Oireet

Yh.. Mie kanssa "ootan" et millon tulee ylös. Suussa käynyt jo monesti ja tänään ja eilen on joutunut jo yökkimään. Jopa leipä hais niin pahalle et äklöttää..

Oli muuten ihan hirveetä istua eilen neljä tuntia junassa kun takana istu joku pariskunta; toinen niistä avas pringles purkin ja toinen sourcream and onion. Piti peittää nenä ja suu ja haistella vaan omaa kaulahuivia kun tuli niin etova olo x)

Sydänkäpynen, nuo tuhrut on kyllä pelottavia :sad001 Toivottavasti loppuu pian ettei tarvitse murehtia vielä enemmän :Heartred

Onko muilla oireina ruokahaluttomuutta? Mä haluaisin niin kovasti kaikkea syödä, että vauva saisi tarvitsemansa, mutta sit jos pakolla yrittää syödä tulee oksennus. Painokin vaan putoaa, kun syön niin vähän vuorokaudessa. Onneksi on vähän ylimääräistä..

Sydänkäpynen onneksi vuoto ei yltynyt ja saat ensi viikolla mielenrauhan.

Ja kauheeta käydä kaupassa kun ihmiset haisee pahalle. Hajuvesiä ja hikihajua ja yyh :x

Lälly tää ruokahaluttomuus kyl löytyy. Tai alkaa olla haastavaa löytää ruokaa mikä ei ällötä

Mulla on ruokahalu kadonnut täysin, joudun pakottaa itseni syömään, mä epäilen et tää on osittain myös psyykkistä.

Heeei! En oo varma että oiskohan tää oikee ketju tai missä vois asiaa kysellä, mutta mua pohdituttaa paljon tuulimuna ja kohdun ulkonen raskaus... Pelkään tällä hetkellä näitä enemmän kuin keskenmenoa. Tosiaan ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen plussa. Liittyykö tuulimunaan ja/tai kohdun ulkoiseen raskauteen ihan normaaleja raskausoireita? Eli ovakto nämä todennettavissa ainoastaan lääkärissä? Eli samalla kun iloitsen raskausoireista voi kyse olla näistä jommasta kummasta? Juuri tein digitestin ja tuloksena oli 2-3vk, maanantaina tein ja silloin näytti vielä 1-2vk. :)

Maailma on todella muuttunut pahanhajuiseksi, niinkin Sissiskin tuolla aikaisemmin totesi. Mä en tunnu sietävän oikein mitään hajua ilman, että alkaa oksettaa. Jääkaapin aukaisu on esimerkiksi pari kertaa nostanut oksennuksen kurkkuun, vaikka ei siellä todellakaan mitään haisevaa edes ollut...:depressed:

Tänään lenkillä keskellä metsää haistoin myös voimakkaan hajuveden - ennenkuin hajuvedessä itsensä lötrännyt lenkkeilijä edes tuli näkyviin mutkan takaa. Noh, uskoopahan mieskin viimeistään nyt, että nenä on tosiaan kohtuullisen herkkä ja tarkka tällä hetkellä :wink

Itsellä myös ruokahaluttomuutta. Syön normaalisti paljon broileria, mut nyt se ei uppoa ollenkaan. Lähinnä syön vain hiilareita... viimeksi aloin oksentamaan rv 6 jälkeen, nyt menossa 5+3.

Täällä kans koko maailma haisee kamalalta!! Kaikista pahin on varmaan kissanruoka, jota en ite enää pysty noille antamaan :D mut cheerious murot kaakaojauholla pelastaa mun arkea, se on ainut mikä menee alas ja pysyy ehkä hetken sisällä. Tänään käytiin taas vähän tiputuksessa kun ketoaineet 4 virtsassa... Agghhhhh!

