Mulle tehtiin esikoisen kanssa hätäsektio, koska vauva ei kestänyt supistuksia ja sykkeissä oli viiveellä tulevia laskuja ja sit kesken synnytyksen istukka irtos osittain ja sit juostiin. Mulle oli just laitettu lisää puudutteita ja koko alakroppa oli pois pelistä niin mua ei ees nukutettu, laitettiin vaan viel jotain lisää ja maha auki. Tyttö pelastui ja se oli oikeestaan ainoa asia mitä itse siinä mietin. Mulla nous puudutteet liian ylös ja vaikutti hengitykseen yms, mutta mä koen et se sektio ei ollut paha asia lainkaan. Kaikki kävi niin hiton nopeesti ettei siinä vaan ehtiny tajuta mitään ja se et se oli vaan helpottavaa kun oli tuntikausia kärvistelly supistuskivuissa ja toi lopetti kaiken kivun siihen hetkeen.
Tokan kanssa halusin ehdottomasti synnyttää alateitse jos se vaan on mahdollista ja niin tehtiinkin. Mulla tyssäs avautuminen ihan täysin. Useita tunteja olin salissa ja koko ajan supisti tiheeseen ja voimakkaasti mutta ne ei avannu paikoja yhtään(4cm olin auki jo sairaalaan mennes) ja vauvalla alkoi tokallakin kerralla sykkeet heitellä. Jossain vaiheessa lääkäri tuli tapaamaan ja sai puhkottua kalvot käsin, lääkäri ja kätilö jotain jutteli ja totesivat et sektioon mennään nytkin ja hoitaja meni tekemään jotain papereita sitä varten valmiiksi. Mun oli sit kuitenkin pakko soittaa vähän ajan päästä kelloa et must tuntuu et mua ponnistuttaa, kätilö totes et hän teki just sektio jutut valmiiksi, mutta vilastaan nyt et mikä tilanne on ennen kuin mennään saliin. Olin sit auennu loput 6cm alle tunnissa ja sain alkaa suoraan ponnistamaan ja 16 min ponnistamisella oli poika pihalla. Mulla tokan synnytyksen kestoksi on merkitty 2h26min vaikka olin sairaalassa ollut jo 14h joista salissa 10h.
Mulle jäi tuostakin hyvä kuva, mutta mun psyykkeelle on liian kova pala jos joudun kokemaan vielä yhden synnytyksen, jonka aikana joudun pelkäämään joka hetki vauvan hengen puolesta ja mä haluan nyt tän kolmannen kanssa suunnitellun sektion, en halua edes yrittää alateitse.