Oireet

Mua huolestuttaa kans oireettomuus. Positiivistä testiä ennen oli viikko alavatsassa juilintaa ihanku ois menkat alkamassa, se on ainut oire mitä on ollu. Testin jälkeisenä päivänä alavatsassa oli kovia kipuja ja sen jälkeen ne vaan hävis. Tällä viikolla ei oo ollut mitään, ei siis yhtään mitään oireita paitsi tänään huimausta, pelkään tosi kovin et jos jo mennyt kesken. :( Esikoinen meillä niin ei tiedä edes miltä pitäis tuntua kun odottaa ja ahistaa muutenki epätietosuus, mietin pitäiskö mennä kuitenki varhaisultraan..

Inkkis: Oireettomuus on alkuraskaudessa täysin normaalia. Jossei vuotoja ole, niin tuskin on syytö keskenmenoakaan epäillä. Joillain oireet on kamalia ja joillain ei ollenkaan.
Mulla tulee välillä tosi kovia alavatsa juilintoja ja menkkamaisia kramppeja. Kuuluvat alkuraskauteen koska kohtu kasvaa ja muut elimet antaa babylle tilaa.

Inkkis, ymmärrän hyvin nuo fiilikset. Mäkään en voi verrata muuhun kuin keskenmenoraskauteen. Mä rauhoittelin itseäni pari päivää sitten tekemällä viikkonäytöllisen raskaustestin. On varmempi olo, kun näkee, että hormonien määrä on kehittynyt keskiarvojen mukaisesti. En tiedä, voiko siitäkään oikeasti mitään päätellä, jos hormoneja olisi vähemmän, mutta sit olisin mennyt verikokeeseen.

Kaipa sitä jotenkin ajattelee että koko raskaus realisoituis itsellensä jos niitä oireita olis, ehkä sitä ymmärtää vasta myöhemmässä vaiheessa et on oikeasti kohta äitiys edessä :) Helpottaa kyllä kuulla et on myös muita oireettomia samassa tilanteessa, kai sitä pitäis olla tyytyväinen ettei ainakaan vielä ole sen isompia oireita ilmaantunut *koputtaa puuta*

Inkkis: Kyllä, ole onnellinen :D täällä oksennetaan aamusta iltaa, jo toista viikkoa. Tiputuksessakin jo kolme kertaa oltu, viimeksi eilen. :) mä täl hetkel ottasin mielelläni edes yhden oireettoman päivän :)

Jennyhannele voidaan vaihtaa päiväksi :grin Jaksamisia ja toivottavasti helpottaa sulla pian eikä tarttis tän alun jälkeen siitä enää kärsiä :)

Täällä on kaks kissaa, mies puhdistaa laatikon, sano jo heti ekan haamun kohdalla, tosin totesi sitten, että gerbiilit saan itse hoitaa. :D on mulla kertakäyttöhanskoja, ihan varmuuden vuoksi.

Mulla loppu just kerttikset, pitääpi hakea lisää.. Jos vaikka joskus meinaa taju lähteä ton pennun hajukasasta. :D

Inkkis yksi suht oireeton täälläkin... Ja aina välillä takaraivossa jyskyttää, et onkohan kaikki hyvin ku ei oo juurikaan oireita?! Mulla kaks lastakin ja kummassakin raskaudessa ollut pahoinvointia, mahan juilimista ja väsymystä... Siks hiipii ajatus onks kaikki hyvin, mut toisaalta kaikki raskaudethan on erilaisia. Yritän nyt itteeni rauhoitella etten ihan menetä mielenrauhaani. :wink

Jennyhannele meillä myös kissa ja mies vaihtaa hiekan niinku kahdessa edellisessä raskaudessakin. Sit sillä on hyvä syy olla vaihtamatta vuoteen, ku oon synnyttäny ja taas takas vaihtoringissä. :hilarious:

Tekee mieli voissa paistettua kananmunaa, mutta ei kyllä tee närästykselle yhtään hyvää, joten keitetään munia.

Mulla on ollut vauvafiilis jo ennen plussaa, olin myös päivän hyvin flunssainen ja seuraavana päivänä taas terve. Kylmä on kokoajan ja närästys on tullut kuvioihin myös, muuten ei mitään ihmeellisiä oireita ole tainnut olla.

Mä taas huomaan säikähtäväni jokaista vihlaisua ja jomotusta, vaikka eihän musta pitänyt tulla tällästä hysteeristä mammaa :arghh: Nytkin tuli herättyä klo.4 aamulla nenäverenvuotoon ja kehittelin päässäni jo vaikka mitä :dead:

Annimaaria mua palelee myös jatkuvasti!

Mua palelee muutenkin aina, niin siinä en ole huomannut eroa. Mutta olen alkanut hikoilemaan öisin kuin pieni sika, ihan samoin kuin kovassa kuumeessa. Heräilen öisin yltän päältä hiessä, tukka ja lakanat märkänä. Normaalisti hikoilen näin vain kuumeessa ja ilman peittoa en voi nukkua, kun sitten tulee heti kylmä. Mies muistaa, että edellisellä kerralla oli sama, itselläni ei ole mitään mielikuvaa.

Täällä paleltaa kans ja koko ajan.. Hyrr. Onneks en hikoile yöllä, ois ikävää.

No nytkö se pahoinvointi alkoi! :depressed: Ihan älyttömän huono olo.. Vielä oon yrittänyt välttyä oksentamiselta juomalla mehua ja syömällä edes jotain mikä menee alas..

Eilen illalla lörähti verta housuun. Tänään tullut vaan rusehtavaa valkovuotoa. 12 neuvola. Pelottaa kun raskausoireetki vähentynyt

Voimahali täältä mamma96! Varmasti säikäyttää, mutta pieni vuoto varsinkin alkuraskaudessa on yleensä ihan harmitonta. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Hui mamma96! Toivotaan et oli ihan vaaratonta! Onneks ei enempää verta ole tullut.

Takaisin