Onko täällä muita jolla unettomuutta? Toivottavasti tämä loppuu pian. Olen nyt reilun viikon heräilly pitkin yötä ja voin valvoa yöllä tai sitten herään klo 4-6 enkä saa unta enää. Oloa ei helpota kun mies ei ihan täysin ymmärrä tätä. Klo 20 illalla alan olemaan ihan valmis nukkumaan. En mihinkään muuhun! :(

Mua nukkumaan mennessä eilen ns ahdisti, siis fyysisesti. Sitten muistinkin että aiemmassa raskaudessa mulla oli öisin närästyksen tyyppistä vaivaa. Siihen auttoi vaan kun korotti tyynyjä ja kevyesti piti syödä illalla. Mä en usko että tämä nyt vielä sitä varsinaisesti oli, söinkin kevyesti. Tulipa kuitenkin mieleen tuo ikävä vaiva :(
Sain nyt heti nukuttua kun laitoin yhden tyynyn lisää pään alle :)

Onko täällä muita jolla unettomuutta? Toivottavasti tämä loppuu pian. Olen nyt reilun viikon heräilly pitkin yötä ja voin valvoa yöllä tai sitten herään klo 4-6 enkä saa unta enää. Oloa ei helpota kun mies ei ihan täysin ymmärrä tätä. Klo 20 illalla alan olemaan ihan valmis nukkumaan. En mihinkään muuhun! :(

Tismalleen samat olot täälläkin! Nyt se aamusta herääminen on siirtynyt vähän myöhemmäksi, mutta reilusti ennen kuutta herään kyllä sänkyyn pyörimään. Muutama viikko sitten se herätys tuli jo neljän pintaan. Ihan uutta kyllä itselle - en todellakaan normaalisti ole aamunvirkku...

Illalla puolestaan uni tulisi viimeistään ysiltä. Hurja sinnittely aina yrittää pysyä hereillä vähän kauemmin :)

Miina123 kyllä molemmissa tapauksissa voi olla raskausoireita. Kohdun ulkoisessa ei käsittääkseni hcg nouse niin korkealle, eli ei välttämättä pahoja oireita ole. Itsellä oli kohdunulkoinen 10 v sitten, enkä kärsinyt pahoinvoinnista, niin kuin nyt. Kohdunulkoisen oireita on vuoto, kovat toispuoleiset kivut, ja hartiapistos. Itsellä ei kyllä ollut kumpaakaan.

Alkuraskauden ultra on ainoa tapa selvittää, sijaitseeko raskaus oikeassa paikassa, ja onko myös alkio kehittynyt. Varmin aika mennä on rv 7, jolloin pitäisi näkyä sykkeet.

Mä en nuku oikein ollenkaan. Mulla on ilman raskauttakin tosi vaikeet uniongelmat ja tällai alkuraskaudesta ne saa aikamoiset mittasuhteet kun ei voi ottaa lääkkeitä. Mä saan tällä hetkellä unta siinä 2-4 välillä yöllä ja herään 7 lasten kanssa ja tuo väli ei todellakaan ole yhtenäistä unta vaan koostuu pienistä pätkistä.
Mun kroppa tosin on tottunut tähän ainaiseen valvomiseen, joten vielä ei ole semmonen olo että "vintillä alkais viheltää" Mä en voi päivällä ottaa minkäänlaisia päikkäreitä kun ne kostautuu heti yöunissa.

Kai ne nämä kuuluisat hormoonit sekoittaa unen. Vaikka ei nukukaan kuin muutaman tunnin yössä niin ei mitään vaikeutta pysyä päivällä hereillä. Mutta kun kello alkaa olemaan illalla kahdeksan tulee hirvee väsymys. Parisuhdeaika pitäis alkaa yhdeksän aikoihin kun nuoriso kömpii omiin koloihinsa ja pienimmät nukkuu, mutta niin nukkuu myös tämän parisuhteen puolikas :D reppana mies...

Miusta tuntuu et vaik nukkus kuin pitkään, ni ei vaan unet riitä :/ ja olo vaan pahenee. Vaikka vieläkään en oo ees oksentanu tää jatkuva ällöolo kaataa kyllä sohvalle. Syöminen on tosi haastavaa.

Kai tän voi oireiks luokitella...
Mut vessareissut on ihan kaameita..
Oonko ainoa jolle joks vessareissu on aina yhtä pelottava?
Joka kerta tuntuu että vuodot on alkanu vaikka mitään ei tuu..

Mulla ei ollu siinä kesken menneessä raskaudessa mitään näitä vatsaoireita kun nyt on ni pitäis kai nyt vaan ajatella et kaikki on hyvin..

Eilen kyllä oli tosi raapivaa kipua molemmin puolin muutaman sekunnin..

Takaisin