Oireet

Alkaa olla niin paljon oireita, että alkaa mieskin kyllästymään tähän valittamiseen :D Joka päivä on kipuja alavatsalla, mutta ei supisteluiden yhteydessä. Kivuttomia supistuksia tulee mooonta kertaa päivässä, kohdunsuulla vihlontaa. Vauva liikkuu taas ihan hyvin. Lihaskipuja on ympäri kroppaa. Se johtuu varmaankin siitä, että saan kantaa 1v 9kk poikaani monta kertaa päivässä, äitiydestä ei saa sairaslomaa. Iskiaskipu pahenee, joten aina kun lähtee liikkeelle, pettää oikea jalka alta. Haaveilin, että tämä toinen lapsi olisi syntynyt ensimmäistä hieman aiemmin. Kiire tulee, 4 päivää olisi siihen aikaa :D

Tää nyt ei ole varsinaisesti mikään "oire", mutta nyt synnytyksen lähestyessä olen alkanut ihan hirveästi pelätä, että entä jos lapsi ei olekaan terve tai synnytyksessä tapahtuu jotakin ja lapsi vammautuu vaikeasti/pysyvästi. Synnytän sairaalassa (en Suomessa), jonka henkilökunnan ammattitaidosta en ole ihan vakuuttunut ja vielä koska raskaus selvisi mulle tosi myöhään (olin jo 3.kuulla) olin siitä tietämättömänä alkuraskaudessa polttanut ja satunnaisesti myös käyttänyt alkoholia. En tiedä mistä nämä ajatukset ja pelot nyt ihan yhtäkkiä tupsahtivat, mutta ne pyörii nyt päässä ihan jatkuvasti :(
viimeisessä ultrassa multa vielä kysyttiin kahteen kertaan, että olenhan aikoinaan tehnyt rakenneultran "koska nyt vauva on liian iso sen katsomiseksi, onko mitään vialla". Se alkoi ahdistaa vielä entistä enemmän.. huoh..
älkää lynkatko, oli pakko päästä johonkin avautumaan.

Pelot ja huolet kuuluvat osana valmistautumiseen ♡ Itse olen kanssa pyöritellyt päässäni yhtä sun toista pelon aihetta, mutta on vaan luotettava siihen että asiat tapahtuvat niinkuin on tarkoitettu. Huolehtiminen kuluttaa voimavaroja.
Et ole varmasti ainut nainen joka huomaa vasta 3kk olevansa raskaana. Riski vauvan sairastumiselle Alkon/tupakan takia on pieni jos vertaa äiteihin jotka polttavat ja juovat läpi koko raskauden. ( ja näitä äitejä löytyy kyllä.. )

Vaikka et suomessa synnytäkään, ovat lääkärit saaneet saman oppimäärän synnytyksestä muuallakin.

Älä huoli , nautit viime hetkistä jos pystyt, lepää ja rentoudu ♡

Taas yksi valvottu yö kun 01-06 supisteli aika säännöllisesti ja kivuliaasti niin että tuntui kyllä. Koko vatsa meni ihan kireäksi ja kunnon jomotukset alavatsaan samaan aikaan ja Selkee huippu oli aina ja sitten loppui. Pakko nukkua nyt päivällä kunnon unet jos Tässä jossain välissä tulisi lähtö. Aina samaan aikaan tuntuu aivan kauhea paine alapäässä ja tuntui että rakko olisi ääriään myöten täynnä...
Yllättäen nyt taas tauko ollut ja ei mitään Tällaisia tuntemuksia hah. Täälläkin se 4 päivää aikaa laskettuun eli alkaa vähän kiire tulemaan :facepalm:

Täällä tulee rakkoon kyllä niin sellainen täysi tunne samaan aikaan ja kun menee vessaan ei sieltä mitään tule eli kyllä vihloo

Tuntuu täälläkin rakossa samalta, varsinki öisin ku nousee sängystä kipeää vihlontaa ja kiristystä. Todella ikävän tuntusta.

Mulla kiristi eilen illalla jo kipeästi putkeen pari tuntia ja ajattelin, että nytkö tulisi lähtö, mutta ei. Eilen myös naksahti / poksahti jossain mahan seudulla, mistähän voisi johtua? :o

Myös huonosti nukuttu yö taas takana, mutta nyt pakko päästä kotoa vähän muualle päiväseltään, ettei tule ihan kotihöperöksi :hungry:

Mä ravasin vessassa kun oli synnytys käynnissä ja aina tuli vaan pieni tippa. Mut rakossa tuikki ja tuntu et olis karsee hätä :D

Mulla myös tuntuu rakossa supistukset. Yöllä on todella kova kipu kun on oikeasti virtsaa rakossa ja supistaa samalla, tulee ihan kyyneleet silmiin kivusta.

