Oireet

Oon ihan poikki ja nyt on vasta tiistai. :sad001 Lapsi ilmoitti, että ei pidä minusta enää, koska en leiki. Koska en jaksa leikkiä. Jaksan juuri ja juuri noutaa hänet päiväkodista kotiin, säätää riisumisen kanssa, sanoa sata kertaa hoitovaatteiden pois ottamisesta ja kotivaatteiden pukemisesta, antaa ruokaa ja siinäpä se. Sen jälkeen olen valmis nukkumaan. Tänään olisin voinut jäädä kotipihassa vain autoon istumaan, koska tavaroiden raijaus sisälle ja kaikki edellä mainitut kotiin tuloseremoniat yhdistettynä lapsen parkumiseen, oli vain uuvuttava pelkkänä ajatuksenakin. En muista, että olisin edellisellä kerralla ollut näin väsynyt. Muistan kyllä, että oli vähän huono olo. Toisaalta silloin oli mahdollisuus möllöttää illat pitkät nollat taulussa, jos halusi.

Huomaan, että monilla lukee "syysmammat 2016" nimen perään.. miksen löydä semmosta ryhmää millään vai onko se salainen?

Juu toi väsymys on kyllä niin erilaista, kun on jo ennestään lapsi(a), jolle täytyy huomiota antaa. Ekaa odottaessa sai todellakin käpertyä rauhassa omaan itseensä ja möllöttää vaan.... Mutta eiks pahin väsymys helpota useimmilla sit 13 viikon kohdilla viimestään.... En usko et lapset kuitenkaan mitään traumoja saa, et äiti ei muutaman viikon ajan jaksa oikein leikkiä/ tehdä mtn ylimääräistä. :cool:

Meillä toimii hyvin esim piirtämis- ja muovailuvahatuokiot, et lapsi viihtyy eikä itse tartte pahemmin osallistua, kunhan vaan seurailee mielenkiintoisena syntyviä taideteoksia (ja melkein torkkuu siin vieres)... Musta ainakin tuntuu, että sitä jaksaa paremmin ku perus leikkimistä:cat:

Mamis joo täällä on toi salainen puoli myöskin. Tossa on edellisellä sivulla ohjeet miten sinne pääse liittymään :)

Mä oon kans vuorokauden ympäri ihan umpiväsynyt, ja kuitenkin kärsin öisin unettomuudesta. Viime yönä valvoin monta tuntia, kävin oksentamassa ja sen jälkeen syömässä. Sitten maistuikin taas uni. Söin just tuhdin iltapalan ja toivon, ettei viime öinen toistu. Mulla tulee tosi herkästi migreeni, jos nukun huonosti ja tää päivä menikin ihan sumussa.

No eipähän Lälly enää oireettomuus vaivaa :wink

Nyt kun olen toistaiseksi onnellisen varma raskaudesta, eikä juuri nyt keskenmeno kummittele, niin toivoisin päivää, kun olisi normaali olo. Välillä huomaan jo nyt, että ahdistaa se, että raskaus on KOKO AJAN mielessä. Mutta, kuten armas mieheni tokaisi: älä vaan oireettomuutta toivo, sit vasta seinille hyppisit! Onneksi enää muutama viikko, niin toivon mukaan voi alkaa ottaa vähän rennommin - hetkeksi :angelic:

Musta on hauska huomata joka ilta kun venähtää nukkumaanmeno "turhan" myöhäksi, ni aamulla ei sillai väsyttäkään kun ennen. Selvii oikeen mainiosti lyhemmillä yöunilla ja yleensä tulee herättyä ennen kelloa :D mieluusti tietty jäis silti sängyn pohjalle kun tekis "oikeita" juttuja, uupumus ja väsymys tulee myöskin päivän mittaan hirmu äkkiä. Melkeen tunnin päästä heräämisestä ois kuitenki valmis jo päikkäreille :D

Täällä tuli eka oksupoksu tuossa muutama päivä sitten, joten oli pakko vähän pistää pikakelausta aamutoimiin. Yleensä nimittäin oma aamupala jää melko myöhäiseksi kun ensin tekee aamutoimet poitsulle ja itselle, syöttää poitsulle puuron ja sitten vielä ehkä potalla käyttö. Saattaa siis mennä joku tunti heräämisestä ennen kuin normaalisti edes ajattelen syömistä. Nytpä vaan ei voi noin, kun jos on hetkenkin liian kauan hereillä maha tyhjänä niin oksentaminen on varmaa.

Mää en myöskään voi ottaa vitamiinitablettia aamulla, sekin aiheuttaa varman pahoinvoinnin...

