Oireet

Voimia sulle Wheelchair Mama! Toivotaan parasta! Mulla oli tän aamun hcg arvo 350. Oli siis tuplaantunut. Neuvolantädin mukaan on kuitenkin hiukan matala, tosin taulukon viitearvojen sisällä. Mullekin sanottiin, että tärkeintä on, että noussut. Neuvolan tädin mielestä raskauteni siis jatkuu. Ensi viikolla torstaina menen vielä verikokeeseen. Ja seuraavalla viikolla Rv 7 alkuraskauden ultraan. Saan sen neuvolan kautta, koska mulla ollut raskautumisongelmia ja kyseessä olis riskiraskaus.

Täällä on väsyttänyt tänään ihan älyttömästi vaikka tosi hyvät yöunet takana ja unikin tuli nopeasti. Ja pahoinvointikin meinasi nostaa aamupäivällä päätään.

Miuna sama tääl.. Yhtäkkii väsymys ainaki tuplaantu. Toivottavasti saan yöllä unta kunnol.

Hienoa Marjuska et sulla tuplaantu.
Sanoi et noi digi raskaustestit on nykyään niin herkkiä et hyvin olen voinut saada plussan ajoissa. No mutta kyllä ultrassa pitää jotain näkyä? Ei kai alkio voi taivaan tuuliin kadota? Kai joku raskauspussi täytyy näkyä? Eri asia tietty jos vuotaa reippaasti.

Joo, Mannikka ja Desiree84 – ensin sitä toivoo hirveästi kaikenlaisia tuntemuksia, kun toivoo olevansa raskaana, ja sitten, kun niitä alkaa olla, pelkääkin, että jokin on vialla.

Mutta tänään on taas hyvä päivä, enkä pelkää. Ylipäänsä en jaksa suojella itseäni pettymyksiltä, ettei mene jarrutteluksi koko elämä.

Muoks. Erityistsempit teille, joilla tilanne näyttää huonolta. Sellainen mullakin on taustalla, ja ehkä siksi välillä hermoilen niin paljon.

Muokattu viimeksi:
Sissis kiva kuulla että hyvä päivä :) eihän asiat pelkäämällä mikskään muutu.. Miullakin vähän rauhallisempi olo kun vatsajomotteluja ei oo tänään paljoa ollut :)

Toistaseks ei pahoinvointilääke ole auttanut, tuskin ehtiny edes imeytyä kun tullu jo oksun mukana ulos.
Väsymyksestä: Mulla kans pari pv ollut ihan ylitsepääsemätöntä, nukun aina kun mahdollista.. Huhhuh on tää aikamoista :D

Wheelchair mama, mulle neuvolassa sanottiin ettei sinne alkuraskauden ultraan oteta mielellään ennen 7 viikkoa, koska takeita näkyvyydestä ei ole. Mulla ekassa raskaudessa ei näkynyt mitään Rv5, kävin tuolloin yksityisellä jossa oli hyvät laitteet ja kokenut ultraaja. Viikon päästä sitten jo näkyikin. Olen kuullut myös kavereiltani, että on menty liian aikaisin ekaan ultraan eikä ole näkynyt mitään vaikka on ollut selkeä plussa. Neuvolantäti vielä mainitsi, että olis hyvä jos hcg olis yli 2000 ennen ekaa ultraa, näin on kuulemma kokenut lääkäri antanut heillä ohjeeksi. Eli kyllä hcg:n mukaan sulla on vielä niin aikaiset viikot, että ei välttämättä mitään näy. Mulla oli viimeisin epäonnistuminen kohdun ulkoinen raskaus, hcg yli 1000, mutta alkion paikkaa ei koskaan löytynyt. Kohdussa se ei ainakaan ollut. Tuli onneksi ulos itsekseen viikko ultrasta. Silloinkin seurattiin hcg arvoja ja ne oli koko ajan laskusuuntaisia.

