Oireet

Hei! Helpottaa lukea, että on muitakin, joilla oireet eivät vielä ole alkaneet :) Olen nyt 6+5 raskaana ja odottelen myös kuumeisesti, että jokin oire tekisi tästä todellista! :D Vatsassa välillä nipistelee, mutta muutoin en koe mitään uutta tulleen. Närästää, väsyttää ja paleltaa, mutta se on minulle normaalia... Kävin tänään muissa asioissa lääkärissä ja mainitsin tästä jännityksestä kun ei ole uusia oireita. Hän sanoi, että omakohtaisesti hänellä jäi raskauden aikana jopa matkapahoinvointi pois, jota hänellä aina muulloin on helposti! Eli voi mennä jopa siihen suuntaan. Tsemppaan tällä nyt itseäni :D

Onko muilla ollut oireena ruokahaluttomuutta? Mulla ei tee mieli syödä mitään, ei sitten yhtään mitään! Ja kaikki mitä syön maistuu todella puulle ja syödessä tulee helposti etova olo kun on vaan pakko kahmia jotain vatsan täytteeksi.

Toinen melko ärsyttävä oire on herääminen aamuyöstä. Aina kuin nakutettuna viiden maissa. Tiedä sitten ovatko edellä mainitut raskaus oireita vai ennemminkin raskaudesta aiheutuvan stressin oireita...:bored::sad001

Mä jotenkin kuvittelin, ettei oireita tule tässä raskaudessa näin alkuvaiheessa ainakaan, kun ei tullut ensimmäisessäkään. MUTTA jatkuva nälkä, vatsan nipistelyt / vihlaisut ja turvotus aikamoista. Ajattelin kertovan raskaudesta vasta ekan ultra jälkeen, mut näköjään on kerrottava jo hyvinkin pian. Viikkoja neuvolan mukaan 5+, mun laskujen mukaan 4+5.

Kuinka monta kertaa päivässä voi pestä naamansa, se on ihan ko öljymatto. Ei sentään finnejä (vielä), mutta joka wc-käynnillä pakko huuhtoa kasvot. Hiuksetkin tuntuu tosi rasvaisilta, yyh.

Auttaako muilla muuten tissikipuun mikä? Tosi epämukavaa olla turvonneiden ja kipeiden tissien kans, ilman rintaliivejä tuntuu että kaikki kosketus sattuu.

Leijona, joo ei oikeen maistu ruoka :( hedelmätkin maistuu jotenki mullalle tms..

Alien&I oisko pehmeet kaarettomat tissiliivit paremmat? Vaihoin viime raskaudessa jo alussa urheiluliiveihin ja sit vähän myöhemmin imetysliiveihin..

Mä käytin edellisessä raskaudessa alkuun urheiluliivejä, muistaakseni alkuun nukuinkin yöt ne päällä kun oli niin kipeet rinnat. Antoivat napakan ja hyvän tuen. Nyt ei oo ollu niin kipeet mitä viimeksi, nännit on hellät ja vähä jotain vihlaisuja välillä.

Veriseen valkovuotoon syyksi löytyi TAAS jälleen kerran cluesolut .. onko kenelläkään vinkkejä miten tuosta viheliäisestä tulehduksesta pääsee eroon tai edes vähentämään alkaa jo hermo mennä kun 3-4 antibiootti puoleen vuoteen >:(

Mulla on ollut mahassa pitkän aikaa sellasta kihelmöintiä ja jotain ihme tunnetta, sekä väsymystä sekä rinnat suurentuneet ja nännien ulkonäkö muuttunut ja ovat raskaammat. Niin ja erikoinen oire, parina pv ollut töissä aamupäivästä klo 10-11 aikaan tosi huono kuvottava olo. En tiiä voiko johtua raskaudesta vai mistä. Niin ja turvotusta täälläkin.

Saike: Voi todellakin johtua raskaudesta. Mulla alkoi kuvotus ja huono olo joskus viikon 5 alussa ja loppupuolella sit alkokin oksentelu. Nyt mennään 7+0 ja oksentelua noin 5-8 krt päivässä... Hyh

Eilen illalla lörähti verta housuun. Tänään tullut vaan rusehtavaa valkovuotoa. 12 neuvola. Pelottaa kun raskausoireetki vähentynyt

Mamma96 mulla kävi sama. Eivät ottaneet neuvolaan, pitää tarkkailla ja jos ens viikolla jatkuu niin soittoa neuvolaan. Onneks sulla oli kaikki kunnossa, se antaa mullekin toivoa et kaikki voi siitä huolimatta olla ihan hyvin :Heartred Kyllähän nää tällaset säikäyttää ja ahdistaa :sorry:

Onko muilla ollut oireena ruokahaluttomuutta? Mulla ei tee mieli syödä mitään, ei sitten yhtään mitään! Ja kaikki mitä syön maistuu todella puulle ja syödessä tulee helposti etova olo kun on vaan pakko kahmia jotain vatsan täytteeksi.

Toinen melko ärsyttävä oire on herääminen aamuyöstä. Aina kuin nakutettuna viiden maissa. Tiedä sitten ovatko edellä mainitut raskaus oireita vai ennemminkin raskaudesta aiheutuvan stressin oireita...:bored::sad001

Mulla kaikki maistuu metallille ja siks ei mikään oikeen putoo! Hyhhhh. JA toi herääminen! Mulla toistuu nyt toista viikkoa joka helkkarin yön siinä 4-5 välillä! Eikä meinaa millään nukahtaa uudestaan.... tosi inhottavaa

Inkkis mulla ei ton yhen lörähyksen jälkeen oo ollu muutaku tota vähä verensekaista valkovuotoa ja se johtuu tosta enätintulehduksesta. Mut ei kyllä sille lorautukselle ayytä löytäny.. Miksi ihmeessä ne ei voinut tarkistaa tilannetta :o voiskai ne edes mielenrauhan takia

Oishan se kiva jos pääsis tarkistuttamaan jo nyt eikä vasta sitten kun pää kainalossa :eek: Vaikea kyllä löytää sitä mielenrauhaa ku käy hermon päälle tällänen, toivottavasti ois ihan harmitonta kuiteski..

Ihme touhuu kyl jos ei pääse näytille vaikka verta tulee :(

Huh, huimaus tupsahtanut tänne. Useamman kerran päivässä huippaa kun liian nopsaan (eli niin ku normaalisti) nousee ylös. Yks kerta rupesi jo ihan silmissä pimenemään kun olin kävelemässä tyyliin makkarista keittiöön.

Eipä ois pitänyt mennä sanomaan.. nyt taas lörähti verta vaikka monta päivää oli väliä et ei mitään :)

JennyHannele: kurjaa että noinkin paljon pahoinvointia sulla :( Mulla edellinen raskaus meni niin että oli vain se yököttävä olo enkä oksentanut ollenkaan. Saa nähdä tällä kertaa miten menee. Mites te keillä on ennestään jo lapsia, onko teillä raskausoireet olleet erilaisia ? tai hyvinkin samanlaisia?

Täällä on kolmas lapsi tulossa :) Vähäoireisia olleet kaikki raskaudet, tähän mennessä. Eihän mulla oo vasta kuin 4+1 menossa, ei tässä kovin kummosia oireita oo ehtin kehittyy :D

Takaisin