Oireet

Mulla on koko aja jotenki epävarma olo et mitä jos huomaamatta menee lapsiveet, esim pissillä ollessa tai sitä tihkuu koko ajan eikä huomaa. Mää kehitän tästä itelle paniikin et se on sit mun syy jos jotain käy enkä oo tajunnu mennä ajoissa synnärille tai jotain.
Nyt siis epäilen tihkumista, mut en osaa olla varma ollenkaa et onko tää esim valkovuotoa eikä lapsivettä. Laitoin just muutaman vessapaperin pöksyy et jos kastuu läpi nii alkasin soittaa synnärille varmistusta. Ei vihtis kovin turhaan lähtä synnärille ajamaan ku pitäs ensin hälyyttää mies pois töistä kuskaamaan ja ei tuo matkakaa oo nii mukava ajettava moneen kertaa viikon sisällä...

Riikkarii tosiaan hyvä testata tolla vessapaperilla. Epäilin kanssa, mutta valkovuotoa se mulla ainakin on ja limatulppaa. Toissapäivänä holahti niin, että kastu kollaritkin, mutta koska sitä ei tullut lisää niin päivystyksestä sanottiin vaan että tuskin on vettä että sitä tulee lisää kokoajan. Lapsi pärjää hienosti vaikka vettä tihkuisi. Jos kaikki menee niin siltikään ei ole kiire mihkään :) Sitä tulee kokoajan lisää!

Pakko todeta reilu viikko syntymän jälkeen, että olen tulkinnut raskausaikana kohtuani vähän väärin. Edelleen tuntuu siltä, että joku möyrii kohdussa, joten osa liikkeistä onkin ollut supistuksia. Niitä on nyt aika paljon, ja todistettavasti pieni on kohdun ulkopuolella. Suoliston aiheuttamat tuntemukset olen mielestäni osannut erottaa koko ajan.

Pakko todeta reilu viikko syntymän jälkeen, että olen tulkinnut raskausaikana kohtuani vähän väärin. Edelleen tuntuu siltä, että joku möyrii kohdussa, joten osa liikkeistä onkin ollut supistuksia. Niitä on nyt aika paljon, ja todistettavasti pieni on kohdun ulkopuolella. Suoliston aiheuttamat tuntemukset olen mielestäni osannut erottaa koko ajan.

Itsehän odotan vielä esikoistani, joten omakohtaista kokemusta ei ole... mut useampi ystävä on kertonut, että synnytyksen jälkeen tuntee kohdussa selvästi vielä haamupotkuja vrt. amputoidun raajan haamukipu...

Mun maha naksuu ja poksahtelee:grin varsinkin just vessakäyntien yhteydessä, onkohan ne lapsevesikalvot vai mitkä jotka noin nitisee...?o_O Oudon kuuloista ja tuntuista, esikoisen aikaan tälläisiä ei ollut...

Täälläkin välillä mahassa napsuu ja poksuu, itsekin kalvoja epäilen. :) Onhan ne jo tässä vaiheessa melko pinkeänä!

Siis nää nivuset. Kun en tiedä miten päin olisin. Päivä päivältä menee vaan kipeämmiksi ja kipeämmiksi. Aamulla yön jäljiltä kroppa nyt on saanut vähän levätä ja liikkuminenkin vielä suhteellisen inhimillistä, mutta illalla kun saan esikoisen unille niin ei puhettakaan että voisi tehdä muuta kuin rojahtaa sohvalle. Tai no, siinäkään ei aina pysty kunnolla makaamaan tai istumaan, kun selän vasen puoli vihoittelee.

Ei siis enää puhettakaan että voisi käydä kunnon kävelylenkeillä. Mutta koska en osaa olla paikallani, jotain "pientä kivaa" sitä on aina keksittävä. :D Eilenkin haravoin etupihan ja siitä sitten illalla maksettiinkin korkojen kanssa... Mies varmaan sekin toivoo lapsen tulevan äkkiä ulos, kun meidän illan keskustelunaiheet pyörii pitkälti sen ympärillä että minne mua sattuu ja kuinka paljon.

