuten ei jaksaminen riitä :D onko muilla samoja ongelmia?
Kun menee makaamaan niin alkaa röyhtäyttää todella paljon ja muutenkin huono olo

Tosi huonosti täälläkin tulee ja riittää uni. Yöllä heräsin kahdesti ja uudestaan nukahtaminen vei about tunnin. Heräsin vähän jälkeen kuuden siihen ko koira oksentaa alakerrassa ja nyt koitan taas sitä unta houkutella.. Huonolla menestyksellä.

Röyhtäyttää kyllä ihan kaikissa asennoissa, sorruin eilen ostaa Rennietä mut se kyllä helpottaa.

Toi närästys on kyl yks asia mikä mua on vaivannu joka raskaudessa..
Alussa se on viä hallittavissa rennien kans mut kun kohtu kasvaa isommaks ni ei toivooka rennien avusta enää..
Viime raskaudessa sain reseptilääkkeet käyttöön kun sain lääkärin ymmärtämään et se närästys on mulla 24/7
Sen jälkeen alko helppaamaan. Onneks se vaiva on kadonnu synnytyksen myötä sit ain :)

Toivoa on siis että tää loppuu :)
Päivällä kyllä saisi nukuttua mutta ei yöllä... Yllättäen
Luin jostain kanssa aamulla epätoivoisesti että ekan kolmanneksen jälkeen voisi nää uniongelmat kanssa hellittää vähän.

Kyllä mulla ainakin uni parani viimeksi ekan kolmanneksen, viimeistään puolivälin jälkeen ja sit nukuinkin ihan superhyvin! Toivoa siis on! Tosin mull meni niin pahaksi, että tein tosi paljon juttuja paremman unen eteen, varmasti niilläkin vaikutusta.

Apua teillä on niin paljon oireita :D Mua pelottaa oireettomuus! Varhaisultrassa siis kyllä käyty ja kaikki kunnossa, mutta ei mitään oiretta tällähetkellä! Tissit on ainostaan hieman arat, mutta muuten on sellanen normaali keskikierron olotila. Onko muita oireettomia? Kai tässä pitäisi tyytyväinen olla, mutta tietty mietityttää voiko kaikki mennä silti hyvin :)

Rv 7+1

Minni2, minusta täällä aika säännöllisesti joku muukin huolehtii oireettomuudestaan. Ihmiset ovat niin yksilöllisiä ja ilmeisesti raskaudetkin erilaisia. Äidilläni on ilmeisesti aikoinaan ollut tosi vähän oireita: mua vähän ellottaa ja äiti kuvittelee, että asiaan löytyisi jokin ratkaisu. Yritän sitten selittää, että varmaankin on vain ihan normaalia raskaudessa, eikä tälle nyt mitään voi. Toki pitää syödä säännöllisesti, eikä liikaa kerralla, mutta pieneen ellotukseen ei varmaankaan kannata mitään lääkkeitä yrittää etsiä.

Mutikkakeitto, mulla on myös vaihtelevasti uniongelmia. Aluksi oli koko ajan, sitten vähän hellitti, ja nyt eri yöt ovat erilaisia. Närästys häiritsee myös, mutta syytän kyllä hormoneja. Luotan, että energinen keskiraskaus tuo myös hyvät yöunet. :)

Mulla on vaihtunut jatkuva oksentelu 24/7 kestävään närästykseen. Mulla on kyllä reflukstauti, mutta se ei oo oireillut nyt ehkä kahteen vuoteen muutakun satunnaisesti. Olin jo ihan ehtinyt unohtaa miten karseeta tää on. Makuultaan ei oo hyvä, istuvalteen ei oo hyvä. Tyhjä vatsa närästää, täys vatsa närästää enemmän. Yhhhh
Täällä myös järkyttävä ympärivuorokautinen väsymys ja yöllä ei meinaa uni tulla. Oon koittanu välttää päikkäreitä, eikä siltikään uni tuu. Turhauttaa myös täälläkin. Mä oon kohta vuoden käyny psykiatrilla juttelemassa ja eilen oli pakko varata kiireellinen aika koska meinaan seota tän unettomuuden kanssa, josko sielä juttelu auttas stressiin...

