Oireet

Mulla tuntui kans nimenomaan tollasena aaltona, missä oli selkeästi tunnistettava alku, sit oltiin huipulla ja sen jälkeen hiipuva loppu. Oli kyllä ehottomasti erilainen tunne kuin harkkasuppareissa.

Kaks iltaa oli supistuksia selässä ja alavatsasta ja nyt viime yönä ei sit samanlaista enää. On käyty eilen portaita kävelemässä ja seksiä harrastettu kerran päivässä mutta eiii. Nyt heräsin sitten siihen kun kurkkua aristaa ja nenä on ihan tukossa :(

Mulla kans alkavilla synnytys supistuksilla oli selkeä alku,huippu ja laskuloppu sitten tuli ihan kivuton tauko. Viimeks alko supparit tunnin välein tulee ja tiheni sit päivän mittaa.
Mitenkää en vauhdittanu, ihan normi juttuja tein.

Mulla kans eilisen illan tuli suppareita napakoita just nuita mahan kiristämisiä, mutta tuntuivat tyystin eriltä kun viimeksi kun oli synnytys supparit.

Viime raskaudessa ei tullu lainkaan mtn suppareita vasta sitte synnytyspäivänä.

Mun supistuksiin tuli eilen taas vähän kipua. Ei varmastikaan mitään sellaista, mitä synnytyssupistuksissa, mutta tuli kuitenkin tunne, että jotain tapahtuu ja oli vähän pakko hidastaa tahtia. Toivottavasti niistä on jotain hyötyä vauvalle, koska sektioon joudun huomenna joka tapauksessa ja tuntuu ihan tyhmältä käyttää viimeiset hetket supistuksissa kärvistelyyn. Kodissa olis vielä aika paljon järjestettävää. No, nyt aamulla vain pientä kipua alavatsalla, joten eiköhän tänään ehditä vielä kaikenlaista.

Hemmetti vie ku mulla tuli kans illalla muutama voimakkaampi suppari ja hyyty siihen. No jäipä tietenkin pään sisälle se fiilis että jotain tapahtuu, ni näin sit koko yön unta siitä kuinka vedet menee sänkyy ja synnytyksestä miten se etenee. Lapsi ku oli syntynyt ni alko uudestaa sama stoori. Melkee vois jo painajaiseks lukee tuon. Rankka yö takana :D

Mulla kanssa ollu kivuliaampia supistuksia täs pari päivää iltasin. Toisaalta en kyl tiiä johtuuko se vaan siitä et supistuksen aikana tuo tyttö puskee päätänsä ulos tuolta:inpain: vai onko nää nyt näitä synnytysupistuksien alkuja:shifty: noh, kyllä sen varmaan sit viimeistään tietää kun se ponnistamisen tarve tulee:woot:
Sais kyl tulla jo. Alkaa olee tosi kivuliaat nää iltajumpat:sad001 selkeästi näkee kun monoo tulee kyljestä:confused:
Ja sit alkaa ärsyttää kans nää lisääntyvät "vieläkö oot yhtenä kappaleena?" Kyselyt...

Mä oon kans niin valmis tositoimiin, vaikka yöt onkin nukuttu huonosti. Kovia jatkuvia kiristyksiä tulee joka päivä ja välillä koen jotain kipua mukana, mutta ei, niin ei. Viime yönä heräsin kovaan kiristykseen ja aattelin, että nytkö se viimein alkaa, mutta pöh ! :facepalm:

Alkaa olemaan niin paljon voimaa poitsulla,että kyljet on hellänä ku puskee niin kovin läpi joka kohasta.
Taas illasta tullu lieviä suppareita ja oikeen kunnon sukkapuikko tuntemuksia, mutta viellä syvemmällä tuolla alhaalla ku aikasemmin.

Joka aamu ärsyttää herätä enemmän :D täällä lantio mennyt tosi kipeäksi ja illalla on vaikea jo kävellä kun tuntuu että lantio vaan naksuu. Pientä menkkajomottelua joka menee usein ohi vessassa käynnillä ohi. Tulisi jo!

Täällä myös herättiin, tai no, sanotaan vaikka niin että yö ohi (puolet valvottu reilusti) :rolleyes: mulla kamala kipu ollut jo viikon mahassa toisella puolella, on kuulemma jotakin kohdun linimentti (?) kipua, ja liikkuessa tai vähänkään osuessa johonkin melkein huutokipua :sad001 onko muilla ollut samanlaista? Ja siihen ei ilmeisesti sitä oikein mikään muu kuin synnytys. .. ja tämä tapaus tykkää asustella kovasti vielä masussa, vaikka odottanu jo kolmatta viikkoa, että joko joko:joyful:

Ei ole enää tää nukkuminen yhtää kivaa. Molemmat lonkat niin puutuneet ettei parin tunnin jälkeen enää nukuta kun ei ole enää asentoa jolle vaihtaa. :(

Liekö Viveca sulla samanlaista kipua kuin mulla. Eli mahan vasemmalla puolella tuo tietty alue kipeytyy ihan kosketusaraksi, usein illalla kipeimmillään. Kohta on tuossa yläosassa kumpua, missä raskausmaha lähtee kaartumaan. Ensimmäisen kerran kipu ilmestyi kun olin vielä töissä. Aina yhden työvuoron istumisen jälkeen tuo alue oli ihan jäätävän kipeä, koskeakaan ei siis tosiaan voinut. Yöunilla kuitenkin melko hyvin aina rauhoittui ja aamusta oli jo melko kivuton.

