Oireet

Emiliainen mulla kanssa suht oireetonta... Ja sen takia joka päivä mietin voiko tuolla mahassa ketään ollakaan. Mut kaikki raskaudet erilaisia ja kunhan ei verta tuu niin kaiken pitäisi olla ok.

Mamma96 ja Inkkis kyllä luulis, että ne voisi neuvolasta lääkärille varata ajan, jos tosiaan vuotoja tullut?! Mä soittaisin uudestaan ja vaatisin, että pääsen näytille.

Mulla edellisissä raskauksissa ollut tosi kipeät tissit ja öisinkin on ollut pakko pitää jotain toppeja tms. Nyt ei ainakaan vielä olla siinä tilanteessa, vaikka tissit herkät onkin. :)

Mulla kaikki maistuu metallille ja siks ei mikään oikeen putoo! Hyhhhh. JA toi herääminen! Mulla toistuu nyt toista viikkoa joka helkkarin yön siinä 4-5 välillä! Eikä meinaa millään nukahtaa uudestaan.... tosi inhottavaa

Joo, toi heräily on kyl niin ärsyttävää! Minäkään en oikein enää sen heräämisen jälkeen saa unta ja pyörin sitten vaan sängyssä seiskaan asti kunnes kello soi. Kroppa alkanut selvästi valmistautua lyhyempi uniin, ei ole nimittäin aikaisemmin tätä ongelmaa tällä supernukkujalla ollut...

Mulla on ihan sama juttu ton heräämisen kanssa... Tänäänkin heräsin kolmen jälkeen, nousin ylös puoli neljä ja keitin aamukahvit. Koomautuminen iskee viimeistään klo 9, mutta töitä pitäisi jaksaa tehdä väsymyksestä huolimatta.

Samat raskausoireet tuntuu olevan nytkin kuin edellisissä raskauksissa. Ruoka ei maistu tai kaikki maistuu oudolle. Mun lempparijutut maistuu kamalalle, joten joka päivä joutuu miettimään, että mitä sitä tänään voisi syödä... Väsymyksen ja ruokahaluttomuuden lisäksi koko ajan on hieman huono olo, mutta vielä ei ole tarvinnut oksentaa.

Täälä kans valvottu aamu neljästä.. Tosi turhauttavaa kun väsyttää, mut mikään asento ei oo hyvä ja ei vaan nukahda.. 7+1 nyt :)

Mäkin heräsin ajoissa, kun piti päästä tekemään raskaustestiä! :grin Muu perhe nukkuu vielä tyytyväisenä, nähtävästi tuo taaperokin, vaikka usein on jo tähän aikaan hereillä :rolleyes:

Eka aamu tänää, ku meinas laatta lentää (6+0)... :wtf: huhheijjaa, onneks meni ohi kun söin! :)

Eilen nous muuten laatta kurkkuun :x

Ja minäkin pyörin hereillä joskus 6 aikaan..

En tehnyt liuskatestii, pari odottelee vielä kaapissa :happy: Mut digi näytti "raskaana 1-2" :)
Pitää ootella leffaviivoja vielä ens viikkoon :wink Tänään rv 4+2 :Heartred

Onko kukaan muu huomannut korkeampaa leposykettä kuin ennen raskautta? Eilen huomasin ekan kerran illalla sängyssä, siis tuntuu että syke varmaan lähemmäs sata, normaalisti n. 70. Ja nyt päiväunilta kun heräsin (huh mikä väsymys) niin sama homma, sydän jumputtaa aika nopeasti. Viikkoja nyt siis 5+6.

Mullakin syke korkealla. Viime raskaudessa neuvolakäynneillä syke aina n 100 luokkaa.. Kotona sentään vähän matalampi, mutta kuitenkin normaalia korkeampi!

Toi kipu toisella puolella on ihan normaalia. Mulla on ollu nyt kaikissa raskauksissa ja myös raskauksien välissä. Kävin ultrassa reilu viikko sitten ja samalla katottiin molemmat munasarjojen noiden kipujen takia eikä tälläkään kertaa löytynyt mitään, paitsi joku kysta mistä munasolu on irronnut tai jotain en muista enää :D mutta sanoi kuitenkin että se sieltä katoaa itekseen.

Mulla kans ruokahalu kadonnut, syön tosin silti koko ajan :D mutta jos mietin että mitä ruokaa tekisin niin ei tee mitään mieli. Mehu ja paahdettu leipä on ainoot. Huonoo olo on vähän väliä, mutta refluksitaudin takia on muutenkin niin en osaa sitä laskee oireeks kun kahdessa edellisessä raskaudessa on ollu niin pahana.

Ja perhana että alkaa ärsyttää tuo unettomuus, viime yönä ei tullu nukuttua kun tunti ja sekin pätkissä. Lisäks näin hirveitä painajaisia aina kun torkahdin. Oon ollu aina kyllä huono nukkumaan mutta ärsyttää ku nyt ei vaan jaksa tehdä mitään ja oon tosi pahalla tuulella koko ajan.

Ja mullakin on ollu syke korkealla aikasemmissa raskauksissa, esikoisesta oli parhaillaan 145 vaikka olin maannut tunnin käyrillä. Sillon sanottiin kyllä että ei todellakaan sais nousta levossa noin korkealle mutta eipä kukaan tehny mitään asialle.

Mulla taasen ollut aina raskauksissa (ja muutenkin) tosi matala leposyke :happy: Sitä se neuvolantäti jaksoi aina ihmetellä, useimmiten kun leposyke oli jotain +/-60 :happy:

Täällä ollu närästystä jonka luulin olevan pahoinvointia. Ylämahan kivut laitto sit miettii et onko tää ees pahoinvointia. Närästyslääke autto joten nyt on taas tosi hyvä olo, ilman pahoinvointia :-)

Mulla myös leposyke korkealla ollut aina raskausaikana. Yleensä 100-110, mutta vielä en ole havainnut merkittävää nousua, vaikka eilen leposyke näytti 90. Sille on hyvä selitys - 10-vuotiaan kiukuttelukohtaus edelsi mittausta :happy:

Miulla normaalisti leposyke n60, nyt on noussu 70.. Nousee vielä lisää loppuraskaudessa.

Muokattu viimeksi:
Ruumiinlämpö on noussu asteen korkeammaksi ko normaalisti. Tuntuu et ois joku oma sisätilanlämmitin mahan kohdalla, ihoa ihan polttelee välillä. Ei muuten auta tähän pahoinvointiin ja närästykseen tollanen. Phuuh. Mut vieläkään en oo oksentanu kertaakaan!

Joo maha on varsinki illalla ja yöllä ihan tulikuuma :p

Mulla on ihan hirveen kuvottava olo. Kerran jo oksensin, mut ei oo läheskään niin järkkyä laattaamista kuin ekasta, silloin oksensin jopa 20 kertaa päivässä. Yhden Postafen -tabletin otin jo eilen. Toinen mikä on, niin verenpaine on taas matalalla. 100/44. Illalla pyörryttää inhottavasti.

Täällä pyörrytys lisääntyny. Ja huono olo taas pikkasen nostaa päätä. Pitäskin mitata verenpaine..

Takaisin