Meillä ihan sama, mies tulee töistä nii ensinmäisenä kerron mihin sattuu ja kuinka paljon. Sit siinä illan aikana ainaki 10min välein voivottelen ja kerron joka supistuksen ja kivun sun muut. :D

Mä koitan välillä tietosesti olla valittamatta ja luettelematta oireita, mut samalla tiedän et mies haluu jotain kuitenkin kuulla, että osaa itekkin arvuutella paremmin millon lähtö lähenee. Ja vaikka välillä jotain tapahtuu, ni mä veikkaan että kerkeen kattoo Netflixin läpi ennen Kättärille lähtöä :D Tylsistymisaste aika kovilla just nyt, kun ei viitti keksiä mitään uutta ja jännää tekemistä ja tää sohvalla istuminen ja makoilu hajottaa selän :P

Noista haamupotkuista: esikoinen tunki jalkojaan niin voimakkaasti kylkiluihin, että tunsin tuollaisia haamupotkuja vielä n. 4 kk synnytyksen jälkeen!

Me ollaa nyt KAKSissa, makoilin käyrillä puolisko tunnin ja lääkäriä ootellaa taas pitkä aika... vissii ultraa uusiksi ja kai me nyt puhutaa siitä käynnistelläänkö nyt vai myöhemmin. Hirmuna rampannu tänne porukkaa sisää, jos nuo kaikki aikoo synnyttää nii luulenpa et ei oo paljoa tilaa käynnistellä :D

Mulla on vasemman puolen lonkka? Ja reisi jumissa o_O Masu myös naksuu kovasti ja ehkä yöllä oli muutama harkka suppari vois jo syntyy. jos syntyisi tänään niin olisi sama syntymäpäivä ku mulla :rolleyes: Tai tällä viikolla niin tulis mun ja miehen synttäreiden väliin :grin Tai sinä päivänä kun mies on syntynyt :rolleyes:

Nyt otetaan teiltä kaikki maailman vinkit vastaan, millä voisi saada vauvan maailmaan. :grin Käynnistys arvioidaan torstaina, ja käynnistystä en haluaisi, mutta vaikuttaa siltä, että saapa näkyä...vauva nipsuilee kyllä nyt kalvojen kanssa ahkerasti :shy:

On se vain niin jännää, että miten ne asiat ei menekään, kuten itse on kuvitellut. Itse tulin rv37 maailmaan ja varauduin nyt samaan, mutta tämä tykkää niin kovasti viihtyä sisälläni :rolleyes:

Täällä koko toiminta loppunu ku seinää, ei supistuksen supistusta sitten perjantai-illan. Paitsi harkkareita. Niitä ei lasketa :D Alkaa niin turhauttaa tää homma, mieskin kyselee jatkuvasti vointia ja tuntemuksia. Alkaa ahistaa ku ei tuu ulos vaikka haluis kuinka. Eilen sain sellasen haluan kotiin nyt-reaktion ku oltii autohallilla käymässä. Ekaa kertaa tuli vaan se fiilis että en jaksa.

Synttäriä Zeinikalle ja tsemppiä Riikkarii!

Multa ei kyllä löydy vinkin vinkkiä synnytyksen käynnistymiseen :D joutuu jo itekki vitsailee jouluvauvasta, ku näyttää niin toivottomalta :D

Itse olen nyt esikoisen kanssa ulkoilulenkillä, jotta supistukset jatkuis voimakkaampina taas illalla. Vielä vois kotona imuroida, niin eiköhän nää pian muutu synnytyssuppareiks. Eilinen saunominen ainakin edesauttoi supistuksia tehokkaasti.

Mä niin haluan näistä raskausvaivoista jo eroon...

Kiitos taskis :)

Täällä kanssa ei mikään toimi että synnytys käynnistyisi on siivottu saunottu seksiä harrastettu koko ajan jotain touhuamista esikoisen 1v perässä juoksua koko pv koirien lenkitykset tavaroiden järkkäämiset ei toimi ei :D

Minäkin saan supistuksia aikaan kun touhuan paljon, mutta ei vaan synnytys lähde käyntiin. Tuntuu taas turhalta "rääkätä" itseään touhuamalla kaikkea kun tulee vaan kipuja ilman onnellista lopputulosta :D

Takaisin