Oireet

Mulla alkanut eilen aika voimakas turvotus jaloissa, aamulla oli hävinnyt, mut tuli takas heti kun jaloilleen nous. Tuntuu todella epämukavalta! Verenpaineet on kuitenkin normaalit. Missähän menee normaalin raja tän turvotuksen suhteen..? Painoaki tullu eilisestä joku 700g :arghh:

Mulla ollut kovaa turvotusta jo pitkään mutta sekin vielä laskettu normaaliksi kun ei oo kohonneen verenpaineen ja turvotuksen lisäksi muita oireita (varsinkaan protskuja pississä). Mulla auttaa kun muistan jatkuvasti juoda paljon ja pidän välillä jalkoja koholla. Tosin täysin ei turvotus silti katoa. Siis tsemppiä Mantunen, symppaan kyllä turvotustuskaa! :)

Täällä paras keino turvotuksen laskemiseen on kunnon veden juonti laskee kasvoista ainakin silmissä kun juo paljon. Ikävä puoli siinä on lisääntyneet vessa reissut.
Mutta helpottaa oloa.

Tänään aamulla tuli pari kunnon napakkaa supistusta,tuntui ihan kivalta :)
Pikkuhiljaa alkaa kroppa varmaa valmistautumaan täälläkin tulevaan.

Mä en tiedä, mikä tuntemus supistuksissa johtuu mistäkin. Harkkasuppareita on ollut viime päivinä aika jatkuvasti, mutta etenkin illalla ja kävellessä. Usein niihin liittyy oikealla tuntuva selkäsärky, jonka takia pitää vähän kyyristyä: silloin on mukava roikkua miehen kaulassa tai nojata käsillä esim. johonkin tuoliin. Rakkoon tulee samalla jotain etäisesti terävää kipua muistuttavaa. Mietin, että pienikö siellä puuhaa, kun supistus tekee tilan ahtaaksi, vai aiheuttaako supistus itsessään noita tuntemuksia.

Mulla puutuu oikea käsi joka yö ja vielä monta kertaa...:banghead: Oikeasti ainoa asia, jonka vuoksi heräilen öisin ja unenlaatu on tosi surkeaa.. Olis niin kiva nukkua vielä suht kokonaisia öitä..:confused: Onko vinkkejä miten helpotan puutumista?

Alkaa olla hermot koetuksella. Kovasti kipua/särkyä öisin alapäässä, mutta pelkkiä kivuttomia supistuksia. Toivottavasti enteilisi synnytystä, ei tätä olotilaa ja huonoja öitä jaksa enää kauaa :(

Caroliina25 en oo kyllä keksiny muuta, kun kyljen vaihtoa puutumiseen :/ sätkin ja huiskin, että elo palais käteen ja jalkaan, joiden päällä on taas norsuillut.

Kylkeä itsekin olen yrittänyt vaihdella, kun tätä puutumista on jatkunut parisen viikkoa.. Mutta nyt puutuminen on vaan pahentunut ja aina se on just oikea käsi ja tuntuu et mikään ravistelu ei tehoa. Nukun kuitenkin pääsääntöisesti vasemmalla kyljellä, jolloin oik. käsi saa olla ihan vapaana. Ärsyttää vaan, et täytyy varmaan avautua tiistaina neuvolassa...

Carliina, mulla ollu samaa vaivaa jo pitempään, neuvolassa sanottiin että kuuluu raskauteen ja jos ei lopu synnytykseen niin sitte tutkitaan tarkemmin :rolleyes:

Täällä on puutunu kanssa jo sellaiset 15 viikkoa keikessa mitä tekee. Parhaiten mulla toimii yöllä rannetuki/lasta, että ranne ja sormet pysyy mahdollisimman suorina ei pääse joku hermo puristaa ja ei puudu sitte.
Sekin vaan riippuu ilmeisesti niin mikä hermo siellä on puristuksissa.

Nyt loppua kohden on alkanu toinenki käsi puutuu pahasti. Harmittaaa vaan kun ne puhuvat ettei tää pakosti heti edes jää synnärille vaan loppuu kun loppuu..
Äärhh...

Hyvä tietää, et muillakin samaa puutumisvaivaa...

Ja ite ainakin ajattelin jättää kaikki kivut ym. odotusvaivat synnärille :rolleyes: Sitä rannetukilastaa en viitti enää näiden viimeisten viikkojen takia hakea, joten nyt toivon vaan vähitellen sitä jakautumista:grin

Myös mulla puutuvat kämmenet öisin. Luulen, että se on lievänä sitä samaa vaivaa, mitä Järvenhengellä on. Se auttaa vähän, että asettelen kädet tietoisesti niin, etteivät ne ole ranteesta koukussa, mutta mulla tämä onkin aika lievää ja siedettävää puutuilua.

Täällä puutuu aina jalka ja lonkassa ikävä kipu kyljellä ollessa. Yön aikana kylki vaihtuu senki seittemän kertaa ja kipuun ja puutumiseen herää. Innolla odotan että pääsee nukkumaan taas mahallaan ja selällään :D

Täällä on viimesen viikon ajan ollu vasemman puoleinen lonkka jotenkin pois paikaltaan ja vielä hermo jotenki siellä välissä. Hienoo ku yhtäkkiä kesken kävelyn meinaa lähtee jalat alta ku vihlasee. Mielenkiintoista lyllertää tän mahan kanssa ja odottaa koska tippuu maan tasalle :D Ehkä tääki on niitä oireita mikä synnytyksen jälkeen katoaa ku paikat palautuu. Näin ainaki toivon.

Mulla vauvan pään liikkeet aiheuttaa tota, että meinaa jalka lähteä alta - osuu johonkin hermoon.

Pahoinvointi ja etominen on tullut takasin. Muuten ihan ok olot. Yöllä lonkat jomottaa.

Täällä tänään ollut tosi ikävä olo. Tuntuu että hengittäminen on maailman raskainta ja vaikeinta hommaa. Varmaan ihan pelkästä hapenpuutteesta olo on tokkurainen ja huimaa. Verenpaineet oli ok mut syke aika korkeella. Oisin niin valmis synnyttämään...

Mulla alkaa kanssa pikkuhiljaa hiipii sellai valmis olo tähän kantamiseen. Saa nähä kuin raskaaksi tää viellä käy viimesillä päivillä.

Takaisin