Oireet

Mulla ei oo mitään oireita! Tää on toisaalta aika stressaavaa, kun ei voi olla varma että mahassa oikeasti tapahtuu jotain, vaikka testi näytti kahta viivaa.

Ehkä jos etsimällä etin jotain oireita, niin rinnat on vähän aristavat ja turvonneet, ja turvotusta on myös käsissä ja mahassa. Farkut alko ahdistaa jo plussauksen jälkeen.

Minulla ei ollut kyllä edellisessäkään raskaudessa mitään oireita, joten kai se ihan normaalia on.

Onko muita joilla ei raskaus oo aiheuttanut mitään ihmeellisä oireita?

Mulla ei oo ollu mitään oireita aikaisemmissakaan raskauksissa.
Välillä on vatsalla tuntemuksia mut ei oo oksentamist eikä pahaa oloo ees..

Kukka Kerttu, mulla on ollu myös unettomuutta, ja mun edellisessä ekassa raskaudessa olin jatkuvasti hereillä öisin klo 2-4 välillä, en odota ainakaan innolla tota yöheräilyä. Jos on takaisin tulossa. Ja oonkin miettinyt että mitä sitä tekisi sitten yöllä kun ei saa unta. Onko sulla Kukka kerttu joka öistä toi heräily ? vai sillon tällöin?

Mulla oli myös unettomuutta aluksi: illalla en saanut unta ja aamuyöllä heräilin. Sen kanssa on kuitenkin alkanut helpottaa ja pääsääntöisesti olen nukkunut nyt todella hyvin. Toivotaan, että muillakin unettomilla helpottaa!

Mulla kans oli nyt ehkä viikko, et nukuin tosi hyvin. Mutta nyt sit kaks viimestä yötä oon taas heräilly siinä 3 aikaan eikä uni enään tuu. Mä en hirveesti viiti nousta sängyst sillon, kun toi toinen osapuoli on tosi huonouninen ja herää jo pelkästään siihen että käännän kylkeä. Toiseks, jos toi nuorempi kissa huomaa eloa yöllä alkaa kauhee meininki heti ja sit ei kyllä nuku kukaan enään :D On kyllä tosi turhauttavaa vaan koittaa saada uudestaan unenpäästä kiinni.
Mä oon ottanu nyt kuulokkeet aina iltasin sängyn viereen ja jos herään laitan ihan hiljalleen soimaan instrumentaalista rauhottavaa musaa. Spotifyssä on tosi laaja valikoima pianosta ihan mihin vaan chillauttavaan musaan. Joskus auttaa joskus ei, mut viepähän ajatukset siitä nukahtamisesta ja nukahtaakin sit vahingossa. :)

Tuli automatkalla luettua kaikki viestit ja huh mitkä synnytyspelot tuli noista :D :D ei iha sellasia tarinoita odottanu oirelistalla.. itellä ollut kanssa sitä että oonkohan mä nyt raskaana (eka raskaus ikinä) kun ei ole paljoa oireita. Vaikka sitten ku miettii nii onhan niitä, ei vaan sitä klassista pöntönhalailua. Mulla suurimmat jutut ovat olleet huimaus, jatkuva palelu, unettomuus, yölliset orgasmit??? (muita? :D), vatsa löysällä ja itkuherkkyys. Tänään pidin kuukauden ikäistä vauvaa sylissä ja itkuhan siinä pääsi. :)

Tiiamariia yritä olla stressaamatta, jokainen synnytys on erilainen ja siellä on ammattitaitoiset ihmiset auttamassa sua. :) mulla kanssa ajoittaista huimausta, palelu jatkuu vieläkin (7+3), unettomuutta ja orgasmit tuntuu paljon voimakkaammilta, mut en sentään muuten vaan oo niitä saanut... :grin niin ja itkuherkkä mäkin oon, ei tarvita ku pieni vastoinkäyminen tms. niin johan parku tulee. :oops:

Nyt pari päivää ollut ihan uus oiretuttavuus: ilmavaivat sattuu ihan tosissaan! Siis kun on ilmaa vatsassa. Ihan kippuraan pitää mennä, ja parin minuutin päästä helpottaa. Vaivannu varsinkin öisin, ja sillonkos sitä vasta pelästyy, kun herää siihen kipuun. Yhtäkkiä samaistun koliikkivauvoihin :arghh:

jos ei oo närästyslääkettä himassa niin hyvä apu on puol lasia vettä ja teelusikallinen soodaa, ei närästä enää sen jälkeen. Myös perunajauho ja vesi auttaa samaan asiaan.

Täällä on toistaiseksi tuhrut loppuneet. Yöllä saa nyt juosta vessassa muutamaan otteeseen ja jopa isolla asialla viimeyönä o_O.. Yöllä liittyen juuri tuohon täyteen suoleen iski kuukautisjomot päälle ja olipa muuten todella kovat jomot..

Mulla oli eilen ihan hyvinkin tuntuvia nippaisuja oikealla alavatsalla, tosin en just tiiä oliko ilmavaivoja vai mitä. Mitään vuotoja ei ainakaan ole! Ihan hirmunälkä, söin tunti sit puuroa ja ny tuntuu et jos en kohta syö ruokaa ni oksennan..

Sama homma: hirveä nälkä erityisesti iltaisin. Päivälläkin pitäisi syödä ettei tulisi paha olo. Pitäisi vain keksiä jotain terveellistä syötävää, ettei paino alkaisi heti nousemaan.

En ehtinyt lukaista koko ketjua läpi, joten on voinut olla jo puhettakin. :) Mutta itse siis hämmästyin tänä aamuna, kun hirveä pahoinvointi iski päälle.

Normaalisti syön siis vasta sitten kun lapselle ja itselle tehty aamutoimet, lapselle puuro syötetty ja potalla käyty. No tänään sitten ryhdyin vihdoin itsekin tekemään jotain syötävää, kun yhtäkkiä piti muutaman kerran käydä vessan ovella pyörähtämässä, kun oksennus meinasi tulla. Ei sitten tullut, mutta ällöttävä olo kesti koko aamun.

Nyt siis viikkoja kasassa huimat 4+5. Esikoista odottaessa pahoinvointi alkoi vasta 7+ viikoilla ja kesti n. kuukauden. Muutama päivänä viikossa ehkä tuli oksu. Ennaltaehkäisynä toimi hyvin, kun söi melkein heti ylösnousun jälkeen. Mutta enteileekö tämä nyt sitten edellistä kertaa rajumpaa pahoinvointia... hui kauhistus!

Mulla oireena lähinnä vatsasärkyjä silloin tällöin,iltaisin vähän etovaa oloa ja mieliala vaihtelee aika tiuhaan rintojen arkuus hävinnyt lähes kokonaan,mikä hieman pelottaa jos enteilisi keskenmenoa. Onko muilla rintojen arkuus hävinnyt millä viikoilla nyt tai muissa raskauksissa?

8+1

Haituva mua ei myöskään arista rintoja lainkaan. Ihan alussakin tosi lievästi. Aika oireetonta taas vaihteeksi. Nyt on ultran mukaan 7+5.

Takaisin