Oireet

Taitaa olla vakio että illalla supistaa ja aamulla kun herää joutuu toteamaan että yhtenä palasena ollaan :) Täällä ihan samaa jo kolmatta päivää..

Just luin jostain et öisin melatoniini voi voimistaa/aiheuttaa supistuksia ja sen takia aamulla homma lopahtaa. Mikähän luonnon logiikka siinäkin on, et synnytys lähenee ja kroppa pitää huolta ettet nyt ainakaan öisin pystyis lepäämään :D Sama juttu kuin se, että loppuraskaudesta jos nukkuu huonosti ni keho totuttelee siihen yöheräilyyn vauvan kanssa. Mikä järki? Eiks parempi olis valmistautua nimenomaan nukkumalla hyvin?

Esikoinen syntyi just silleen, et yöllä supisteli tosi paljon, joskus 7-10 sain vihdoin nukuttua ja sit klo 11 alkoi taas ja ne sit johti synnytykseen ja siitä kirjattiin myös synnytys käynnistyneeksi.

Mulla taitaa edelleen olla melatoniinia kehossa, kun nää supparit ei vaan lopu! Mielellään ottasin muutaman tunnin breikin tähän menoon. Pisin väli ollu 25 minuuttia. Kaipa tää joskus alkaa kunnolla!

täällä ei oo kunnon suppareita ollu, vaikka kovasti oon yrittäny kyykkiä ja lenkkeillä yms. että tulis jotain merkkejä tulevasta synnnytyksestä.. no, ehkä nuo harjotussupparit riittää toistaiseksi, oikeet tulee kun on tullakseen :)

Tuleeko kellään masun kiristelyä silleen yhtäjaksoisesti? Tosiaan ku itsellä ne alkaa usein iltapäivällä ja tuntuu, että aina kävellessä alkaa kiristää kovasti ja se jatkuu ja jatkuu, enkä erota mitään kunnon taukoja välissä o_O saisi kyllä syntyä jo! :oops:

Viveca, mä en aina erota selkeitä taukoja tuossa kiristelyssä, joten musta harkkasupparit tuntuvät välillä tosi yhtäjaksoisilta. Toki on sellaisiakin, että hahmottaa taukoja.

Huh onneksi jollain muullakin samantyylisiä ollut! Miettinyt, että miten niitä sitten osaa alkaa kellottaa kunnolla, mutta ehkä ne synnytyssupparit ovat sitten enemmän aaltomaisia ja kivuliaampia, että ne osaa erottaa :nailbiting:

Teki muuten tosi hyvää äsken laittaa isoon punkkaan kuumaa vettä ja liottaa jalkoja siinä samalla lueskellen. :happy:

Mulla on tosi ikäviä repäsyjä ja puukoniskuja mahan alla häpykummun vieressä. (En osaa nimetä kohtaa) asennon vaihdot aiheuttaa näitä kipuja. Mistä lie johtuu, onko kellään muulla kokemuksia?

Mulla kans ollu nyt sellasta viiltävää kipua ehkä enemmänki tuolla kyljen puolella kun häpykummulla (tai siinä välimaastossa ehkäpä :D) Asennon vaihto ja rappuset ollu mulla ainaki aiheuttajana. Mulla auttaa ku kipeetä kohtaa hetken painaa ni lauennu sillä, ei tosin aina sekään. Voisko olla jotenki vähän supistuksiin liittyvää kipua ehkä?

Huh onneksi jollain muullakin samantyylisiä ollut! Miettinyt, että miten niitä sitten osaa alkaa kellottaa kunnolla, mutta ehkä ne synnytyssupparit ovat sitten enemmän aaltomaisia ja kivuliaampia, että ne osaa erottaa :nailbiting:

Teki muuten tosi hyvää äsken laittaa isoon punkkaan kuumaa vettä ja liottaa jalkoja siinä samalla lueskellen. :happy:
Mulla tuli harkkasuppareita jo vkoilta 27 asti kunnes sitten 38+4 alko kunnolla supistukset. Kyllä todellakin erotat synnytyssupistukset sit niistä, sen voin luvata :D

Mulla kun alkoi noi oikeet supistukset niin kyllä mä mietin aika pitkään et onks nää nyt oikeesti niitä supistuksia, tajusin lähinnä vaan siitä ku aloin kellottaa niitä ja tuli alusta asti 3-5min välein, enkä silti meinannu usko et nää nyt on supistuksia. Ei siis ollu mitään kovin kipeitä, kiristeli ainoostaan ihan alavatsalla, jossa tuntuikin loppuun asti. Salissa vasta alko tuntuu siin kohilla kun 7cm oli auki et nyt vois ilokaasun lisäks kokeilla ehkä jotai muutaki lievitystä :D eli kyllä se vaan on tosi yksilöllistä miten kovilta, ja missä ne supistuskivut tuntuu. Mutta joo ainakin toi supistusten säännöllisyys kertoo missä mennään :p

Esikoisesta kyllä huomasi kun supistukset alkoi heti todella kivuliaina ja 3-7min välein ei ollut epäilystäkään oliko supistuksia vai ei :) ihmiset on niin erilaisia mulla supistukset oli todella "teräviä" ja niiden tullessa ei oikein tiennyt miten päin sitä olisi ollut :grin

Mulla kans kivuliaat erottaa kyllä ihan selvästi. Ja ne on nimenomaan aaltoilevia, eli toisin kuin harkkasuppareissa, oikeissa on ihan selvä alku, huippu ja loppu.

Mä en edelleenkään tiedä kunnolla miltä supistus tuntuuo_Oitellä kun synnytys käynnistettiin niin koko sen ajan oli vaan menkkajomoja ja kun synnytys kunnolla käynnistyi niin kipu oli vaan yhtäjaksosta helvettiä siihen saakka kunnes epiduraalin sai. Eikä käyrällä näkynyt käynnistyksen aikana eikä synnytyksessä muuta kuin suoraa viivaa niin ei siitäkään voinu päätellä mitään:dontknow

Täällä ehkä pienesti supistelua käynnissä. Kolmesti ja joka kerralla tehny mieli vähän irvistää, kun tuntuu epämukavalta ja selkään tulee semmonen jännä jomotus.

Kuulostaa masokistiselta mutta mää haluan nuita kipeitä supistuksia nyt! Jotenki iha pirtee olo ja virtaa riittäs nyt synnytykseen asti :D viimeks viikko sitte tullu muutama kipeä supistus ja nyt vaa maha sillon tällön kovettunu kivuttomasti.

Kuulostaa masokistiselta mutta mää haluan nuita kipeitä supistuksia nyt! Jotenki iha pirtee olo ja virtaa riittäs nyt synnytykseen asti :D viimeks viikko sitte tullu muutama kipeä supistus ja nyt vaa maha sillon tällön kovettunu kivuttomasti.
Kuulostaa kovin tutulta :D :D

Tää odottavan aika on iha sika pitkä! :D varsinki nää viimeset viikot. Iha malttamattomana vaa oottaa.

Takaisin