Mulla on aiemmissa raskauksissa kestonmääritys ultra ollut viikoilla 6+4 ja 6+3, saa nähä paljonko nyt on ja onko tyyppi siellä missä pitää kun oireita on niin hirmusen vähän.

Kiva kuulla et muillakin ollut sama tilanne ettei näy aikaisin. Ultraaja oli positiivisin mielin ja oli vahvasti sitä mieltä että viikot vähemmän.
Kivut hellitti eilen illalla. Nyt ei satu. Samoin vuotoa ei ole tullut eilisen iltapäivän jälkeen.
Nyt vain odotellaan ja katsotaan mitä tuleman pitää. Itsehän tähän ei voi vaikuttaa.

Minulla oireina armoton väsymys, kohdussa paineen tunne ja muutaman kerran pahoinvointia. Rinnat ovat ollet jo ennen plussaa turpeat ja turvoksissa. Lisäksi rinnat ovat olleet kipeät varsinkin sivuilta. Tänä aamuna suihkuun mennessä tulin katsoneeksi peiliin. Molemmat rinnat turvonneet ja täynnä sinisiä juovia; rinnat siis täynnä raskausarpia. Nyt alkakoon Bio-Oililla läträäminen!

Wheelchair Mama onneks siis toivoa on! :) peukut pystyyn, että kaikki selviää ja pieni siellä matkassa kuitenkin olisi..

Saara72 mulla kanssa muuten rinnat noista sivuista kipeet, pitääköhän itekkin tsekata ettei oo jo jotain arpia sinne ilmestynyt?? :woot: se Bio oil on muuten hyvä öljy kaikkiin arpiin, onneks multakin sitä jo löytyy. :p

Mitä öljyjä muuten ootte käyttäny ihon rasvaamiseen?

Just tota Bio oilia ja sit Ceridal öljy on kanssa hyvä... Mä joudun muutenkin rasvaa paljon, ku mulla on nii kuiva iho.

Miulla oli viimeeks jotain raskausajan öljyä ja rasvaa, mutta ne loppu ja niitä tuskin saa suomesta lisää. Miksasin nyt kookos-, kaakao- ja sheavoista ja jojobaöljystä rasvaa ja arvelin kokeilla sillä rasvailua..

Mulla on ihan kauhee tää väsymys! En kyllä ensimmäisestä muista vastaavaa. Nytkin pitäisi esikon kanssa jaksaa koko päivä touhuta, mies tulee vasta klo 20 jälkeen illalla töistä.

Mä kävin torstaina ultrassa kun yritettiin määrittää kestoa ja eipä siinäkään näkynyt oikein mitään ja viikoiksi saatoin 5+4. Uus ultra kahden viikon päähän ja nyt koitan ite olla vaan rauhallisesti siihen asti ja ajatella että eipä sielä tarvi vielä mitään näkyäkkään mutta kyllä sitä silti hermostuttaa :)

Juu refluksitauti on ikävä raskaudessa kun muutenkin voi pahoin ja närästää, mulla on vielä tosi paha. Mutta kiitos mamma96 vinkistä, täytyy kokeilla! :) luulin ettei saa ottaa ku tyyliin renniee :D Ja Jennyhannele, tiedän tunteen ku viimeks oksensin koko raskaus ajan niin että paino laski vaan koko ajan, toivotaan että sulla helpottaisi edes jossain vaiheessa :) mullakin alkaa olo oleen aika kaamea, toivottavasti tällä kertaa pääsis edes vähän helpommalla..

Mullekkin määrättiin mun ensimmäisessä raskaudessa nexiumia, kun hyödyt oli suuremmat kun haitat. Meni kyllä kesken, mutta tuskin siitä johtui.
Nyt syön Primperaa, joka on ensimmäisellä kolmanneksella täysin turvallinen. Ihmettelin sitä mut niin se lääkäri vaan kertoi, loppuraskaudessa ei sitten suositella kylläkään.

Takaisin