Ja tää väsymys! Se on nyt kyllä päässyt yllättämään jostain kulman takaa... Esikoista odottaessa ei ollut mitenkään outoa että alkuraskauden aikana tulin aamuvuorosta kotiin, nukuin 3-4h päikkärit, katoin hetken telkkua ja söin ja sit taas yöunille. :D vaan joo eipä enää... Käyn yleensä iltaisin töissä, ja ainut mahis päikkäreihin on se väli kun mies tulee kotiin ja ennen kuin itse lähden töihin. Onneksi töitä ei kuitenkaan ole joka ilta, joten on leppoisempiakin iltoja... Mutta tää on ihan järkyttävää!!!!

Mulla tuli äsken oksennuksen refleksi mutta mitään ei tullut. Jos en syö usein niin tulee todella huono olo. Välillä särkee selkää.​

Äsken tuli taas oksu.. En syöny vielä. Yritän täs juua teetä jos vähän helpottas. Meinaa sekin tulla ylös. Mikähän täs on et loppuviikolla vaan pahoinvointia :o viime viikolla laattailin to-la..

[ÄLLÖVAROITUS]

Mua on tällä viikolla tosiaan ollut pahaa oloa enemmän. Pahinta oli eilen, kun jouduin kesken päivän lähtemään isoäitiäni katsomaan, kun häneltä tuli peräsuolesta verta. No siinä hetken aikaa luulin, että tilanne hallinnassa ja kyseessä vaan puhjennut peräpukama. Lopulta tilanne päättyi siihen että sitä verta tuli aivan mielettömästi ja jouduin ambulanssin soittamaan. Mutta siis huonovointisena se veren ja ulosteen haju kyllä sai yökkimään todella pahasti, vaikkei mulla normaalisti juuri mikään tuommoinen aiheuta mitään oksennusrefleksejä.

Äsken tuli taas oksu.. En syöny vielä. Yritän täs juua teetä jos vähän helpottas. Meinaa sekin tulla ylös. Mikähän täs on et loppuviikolla vaan pahoinvointia :eek: viime viikolla laattailin to-la..

Voisko Mannikka johtua siitä, että loppuviikkoa kohden on väsyneempi? Mulla ainakin huonoa oloa on enemmän iltaisin kuin aamuisin ja jos valvon myöhään, tulee takuu varmasti huono olo.

Viveka voi olla.. Nyt muuten vasta tajusin, viime viikolla keskiviikkona olin enemmän menossa kun oli neuvola jne. Ja eilen tuli kans käytyä viemässä neitiä ja tein töitä jne.. Tosi kiva jos heti kostaa huonolla ololla jos tekee muutakin ku makaa sängyllä :o

Työt onneks onnistuu sängyllä maatenkin kun läppäri on, mutta neitin kanssakin pitäs jaksaa touhuta.. :confused:

Lohdullista, että sinne viikolle 13 ei ole tästä tasan ysiviikolta montaakaan viikkoa kärvisteltävänä. :rolleyes: ja lohdullista, että muitakin väsyttää. Eilen jo vähän mietin, että entä jos olenkin sairas. Edes venyttely ei tahtonut onnistua, kun lihakset vaan tärisi. Käyn perjantaina aamulla labroissa ja ajattelin tehdä etäpäivän. Joskopa se olis kevyempi.

Meillä lapsi on kiinnostunut piirtämisestä ehkä kolme minuuttia. Eikä ryhmä hau:takaan viitsi koko iltaa näyttää. :grin

Illalla meinasi tulla yrjö hampaita harjatessa, kun kieli ja hammasharja ei muka mahtuneet yhtä aikaa suuhun.

Mua ei kertaakaan ole vielä oksettanut mitä oon ihmetellyt :( ja tää väsymys voi luoja... Kolmen jälkeen hyvä jos pystyssä pysyy...Perjantaina mullakin onneksi vapaapäivä

Aah esikoinen meni päikkäreille eli on tämän äitin huili tauko :D täälläkin ehkä hiukan väsymystä just silloin kuin pitäisi saada jotain aikaiseksi :D noh ehkä nyt vaan nautin kun sään hetken loikoilla ei noi hommat mihinkään katoa :D

No eipähän Lälly enää oireettomuus vaivaa :wink

Onni onnettomuudessa todellakin! Ihan samasta syystä kuin sulla, pysyy mieli rauhallisena vaikka fyysinen puoli kärsiikin :rolleyes:

Otin lapsen kanssa parin tunnin päikkärit, eikä ne mitään auta. Väsyttää vaan kahta kauheammin. :meh:
Nyt pyörii pikku kakkonen, niin saa hetken huokaustauon, vaikka ei tuo jaksakaan vielä kunnolla keskittyä lastenohjelmiin.

Mulla kans ihan älytön väsymys.. olin kyllä varautunut siihen ku mulla on taipumus sairauteni vuoksi väsymykseen mutta nyt kahta pahempi. Pari tuntia ku on ollu töissä niin hohhoijaa! Eikä tilannetta helpota että töissä on jatkuvasti huono ja etova olo. Tänään tulin ruokatunnilla kotiin että sain hetken olla pimeässä. Onneks esimies tietää asian ja saan tehdä tarpeen mulaan enemmän etäpäiviä :)

Takaisin