Oireet

Muuten ei väsymystä ole mutta heti kun pysähtyy niin alkaa väsyttää. Pahoinvointi on onneksi nyt laantunut vain etovaksi oloksi. Närästys on nyt alkanut.

Mulla ei ekassa raskaudessa ollut oikein mitään. Vähän etovaa oloa vko 8-11 ja röyhtäilin paljon. Liitoskivuista tai ennen aikaisista supistuksista en tiedä mitään. Ummetuksesta kärsin, mutta sekin hoitui visiblinillä. Turvotuksen sain vasta pojan synnyttyä, kun maito nousi ja sitten mulla olikin ihan elefanttijalat ja jopa sairaalahenkilökunta oli vähän huolissaan niiden kanssa.

Täällä alkaa turvotus nostaa päätään (tai mahaansa) pikkuhiljaa, muuten edelleen melko oireetonta. Nenän limakalvot on todella kuivat, minkä takia nenästä tulee jatkuvasti verta, tähän oon käyttäny nenäsumutetta.

Menkkajomoja on edelleen, ja varsinkin yövuorojen jälkeen pahenee aamun ja päivän ajaksi. Onko muut vuorotyötä tekevät huomanneet eroja oireissa tai "lisäoireita" yövuorojen kohdalla? Oon tätä neuvolassa kysynyt, ja yövuorojen ei kuulema pitäisi raskauteen varsinaisesti vaikuttaa, mutta kyllähän sitä huolehtii, varsinkin kun sen kropassaan huomaa, mitä yövuorot saa aikaan..

Mulla alkoi eilen ihan järkyttävä vatsakipu vasemmalla puolella, se säteilee selkään myös. Tuntuu että koko vasen puoli vatsasta olis ihan tulessa, johtuiskohan ummetuksesta kenties?

Mulla alko illalla kamala vatsa/kohtu kipu. Kesti yön. On vieläki suht kova. Pyyhkiessä tuli verta. Kipu selvästi oli vasemmalla enemmän. Lähden päivystykseen katsomaan mitä sanovat. Musta kohdunulkoinen pitää poissulkea. Toivottavasti lähettävät Tayssin naisten pkl.

Jennyhannele, siuna soittasin neuvolaan. Onko raskauden paikka jo varmistettu?

Sissis se on joo jännä juttu miten niitä oireita odottaa ja sit ku niitä ilmaantuu, niin alkaa pelkää kaikkea mahdollista. :)

Jennyhannelelle paljon tsemppiä, kuulostaa tosi hurjalle toi sun pahoinvointi! :sorry:

Mulla ei vielä oo alkanu (tai tuleeko ne sit ollenkaan) menkkamaiset kivut, mut muistan että kahdessa ekassa raskaudessa ne tuntu vaivaavan koko alkuraskauden... :confused:

Mulla top 5;
-pahoinvointi alussa
-liitoskivut (jossaa vaiheessa niin kovat ettei pysty kunnolla liikkumaan)
-levottomat jalat (öisin niin hirveät, että välillä noustava kävelee niiden takia)
-loppuvaiheessa myös levottomat kädet
-unettomuus

Sain omalle lääkärilel ajan 10:40, onneksi. Mulla oli se alavatsaultra ennen uutta vuotta, jossa näkyi sikiöpussi. En siis usko kohdun ulkoiseen, mut tarkistavat nyt kuitenkin. On kyl aikamoinen pelko perseen alla huhhh

Jennyhannele, hyvä että pääset lääkäriin. Toivotaan että kaikki on hyvin! :)

Mä toivon kans lähetettä naistenpolille kättärille. Ottavat onneks ennen lääkäriä virtsanäytteet ja hoitaja laittoi pikana sen tuloksen tulemaan, että sais tänään sen jo. Mulla tosiaan on krooninen virtsatientulehdus ja ennenkin ollut oireeton ja levinnyt munuaiskammioihin, kivut on nyt jokseenkin samankaltaset hyhhh...

Mulla alko illalla kamala vatsa/kohtu kipu. Kesti yön. On vieläki suht kova. Pyyhkiessä tuli verta. Kipu selvästi oli vasemmalla enemmän. Lähden päivystykseen katsomaan mitä sanovat. Musta kohdunulkoinen pitää poissulkea. Toivottavasti lähettävät Tayssin naisten pkl.
Mullakin kipuilee vasen puoli, voi myös olla suolistopohjasta... Sitä ainakin toivon.

Jennyhannele hyvä, että sait lääkäriajan! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Wheelchair Mamalle kanssa tsempit! Kyllähän se pitää tutkia, jos vertakin tullut.. :sad001

Jennyhannele tsemppiä!
mä meen tayssiin tarkistukseen. Mulla se ei voi suolisto olla. Multa jouduttu perä ja paksusuoli poistamaan. Avanne ja ohutsuoli ei kipuile näin eikä alhaalla. Mulla tunne ettei pääty hyvin. Mut katsotaan.

Toivottavasti Jennyhannelella ja Wheelchair Mamalla kaikki kunnossa! <3

Täällä kans vähän väliä vatsa kipee, mutta varmaan vaan asiaan kuuluvalla tavalla. Pahoinvointi on kans alkanu ja tuntuu pahenevan koko ajan, väsyttää ja palelee. Ja närästys on ihan hirvee ku sairastan refluksitautia ja lääkitystä en voi nyt käyttää.

En osaa mitään top juttuja sanoo, mut viime raskaudessa kärsin ihan järkyttävästä pahoinvoinnista koko raskauden, kipeät supistukset alkoi rv 22 jonka jälkeen jäin sairaslomalle ettei synnytys käynnisty liian aikaisin ja sit kärsin kaikista muista ihme kivuista ja selkävaivoista alusta loppuun saakka. Ja radi nyt ei oo vaiva mutta inhottava mulle ku oon niin huono muistaan insuliinin laittamista ja mittaamaan sokereita.

Mulla alkoi eilen illalla menkkamainen mahakipu, joka säteili nivusiin, reisiin ja selkään. Kipu vaimeni venyttelemällä ja lämpimällä suihkulla. Kivut saa kyllä aina jonkin verran säikähtämään, sillä mulle ihan outoa tälläinen kipuilu. Edellisessä raskaudessa, kun en näillä viikoilla edes tiennyt olevani raskaana :D

Wiivis minulla on myös refluksi tauti ja omeprazolia saa syödä raskaus aikana. Sitä saa apteekista ja auttanu mulle tosi hyvin joka raskaudessa :)

Takaisin