Eli odotellaan puoliväliä ni saa nukkua taas :D mieskin odottelee kuulemma jo kun mun pyörimisestä ja puhkumiselta ja sammakkoääniltä ei kuulemma voi nukkua...

Mä niin odotan että mun iho oireet helpottaisi pian rasvaa kuluu tuubi tolkulla ja on vain hetkellinen apu kutinaan ja ruti kuivaan ihoon. Ja jännä oireilee vain rinta lastan kohdalta naamasta ja kyynertaipeen sisäpuoli o_O

Mulla on pää ihan jumissa! En oikeesti jotenkin pysty ajattelemaan terävästi. En tiedä liittyykö tähän väsymykseen vai mihin, mutta tosi kummallinen "pää sumussa"-olo. Mun tarvii varmaan kohta jäädä sairaslomalle tän takia - huomaan nimittäin mokailevani koko ajan ihan huolella tästä johtuen. Tänäänkin korjailin töissä sen pari tuntia yhtä tekemääni virhettä ja silti tuntui etten saa sitä järkeiltyä kuntoon kun ei vaan aivot toimi! Onneks en oo mikään kirurgi tai muutenkaan esim. ihmishengistä vastuussa...Ei meinaan tulis mitään :D

Leijona miullakin on pää ihan jumissa.. Taitaa olla raskausoire :o oli meinaa viime raskaudessa sama ja pää selkeni vasta kun neiti oli jo 10kk :D ehin jopa kuukauden siis olla selväjärkinen, ennenkuin tulin taas raskaaksi ja sama jumitus jatkuu :p

No ni, mitäs me jumipäät :D Mä toivon ja rukoilen, et pääjumi helpottais vaikka jo siinä kultaisen keskiraskauden aikaan, mutta vähän epäilen kyllä. Ei oo heleppoo.

Tänään myös ensimmäistä kertaa raskauden aikana iski karmea päänsärky! Varmaan liian tiukille joutui noi hitaat aivosolut kun pähkäilin niitä mokiani kuntoon töissä...:D

Mulle sano neuvolantäti tänään että toi pääjumi on ihan oire, et jotenki et se tieto ei välttämättä enää jotenki pysy siellä samalla tavalla ku aivot yrittää keskittyä tunne muutoksiin ja jotenki äidinvaiston kehitykseen :)

Täälä kans melkonen rumpa väsymyksen ja aivotiltin keskellä :D
Pitäis töissä keskittyä, mut tilttaa ja väsyttää liikaa.. Itku tulee kun ei tajua ja haluais vaan pistää silmät iiiihan pikkiriikkiseks hetkeks kiinni..

Mulle sano neuvolantäti tänään että toi pääjumi on ihan oire, et jotenki et se tieto ei välttämättä enää jotenki pysy siellä samalla tavalla ku aivot yrittää keskittyä tunne muutoksiin ja jotenki äidinvaiston kehitykseen :)

Aivan loistava tieto :) Ei ehkä pomon mielestä, mutta itseä helpottaa :D

Maha on niin turvoksissa ja pinkeä että mieskin huomautti eilen jotta ei tätä raskautta voi piilotella enää.. Oon miettiny että eihän kohdulla ole varmaan tilaa kasvaa ku eteenpäin, olen vaan 158cm pitkä ja keskivartaloltani lyhykäinen. Mulla on myös lannerangassa mutkaa eteenpäin, tuo vatsaa esiin muutenkin. Onko muilla jo oloja että maha näkyis?

Tällä 7+ viikolla on kyllä oireet pahentuneet merkittävästi. Normaalin pitunen työpäivä tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä. Oon nukkunut tänään päivällä viis tuntia. Nälkä-etova olo-täynnä-etova olo. Päätä särkee ja jomottaa. Ruoka tulee vetenä samantein toisesta päästä ulos. Varasin huomiseks lääkärin ja saavat tehdä arvion kannattaako jäädä hetkeks sairaslomalle kun ei vaan kykene fyysisesti tai psyykkisesti suoriutumaan työpäivästä...

Takaisin