Oireet

Onnea mustikkakeitto ♡

Muoks. Tulipa tökerönnäköinen viesti kun ei hymiö aluksi näkynytkään :/

Onko muilla ollut nyt loppuvaiheessa ihon huonoin kuntoon menemistä (finnejä pukkaa joka paikasta) ja hiusten ihan supernopeeta rasvottumista? Tää on jotain ihan kauheeta, en tunnista itteäni kohta peilistä ku naama täynnä finnejä ja tukka roikkuu paskasena vaikka on just pesty.

Oon huomannu karz samana ongelman. Yleensä pesen hiuksia 2-3 päivän välein, nyt pitää joka päivä! Ja finnejä ihan joka paikassa. :(

Mulla sitä kesti hetken noin viikko sit. Oli samaa kun alkuraskaudessakin: kasvojen iho rasvottu helpommin ja selkään tuli finnejä. Nyt tuntuu, et tilanne on taas normalisoitumassa :)

Täälläki palannu alkuraskaus oireita. Finnejä selkään, jatkuvaa suun kuivuminen ja maha on nyt kolmatta aamua ihan sekasin.
Jospa tääki keho alkas valmistautuu :cat:

Osasin alkaa odotella synnytystä, kun ilmestyi naamaan megafinni joka näkyisi varmasti kaikissa synnärillä otetuissa kuvissa ...

Itellä kans maha ollu sekasi kohta viikon. Supitukset pistää juoksemaa vessassa tuon tuosta. Ootan kans ku kuuta nousevaa et pääsee nukkumaan muussaki asennossa ku kyljellään. Hirveetä valitusta koko loppuaika :D

Musta tuntuu, et mulla ei oo ku toooosi pieniä oireita ja viikot 41+1. Baby on kyl selkeesti laskeutunut alemmas, välillä kävely on vähä tuskaisempaa, vatsa on outo ja pientä menkkamaista kipua mutta suppareista ei oo kyllä paljoakaan tietoa, tai sitten mä en vaan tiedä mitä ne on.

Meil on sairaalaan 1,5h et teidän supparijuttuja ku lukee, on tosi vaikea tietää milloin täytyy lähteä ajeleen synnärille päin, ei sielläkään viittis odotella turhaa, enkä todellakaan halua autoon synnyttää. :help

Mä jouduin eilen aamulla myöntämään itelleni, et mulla ei oo vieläkään hajua miltä supistus tuntuu. Joka päivä erilaisia tuntemuksia ja aina heti luulemassa et tätä se nyt on, mut ei kai ne nyt päivittäin erilaisilta tunnu :D

Nyt on vaan luotettava, et kyl ne oikeesti tunnistaa, kun niitä tulee ja otettava rennosti siihen asti. Tää oireiden päivystäminen on muutenkin tosi rankkaa, ni yritän edes tehä palveluksen itelleni ja koittaa ottaa rennosti vielä kun voi ja olla menettämättä päiväuniani ;)

Mulla oli sf-mitta pienentynyt puolella sentillä. Olisiko toivoa, että vauveli olisi alkanut lipua kohti maailmaa sieltä yksiöstään? :) Myös kääntyminen sängyssä vasemmalta oikealle kyljelle on paljon tukalampaa verrattuna viikko sitten (vaikka silloinkin ihan kauheat kivut). Onhan nää nyt jotaki positiivisia merkkejä synnytystä ajatellen? :woot: Tulee ihan epätoivoiseksi ku pelottaa ensi viikon käynnistys :sorry:

Kiristää myös tosi paljon vatsaa välillä, myös selän puolelta ja vielä silleen, ettei pysty taivuttamaan kroppaa yhtään silloin. Tosin se kuuluisa aaltomaisuus ja jättikivut puuttuvat edelleen eli synnytys ei varmaankaan oo näistä alkamassa. Voi että ärsyttää tämä oma pessimistisyys, mihin ei kyllä yhtään tuo jatkuvasti kilisevä puhelin ja kotona päivisin yksinoleminen auta. :hilarious:

Lonkat särkee öisin, nyt ollut sellaista paineentunnetta kun istahtaa ja juilinut sukkapuikkoja oikein kunnolla kun vauva liikkuu. Kaippa se aika lähtökuopissa on...

Mulla on myös alkanu nyt tukka rasvottuu..ja joku mainitsikin et heti näyttää likaselta vaikka just pessy. Päivittäin tarvii pestä :/ lisäks mulla alkanu kädet puutumaan, sormia sillai kihelmöi, pohkeista ja varpaista vetää suonta, närästää ja öisin sängyssä liikkuminen ja pissalle nouseminen on yhtä tuskaa! Vissiin kaikki normaaleja "ihania" loppuraskauden oireita :D

Mitään oireita ei kuitenkaan oo siihen suuntaan että tää pieni olis täältä vielä syntymässä. Eipä ole kiirekään kun nyt menossa vasta rv 38+2 ♡

Viime yönä kaksi tuntia putkeen vauva möyri mahassa ja valtavat sukkapuikkokivut. Auts! Toivottavasti edes edisti jotenkin kohdunsuun tilannetta.

Eilinen ilta oli aika tuskanen täällä päässä. Joskus kuuden jälkeen saunasta tulon jälkeen alko ekaks menkkajomot ja vähän aikaa ku meni eteenpäin ni kunnon supparit. Panadol ei auttanu. Liikkeessä pysyminen helpotti ja miehen käden rutistaminen :D Joskus ysin jälkee alko vähän vaimentua ja otin lisää särkylääkettä. Sen voimin sain nukuttua sit 23 asti, kunnes heräsin vaa kukkumaan. Muutama suppari tuli sillonki, mut simahdin uudestaan taas ja meno loppui. Nyt taas tuntuu että menkkajomot palaavat hiljalleen, katotaan jos vaikka pääsis jossain kohtaa ihan synnärille asti :)

Kaameat häpyluu kivut!
Täällä kanssa hiukset rasvottuvat nopeasti. Päivittäin pitää pestä. Hehkeä loppuodotus :D

Takaisin