Päivän mittaa kipu kuitenkin aina palaili. Ajattelin silloin johtuneen huonosta istuma-asennosta töissä tietokoneen äärellä, mutta nyt töiden loppumisen jälkeen kipua on kyllä silti havaittavissa. Joinain päivinä enemmän, joinain vähemmän. Neuvolassa kuitattiin sillä, että muksu viihtyy enemmän juuri tuolla vasemmalla puolella ja puskee sitten muutenkin venytettyjä kylkiluita ja kudoksia kipurajoille asti. En oikein itsekään kyllä ole osannut huolestua kivusta missään vaiheessa, kun istukkakaan ei ole tuossa etupuolella.

Liekö Viveca sulla samanlaista kipua kuin mulla. Eli mahan vasemmalla puolella tuo tietty alue kipeytyy ihan kosketusaraksi, usein illalla kipeimmillään. Kohta on tuossa yläosassa kumpua, missä raskausmaha lähtee kaartumaan. Ensimmäisen kerran kipu ilmestyi kun olin vielä töissä. Aina yhden työvuoron istumisen jälkeen tuo alue oli ihan jäätävän kipeä, koskeakaan ei siis tosiaan voinut. Yöunilla kuitenkin melko hyvin aina rauhoittui ja aamusta oli jo melko kivuton.

Päivän mittaa kipu kuitenkin aina palaili. Ajattelin silloin johtuneen huonosta istuma-asennosta töissä tietokoneen äärellä, mutta nyt töiden loppumisen jälkeen kipua on kyllä silti havaittavissa. Joinain päivinä enemmän, joinain vähemmän. Neuvolassa kuitattiin sillä, että muksu viihtyy enemmän juuri tuolla vasemmalla puolella ja puskee sitten muutenkin venytettyjä kylkiluita ja kudoksia kipurajoille asti. En oikein itsekään kyllä ole osannut huolestua kivusta missään vaiheessa, kun istukkakaan ei ole tuossa etupuolella.

Kuulostaa samalta, mutta mulla kipupiste navan oikealla puolella, missä juurikin pikkukaverin selkä ja peppu puskevat päivittäin ylöspäin. Kipu on kyllä välillä ihan hirveää ja koko ajan pitää vähän varoa tuota kohtaa :sad001 Toivottavasti syntyisi pian ja kivut helpottaisivat!

Mulla samantyyppistä, vatsan yläreuna menee kosketusaraksi varmaan samasta syystä. Välillä koko maha tekee kipeää, kun se tuntuu kovalta ja tiukalta paketilta, niin kuin olisi nielaissut kilpikonnan. Kyljellään köllöttely auttaa,mutta lonkat on ihan jumissa, kun muita asentoja ei oikein ole kuin jommallakummalla kyljellä makuu. Panadol myös lievittää kiristelyä, joka tuntuu joinain päivinä aika lailla yhtäjaksoiselta. Kai sekin on jonkin sortin supistelua, vaikkei tulekaan aaltomaisena? Olisi kyllä kiva päästä h-hetkeen käsiksi, että pääsisi tästä jatkuvasta tarkkailusta ja stressistä, että onkohan tämä nyt normaalia ja onkohan kaikki hyvin. Huomenna tulee 39+0 täyteen.

Mukavasti olisi myös nälkä kokoajan haha . Kun saa syötyä niin siitä kahden tunnin päästä istut vessassa sitä punnaamassa pihalle ja näitä käyntejä alkaa olemaan se 3-5 päivässä :facepalm::smiley-angelic006

Mutikkakeitto, täällä kans ravataan pöntöllä joka välissä. :D No eipä tarvi ummetuksesta huolestua :D

Voi kun mullakin olis noinpäin, luulin että synnytyksen jälkeen se helvetillinen ummetus alkais helpottaa. No ei helvetti vieläkään toimi vatsa itestään!!!

Mulla alkoi 4pv synnytyksestä maha toimii sillä että vihdoin pääsin mun suurimman herkkuni lakritsin kimppuun :D söin alkuun vähän myös kuivattuja luumuja, mut mä kyl luulen et päivittäinen pussillinen lakuja on pitäny mun mahan nyt toiminnassa :p

Takaisin