Nii ja lisää tyhmiä kysymyksiä näin ensisynnyttäjältä: voiko kohdunkaula lyhentyä ilman niitä "oikeita" suppareita? Kun mulla oli parissa viikossa lyhentynyt 3cm:stä 1,5cm:ään, ja en kyl oo huomannut siinä välissä kokeneeni mitenkään kummallisia suppareitao_O

Nii joo ja sit on tullu tää mahan sekaisuus. Jo monta päivää.Ummetuksesta enää mitään tietoa:woot: voisko tässä kohta olla lähtö lähellä vai onko tää vaan toiveajattelua :hilarious:

Eikös tuo naksuminen oo sitä kun kalvoja siellä poksutellaan? Mulla kans ollu sitä viime aikoina ja paljon. Lisäks tän hetkisiin oireisiin voisin kirjata väsymyksen ja innottomuuden, hirvee ikävä äitiä, käden tunnottomuus ja turvotus, nopeesti kasvavat kynnet, jatkuva nälkä, jatkuva vessahätä ilman että tulee oikein mitään, vihlontaa alapäässä sängyssä kääntyessä tai istuma-asentoa vaihtaessa, aamunuhasuuden ja finnejä ilmestyy selkään ja naamaan (sama ku alkuraskaudessa), et ehkä tässä on toivoa, että jotain rupeis kohta tapahtumaan. Mut kyl tää oireittenki kyttääminen ottaa voimille :D

Taskis mulla on just samoja fiiliksiä ja oireita! Varsinki tuo äitiä ikävä. Sietäis alkaa tapahtumaan, tuntuu et on iha poikki nii fyysisesti ku henkisesti tän loppu ajan. Eniten ärsyttää itkuherkkyys ja kaikki pienetki asiat tuntuu tosi isoilta ja vaikeilta.

Tuo itkuisuus on mullakin. En ole koko raskausaikana itkenyt paitsi nyt. Pienikin pettymys jossain asiassa ni kauhee itku tulee heti :D

Ite myös pelästyin yöllä kun kuului kauhea napsahdus mahasta ja ihmetteli että Mikähän se oli mutta selvisi sekin nyt :). Täällä myös kauhea väsymys ja ei oikein huvita mikään enää. Ei viitsi edes syödä kun tietää että viimeistään parin tunnin päästä oot sitä punnaamassa pihalle. Ei se ihan normaalilta tunnu käydä vessassa 5-6 kertaa päivässä ja ei ole edes mitään ns. Löysää vaan kunnon tavaraa:,D tuskahiki myös taas kokoajan jatkuvana oireena tosin eipä se koskaan poiskaan lähtenyt.
Kuulemma tänään sopisi illalla kymmenen jälkeen jotain tapahtua miehen mukaan kun on låtkäpeli ohi ja oon kyllä ihan samaa mieltä, en jaksa enää :arghh::smiley-angelic001

Tuo itkuisuus on mullakin. En ole koko raskausaikana itkenyt paitsi nyt. Pienikin pettymys jossain asiassa ni kauhee itku tulee heti :D
En mäkään ja ihmettelin kun muut sanoivat sillo alussa et sää tuut itkemään kaikelle missä millonki ja se on iha kamalaa se itkuherkkyys ja muutenki kaikki tunteet x1000. En edes huomannu omissa tunteissa tai käyttäytymisessä ennen näitä viimesiä viikkoja mitään erilaisempaa ja nyt pelkkä kaukosäätimen tippuminen kädestä saa kyynelhanat vuotamaan ja "mikkää ei onnistu!" fiilis on jatkuvsti päällä. :D

Samoja oireita täällä. Toi itkyherkkyys on kyl edennyt jo siihen pisteeseen että mies ei enää jokakerta huolestu että mikä on :D Väsymys on kyllä kovaa tai en tiedä onko se väsymystä vai mitä mutta joka päivä voin kevyesti nukkua parinkin tunnin päikkärit ilman seurauksia. Normaalisti edes 15min päikkärit ei onnistu ilman huonoa oloa ja päänsärkyä.

Mulla on toi vatsan toiminta sellasta että suurimmaksi osaksi tulee kiinteetä mut välillä myös löysähköä. Ja vessassa täytyy ravata useamman kerran päivässä.. :D

Tuntuu etten tunnista kipuja edes ja on hölmö olo. Vihlontas joka aaltoilee mutta on kuitenkin suht kooaikaista on nyt ollut jo monta tuntia ja nyt alkoi alaselässäkin tuntumaan vähän. Mutta enimmäkseen vihlontas alavatsalla molemmilla puolilla. Onko nää nyt niitä supistuksia? Pahenee aina makuulla. Kuin pieniä sähköiskuja saisi ja sitten jatkuu se kipu

Takaisin