Oireet

tuli primperanista mieleen, et sen haittavaikutus on et se nostaa maitoa :D Sitä siis annetaan esim keskosasten äideille, jotta maito nousisi, jos siis ei muuten nouse.

Odecca: Juu lääkäri ton kertokin, mutta ei pitäisi näin alussa vielä vaikuttaa maidon nostoon. Siks juuri sitä ei suositella loppuraskaudessa. :)

Minulla pelottaa taas km.. aargh. Oireet on vähentynyt.. nyt omien laskujen mukaan rv 6+2. Maanantaina eka ultra :) sittenpä sen näkee

Tämän hetken oireet on aamuväsy pientä etomista oikeastaan muuta ei sit enää olekkaan

Mamma96: Mulla kans 6+2 ja ainut oire on oksentelu ja rintojen arkuus. Eiköhän siellä kaikki hyvin ole, näillä viikoillakun niihin oireisiinkin on jo tottunut ja siks niitä vähättelee :) Maanantaina olet taas viisaampi, koita nauttia viikonlopusta!

jennyhannele minulla on kyllä ollu aina melko oireettomia nämä raskaudet mutta yleensä mieli on kyllä niin herkkä vaan nyt ei sitäkään :D olen kyllä tosiaan syönyt ahdistus/ masennuslääkkeitä nyt niiltä lopettelen. Minun tietääkseni nuo lääkkeet voi vähentää mielialavaihteluja?? Tietääkö kukaan asiasta?

Mamma96: Ainakin monet mielialalääkkeet tasoittavat: vähentävät sekä iloa että surua. Toki eri lääkkeet toimivat hieman eri tavoin. Uskoisin, että raskausoireiden vähenemiseen on niin monta muutakin syytä kuin se, että joku olisi vialla, ettei kannata murehtia. Ymmärrän toki – itsekin välillä hätäilen! Maanantai tulee kuitenkin pian – tsemppiä!

Mamma96 kyllähän ne lääkkeet tasottaa mielialanvaihteluja. Vierotuksessa saattaa tosin tulla sit jotain mielenailahduksia.. Onneks pääset jo maanantaina kurkkaamaan, toivotaan et kaikki on hyvin :)

Jennyhannele, hyvä että on lääkkeet.. Jospa ne nyt vähän auttas. Hah maidonnousu näillä viikoilla ois varmaan hassua :D miulla alko viimeeks tihkua maitoa rv30 jälkeen..

Mamma96: Jos saa kysyä, mitä lääkettä syöt? Mä söin vuosia eka zipraleksia ja siitä siirryin venlafaxiniin. Nyt en syö enään mitään, mutta noi lääkkeet ainakin tasasi mieltä hyvin paljon.

Jennyhannele syön echitalopharm actaivs joku semmonen en tiiä onko ihan oikeen kirjoitettu mutta heti ku söin eilen ekan puolikkaan nii itku pääs pitkästä aikaa.. huomaa kyllä et aika suuret vaikutukset tuolla. .

Okei, mulla kun alettiin lääkettä purkaa alko ihan kauheet vierotusoireet ja mielialan vaihtelut. Toivottavasti sulla sujuisi vähän helpomppin :) Noissa näytti olevan kyl eri vaikuttavat aineet, tsemppiä :)

Ja noi ei ainakaan psykologin mukaan oo sellasia et pitäs jotain vierotusoireita tulla :) mutta ois kiva ku nyt rytisis ihan kunnolla noi mieleinvauhtelut päälle nii uskaltais olla hyvillä mielin tähä raskauteen :) mutta en oo ees yhtään varma et paljo viikkoja ku tuli km lokakuussa sen jälkeen tuli oudot menkat ja raskaustesti näytti sit jo joku kp 20/31 haamuplussaa :D jännittää hulluna se ultra!!

Mamma minä söin joskus aikoinaan tuota escitalopramia. Kyllä miulla ainakin tuli vierotusoireita esim semmosia valoläiskiä ja välähdyksiä ja jotain outoja vihlasuja päässä :o

Voi ei .. :o mitähän se psykologi sit oikeen höpötti.. noh täytyy toivoo et ei sit ainakaan mitään pahempaa tuu :) eihän voi sentään mitään km tulla noista lääkkeen lopetuksista :o

Mamma ei miusta voi, ja jotkuthan noita syö raskausaikanakin.. Kuulostaa ehkä pahalta nuo mut ei kuitenkaa kestäny ku pari päivää ja sit ei tullukaa muuta :)

Venlasta tuli sähköiskuja ja silmät nyki, oli ihan humalainen olo koko sen lääkkeennpurun ajan.. Hyhhh! Mut noihan on niin yksilöllisiä noi oireet, et ei sitä tiedä jos sä selviäisitkin ihan ilman mitään vierotusoireita. :)

No en onneks oo ees ehtiny syödä ku pari kk.. sais syyä raskausaikana vaa oli syntyneelle lapselle niin karseet sivuoireet noista lääkkeistä että nou thänks :o

Ja tuohon km riskiin, se on todella epätodennäköistä. Mut siinä vaiheessa jos vierotusoireet yltyy kamaliks, ota herkästi yhteys lääkärille. Joskus se haitta lääkkeen lopetuksesta voi olla suurempi kun itse lääke. Näin mulle tosta venlasta ainakin sanottiin, mulla kesti lääkkeenpurku kyllä 7kuukautta, kun niin pienillä annoksilla piti purkaa.

Itse myös lopetin edellisen raskauden alkuun aurorix lääkkeen. Siitä ei onneksi kummempia sivuoireita tullut :) en itsekään halunnut raskaana syödä ylimääräsiä lääkkeitä.

Takaisin