Oireet

Toivotaan maki,että lähtis käyntiin.
Mulla ollu nyt 4 pv putkee just menkka kipuja ja aika kovia särkyjä alaselässä,pakaroissa ja jaloissa.
Eikä mitään tapahdu. Ei jaksaisi kyllä tälläsiä särkyjä enää pitkään.

Voi ei. Toivottavasti sinullakin käynnistyisi synnytys pian!

Pahimmillaan tätä piinaa "enää" kaksi viikkoa, rankkaa vain kun en pysy esikoisen perässä enää ollenkaan. Miehen loma loppuu tällä viikolla ja hänen on palattava töihin, jos ei vauva sitä ennen synny. En tiedä miten pärjään esikoisen kanssa kaksi kotona, jos nämä kivut pysyy.
 
Mistä tiedän, onko valkovuotoa vai lapsivettä..? Tai tarkemmin kuinka äkkiä pikkareissa olevan wc-paprun kuuluu kastua, jos vettä menee tiputtelemalla... Hankalaa, ku esikoisesta meni vedet ihan hulahtamalla, ettei tarvinnu arvailla. Tän takia ei vaan viitsis muuten vaa lähteä näytille, ku vettä kuitenkin muodostuu lisää...
 
Nyt alkoi reilu tunti sitten vähän kivuliaammat "menkkajomotukset", jokohan tää tästä vihdoinkin lähtisi käynnistymään? Edellelleenkin pohdin jokohan nämä olisi niitä oikeita supistuksia :D makuuasennossa ei ainakaan pysty olla..
 
Täällä on vielä paljon synnytystä odottavia (tsempit!), mutta kyselen silti raskausoireiden loppumisesta. Koska teillä jo synnyttäneillä on sorminivelten jäykkyys helpottanut? Saan kyllä käden nyrkkiin, mutta jäykältä tuntuu ja nivelkohdat ovat sen verran turvoksissa, etten viitsi käyttää sormusta vielä vähään aikaan.
 
Mulla loppu käsien turvotus heti ekana päivänä synnytyksen jälkeen. Jalat turvoksissa vielä.
 
Edelleen turvottaa, kohta 4vko synnytyksestä.. :sad001 en yhtään muista missä vaiheessa läks esikon syntymän jälkeen..
 
Mulla samaa ku sulla sissis! Just miehelle tänään sanoin että saa ostaa mulle uudet sormukset ku vanhat ei mee nivelten yli :rolleyes:
 
Mulla hävis kaikki turvotukset samantien synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä. Sormukset oikein pyörii sormissa välillä. Nyt alkaa muutenkin olla fiilis hiljalleen entisellään, kun epparin ompeleetkin on parantumassa/parantuneet. Mulla meni siitä epparihaavan suihkuttelusta alapään limakalvot tosi huonoon kuntoon, mutta Bepanthen ja Ceridal-öljy on jelppiny siihen vaivaan. Nyt oireilee lähinnä enää nuo peräpukamat välillä, mihin meinaa hermo mennä. Ennen ajatuskin niiden hoidosta yökötti mua kovasti, mut nyt sekin on ihan iisi juttu. :D

Ootteko te muut miten kovasti treenailleet jo lantionpohjanlihaksia näin synnytyksen jälkeen? Mä oon sitä puuhaa alkanu hiljalleen tekemään nyt, kun epparista johtuvat kivut on helpottanu.
 
Mää niin ootan että tuo alapää paranee! Mulla vauva tuli sit nii vauhilla lopussa et eppari repeyty useampaan suuntaan niin mun alapää on iha turvonnu ja tikkien peittämä. Ahistaa ko ei voi istua eikä melkee ees maata, kävely vaappumista ja joka ikiset pikkarit ja housut hankaa kun pakko pitää jälkivuodon takia jotaki jalassa :D isompaa asiaa vessaan ei oo ilman että on pehmittäny mahan iha juoksevaksi, ponnistaa ei kerta pysty yhtään.
Tahon päästä kans reenaa nuo lihakset kuntoon. Ärsyttää olla tämmönen rampa.
 
Mulla kans meinas mennä hermo siihen olotilaan, kun ei voinu ees kunnolla istua. Jumppapallon päällä sain sitten istuttua vähän paremmin. Epparihaava alko paranee nopeemmin siinä kohtaa, kun jälkivuoto oli hieman vähentyny ja pystyin olemaan ilman sidettä pyyhkeen päällä istuen, jolloin sain otettua ilmakylpyjä alapäähän. Lopulta nukuin yötki ilman pikkareita pyyhe takapuolen alla ja nyt kolmen viikon jälkeen olotila on jo hyvä!
 
Mulla ei oo supistuksista tietookaan, se jos mikä tässä turhauttaa  La tänään, kävely tekee todella kipeetä alakerrassa, lisäks oikeella puolella kylkiluiden kohalle sattuu ja vaikee löytää asentoo missä ei sattuis. Onneks ei oo turvotuksia, mut kivasti vielä tähän loppuun kaiken päälle ilmesty ulkoset peräpukamat mitkä ei onneks oo kipeet.
 
Ellikki85, kovin kauaa ei voi enää kestää! Voimia!

Mustaajavalkoista, kätilö opetti perjantaina pari kevyttä jumppaliikettä vatsaan ja lantionpohjalihaksiin. ja viimeiset kätilökäynnit ovatkin kuulemma lähinnä mun jumppailua. Tosin tällä viikolla mulle opetetaan myös vauvan kylvetys, jonka mies osaa jo.
 
Takaisin
Top