Oireet

Viveka, täällä kans lähes oireeton kolmannen odottaja :) Tai voishan mulla olla oireena esim palelu ja väsymys, mutta ne selittyy myös tällä pakkasella ja arjessa kahden pienen kanssa. Mun isoin oire on nyt tosiaan tuo "menkkamainen" selkäjomotus. Ja tämä ainoa oire pelottaa! Nimittäin kuopuksen plussakierrossa se jäi kokonaan pois ja pidin sitä hyvänä merkkinä. Nyt väkisin huolestuttaa kun jomottelee eikä menkat ole vielä edes myöhässä... ettei vaan jäis joksuu kemialliseksi tämä raskaus...

Mullon nyt monta päivää maistunu iha kauheelle suussa, siis metallin ja raudan sekainen maku. Kaikki ruoka maistuu myös sille, hyiiiiii! Muita?

Jennyhannele miulla maistuu suussa veri.. Että jee.
Ja tänään aamulla huippaa niin paljon että pelottaa lähtee viemää neitiä hoitoon..

Sandy mulla alkoi samanlainen selkäjomotus jo ennen plussaa ja jatkui viikolle 5 asti. Ite kerkesin jo epäillä virtsarakontulehduksen oireiksi. Ei kuitenkaan ollut sitä ja nyt selkä vihoittelee vain satunnaisesti. Muakin kyllä kipu säikäytti, kun edellinen raskaus oli niin oireeton.

Mullaki on tuota huimausta, mutta mulla onki taas paineet laskenu alas, 90/60, normisti 120/80.. mutta täydellinen syy maistella salmiakkia!:wink
Mulla on muuten aika klassiset oireet, kova väsy, etovaa oloa ja pirun kipeet tissit! Yöllä ku käännän kylkeä niin herään siihen ku tisseihin sattuu ja pitää nousta istumaan että voi kääntyä :confused:
Onko kellään muulla "oireena" saamattomuutta?!? Siis ku mä en vaan saa tehtyä mitään kotona töiden jälkeen! Istun vaan. Toki on sitä väsymystäki mutta ei vaan saa itteensä liikkeelle! Varmaan seki vaikuttaa ettei oo tullu ulkona oltua ku pakkasta on joko -30 tai tuulee niin että tukka lähtee..:rolleyes:

Mkm no on saamattomuutta, tuntuu ettei mitään ylimäärästä huvittas tehä.. Ja sohvanpohja kutsuu

Olen jo jonku tovin seurannu näitä juttuja ja nyt on pakko kommentoida. Mie kuvittelin olevani laiska ko en ole mitään saanu aikaseksi moneen päivään, mutta se taiski olla vain raskausoire :D ja meillä on muuttoki viikonloppuna ja kaikki pakkaamatta..

Mkm täällä sitä ollaan viltin kaa sohvalla :p

Mä oon ollut 70% tästä päivästä viltin alla sohvalla ja nukuin parin tunnin päikkärit. Oon ihan jäässä ja väsyttää, mutta meijän kämppä on tosi viilee ja väsymys varmaan johtuu kofeiinin jättämisestä ja hiilaripöhöstä. Vaikea siis tulkita raskausoireena. Yöt menee valvoessa, koska oon niin paniikissa tästä raskaudesta ja keskenmenosta, etten saa edes nukuttua.

Lälly, minä myös stressaan ihan liikaa. Nyt olen lähes varma jo keskenmenosta, koska tänään on ollut niin helppo päivä. Liian monta helppoa päivää peräkkäin. Neuroottisesti hiplaan rintoja ja testaan ovatko edelleen kipeät. Huomenna marssin raskaustestiostoksille ja soitan neuvolaan, jos saisin hcg.n mittauksen. Panikoin, että joutuisin menemään sikiöntutkimusyksikköön silloin 15.2 toteamaan, että raskaus on mennyt kesken. Haluan tietää aiemmin ja ihan neuroottisena seuraan oireita ja stressaan niiden puuttumista. Toisaalta, eikö aika moni osaa aavistaa km.n ennen vuotoa... Äh tää raskaana olo ei sovi mun päälle yhtään ja koko ajan olo, että en mä nyt oikeasti raskaana ole.

Positiivista on se, että tänään tuli monia työjuttuja, jotka tapahtuvat syksyllä ja mietin, että voi kun niistä on kurja olla sivussa mahdollisen mammiksen takia. Eli jos raskaus päättyy huonosti, niin ainakin on sitten kivoja työjuttuja tiedossa.

Onkohan täällä muilla ollu toispuoleista kipua..
Mulla on nyt oikeella puolella aika kovaa kipua ajoittain.. ei koko ajan vaivaa ja en oikeen tiä mistä kipu lähtee.. toisaalta niiku lantioluusta..

Maiskukka, itse just eilen ihmettelin kun jomotteli vasemmalle. Ehdin jo googlata kohdunulkoisen. Nyt sit taas jomottelut on hävinny. Tuo tosiaan ei mitenkään voimakasta kipua ollut..
Pitäsköhän siun soitella varuiks neuvolaan..?

Äh ainiin siellä oli ne tympeet tädit :( no sit ei varmaan auta kun ootella.. Eikai siulla oo hartiapistosta tai muuta huolestuttavaa?

Ei mulla muuta tunnu missään..
Ei enää muista aikasempia odotuksia ni ei tiä vaikka ois tällästä ennenki ollu..

Tääl rinnat just tosi arat, välillä nukkuminenki vaikeeta sen takia :D sit perus etovaa oloa ja se on onneks vähän helpottanu ku syö paremmin/useammin ja nälkähän on koko ajan. Ja palelee kans. Varsinkin just kotona iltapäivällä/illalla. Ja raskauspäiväkirjaa kans ite kirjottanut, jotenkin helpottaa kun saa purettua ajatuksia :wink vaikka vielä viikot pienet ja välillä stressaa sitä liikaakin , mut se on vaan katottava miten menee ja toivottava parasta:rolleyes: nyt siis rv 6+5

Maiskukka mulla oli pari viikkoa juilimista vasemmalla puolella mutta mennyt ohi. Mitä oon lueskellut niin monilla just tollaista toispuoleista juilimista on alussa. Nyt 6+1 ja ei enää juili kun tasaisesti koko alavatsalla silloin tällöin.

Jesss! Tänään menkat virallisesti myöhässä! Ihan paras raskausoire :happy:

Eilen mulla oli tosi kova menkkamainen selkäjomotus ja jopa jotain tuntemuksia mahassa.... pelotti!! Mut aamulla kun heräsin, niin kaikki oli poissa :happy: Pidän tuota tosi hyvänä merkkinä :happy:

Mulle tuli nyt raskausoireena motivaatio, motivaatio liikkumiseen ja herkkujen vähentämiseen! Jesss sillekin :grin Tänään jo heitin lasten ja koirien kanssa pitkästä aikaa lenkin (vaikka pakkasta olikin lähes -15C) Pakko saada itseä kuntoon että selviin hengissä sit tän mahan ja kahden pienen kanssa... :p

Takaisin