Oireet

Vähä epätoivoseksi ja matalaks pistää mielen kun voi olla viel neljä viikkoa odotusta jos yli menis ja joutus käynnistelee. Pitää vaa koittaa pysyä positiivisena ja alottaa huomenna vaikka pitkät kävelylenkit, ikkunoiden pesu, suursiivous ja siihe päälle saunat ja seksit.

Alkaa olla hermot koetuksella. Kovasti kipua/särkyä öisin alapäässä, mutta pelkkiä kivuttomia supistuksia. Toivottavasti enteilisi synnytystä, ei tätä olotilaa ja huonoja öitä jaksa enää kauaa :(

Mulla on ollut heinäkuusta lähtien noi alapääsäryt, että kyljen vaihto tai nouseminen on ihan tuskaa. Todennäköisesti vaikuttaa se että vauva on suht alhaalla ja painaa häpyluuta. Näin ainakin minulla. Tänään alkoi säryt myös kun nousen istuma-asennosta. Eli varmaan laskeutunut edelleen. Mies pumppas mulle tänään jumppapallon niin kokeilen josko siinä istuminen onnistuis eikä niin kolottais paikkoja. Tsemppiä sinne! Mua ainakin helpottaa tieto siitä että LA lähenee, ja aika kultaa muistot :)

Täytyy itekkin pumpata jumppapallo valmiuteen.
Niin sairas flunssa iski kyllä että höhöh.
Toivottavasti ei tarvi tällä ololla synnyttää,mutta kaipa se flunssa siinä unohtus ikävintä just jos heti tarttus vauvaa. No ei pidä liikaa tressata etukäteen voi olla et kerkiän monee kertaa viellä tän sairastaa ennenku mitää synnytystä enteilevääkään on ilmassa :)

Esikoinen meni kolme päivää yli ja jos ois menny viel minuutin enempi ni sit neljä päivää.

Mun oli pakko mennä tänään silmälääkäriin, mä en raskaudenkaan aikana nähnyt piilareilla/silmälaseillakaan mitään mutta nyt synnytyksen jälkeen näkö vaan huononi enkä ihan tosissaan nähnyt eteenpäin. No kappas, ei ihmekkään kun molempiin silmiin oli tullut lisää miinusta. Vasempaan -2,75 ja oikeaan -2 ja hajataittoakin. Nyt siis voimakkuuksia yhteensä -4,75 ja -4,25. Ei suositellut lasejen uusimista ennenkun parin kk päästä, jossei palaudu ennalleen mutta kertakäyttö piilareita lähti matkaan ja huh kun tuntuu hyvältä nähdä eteensä!

Mä kans niin odotan että pääsen uusimaan lasit, aika heti raskauden alussa huononi näkö selkeesti tai ainakin lasien kans huomas eron. Piilareilla oon nähny paremmin. Tietty nyt pitäs malttaa oottaa et josko se näkö palautus vielä.. pakko aina pitää piilareita ainakin autoo ajaessa, laseilla en nää lukee kylttejä. Jostain olin lukevinani et koko imetysajan saattaa näkö viel pysyä huonompana..

Se on kyl jännä miten näköönkin pääsee raskaus vaikuttamaan ja vielä pitkälle synnytyksen jälkeenkin!

Mä en ollut koskaan kuullukkaan, että raskaus tai imetysaika vois vaikuttaa näköön. Varsinkaan näin radikaalisti kun mulla. :0 Melko ärsyttävää kyllä, jos pitää lähteä lasejakin uusimaan kun ne just joulukuussa 2015 uusittiin...

Täällä on lapsivedentihkumistestit menossa. En uskalla vielä alottaa ees ruuan laittamista, jos pitää lähtee näytille :o eilen lueskelin iltahupina purppuraviivasta ja sellanenkin löyty. Onko jollakin kokemusta sen todenperäisyydestä? :D

Mulle sanottiin että näkö on tasaantunu hormonien vaikutuksesta sillon ku synnytyksestä tai imetyksen lopettamisesta on kulunut puoli vuotta. Ja mulla on joka raskaudessa näkö huonontunut mutta palautunu sitte aikanaan

Joo, näin muistan mun optikkokaverin kans kertoneen mkm! Ei siis kannata ainakaan hurjia hintoja laittaa, ku voi olla niin väliaikasta.

Täällä on lapsivedentihkumistestit menossa. En uskalla vielä alottaa ees ruuan laittamista, jos pitää lähtee näytille :o eilen lueskelin iltahupina purppuraviivasta ja sellanenkin löyty. Onko jollakin kokemusta sen todenperäisyydestä? :D
Nyt vasta kuulen ekan kerran tästä viivasta, pitääpä alkaa itekki seurailee ilmestyykö/näkyykö :D

Puuuh, täällä mennään 40+3 ja alan jo olla niin valmis synnyttämään. Tänään huomasin verta limatulpassa/vuodossa. Mullahan on siis limatulppaa tullut varmaan viimeisen kahden viikon ajan. Jee, joko pian päästäis täälläkin tosi toimiin..viimeistään viikon sisällä (toiveikas). Ja tänään esikoinen sairastui kuumeeseen..40 astetta..Kauhee huoli. En pysty lähteen synnyttämään, kun toinen on ihan liian kipee.

Onko täällä muita odottajia, joilla ei ole hirveää energiapiikkiä ollut viime aikoina? Itse en jaksa enää muuta tehdä kuin odottaa h-hetkeä. Laskettu aika käsillä!

Täällä ollaa väsyjä mut jostai saa aina yhtäkkiä jonku vartin energiapiikin. Äsken piti kasvissosekeittoa tehä ku kauhiana alko mieli tehä, sitä ennen maannu sohvalla ja nyt taas makaan kun ei jaksa. Kovasti tahtosin lenkkeillä ja käyä vaikka puolukoita poimimassa mut tää makaaminen tuntuu nyt parhaalta.

Mulla loppui ylimääräinen energia siihen, kun sain suursiivouksen tehtyä ja laitettua kaikki vauvajutut valmiiksi. Olen yrittänyt ulkoilla paljon, mutta nyt ei enää jaksaisi tehdä muuta kuin synnyttää :D Todella toivon et viikon päästä viimeistään syntyisi, samoilla viikoilla kuin esikoinenkin..

Mä oon nukkunu viimeisen viikon ajan 9 tunnin yöunet ja vähintään 3 tuntia päikkäreitä..joskus oon saattanu jaksaa tehdä jotain mutta aika vähä..Kai mä oon kerännyt energiaa synnytykseen :D

Täälläkin päikkärit maistuis, mutta esikoiselle enää ei joten.... :D
Huomenna 40+0 ja kyllä, olen valmis synnyttämään!! Pitänee alkaa (taas) johonkin hulluun siivousurakkaan, illalla sitten saunaan ja pitäsköhän mennä jotain pitkiä portaita ravaamaan vai mitä sitä keksis.. :wacky:
Henkisesti tähän on kyllä varauduttu kun ensimmäinenkin meni 8 päivää yli lasketun :dummy:

Mä sain sitten kesken muuton flunssan mikä tekee huonovointiseksi ja väsyneeksi ja pitäisi kamat vielä purkaa. Ei sekään helpota kun villi esikoinen minkä perässä saa lyllertää ison mahan kanssa :D olisin jo kohta valmis jo synnyttämään :D rv 36+6 huomisen jälkeen vauvalla on lupa tulla milloin haluaa :)

Täällä ma-tiistai yönä supisteli jo aika kovaa alavatsaan ja päivällä lähti tulppa sitten irti. Viime yönä tuntui Kun puukolla joku olisi selkään iskenyt koko illan ja yön. Päättelin että nekin supistuksia oli mutta pystyi kotona vielä olemaan. Pahenisipa nyt eikä aina loppuisi aamuun mennessä ja heräisi taas omasta sängystä :angry

Takaisin