Oireet

Mä oon kolmena yönä valvoskellu 05 saakka, nyt päätin et jos ei tuu uni ni en jää pitkäks aikaa sänkyy pyörii ja ärsyyntyy turhaan nukkuvaa miestä seuraten vaan meen suosiolla sohvalle, onneks on viaplayn sarjat :D mulla vielä tää mahdollisuus kun voi sit nukkuu päivään saakka kun on eka lapsi tulossa mut sit seuraavan kohdalla moinen ei enää onnistu.

vadelmanlehtiteetä ostettu :D huomenna alkaa maistelu ja suppareiden odottelu :D no.. jotain poppakonstiahan tässä täytyy kokeilla, tiiä vaikka vahingossa auttais!

Minä meinaan kans huomenna alottaa teen hörppimisen! Vois alkaa hiljalleen häätöyrityksiin, sillä sen verran alkaa tämä vaivaisena ähkiminen ottaa päähän. Vielä voi olla semmonen viis viikkoakin jäljellä, semmonen lukema huimaa kyllä päätä, kun nyt jo oon ihan kypsä tähän touhuun. Kai sitä sit vaan on pakko valmistautua siihen, et vieläki kypsempi voi joutua olemaan! Pläääääääh!

Joitain öitä viikossa herään 3-4, valvon pari tuntia, sitten taas nukun kuin tukki.

Kolmena päivänä tullut supistuksia sykleissä niin että säteilee selkään. Tää on ihan uus juttu.

Suoli tyhjenee kyllä hyvin päivittäin kun saa ravata monta kertaa.

Verenpaine korkealla, sitä seurataan.

Kohdunsuu pehmeä ja nyt kahdelle sormelle auki, kuukausi sitten yhdelle.

Kanavaa 1-2cm jäljellä, kuukausi sitten 2cm.

Hitaasti mutta varmasti. Koskahan lähtö tulee?

Mä ostin kanssa vadelmanlehtiteetä. Tuskin siitä niin kovasti apua on, mutta on ainakin ihan hyvän makuista :happy:

Mihin tuo vadelmanlehti tee vaikuttaa? Ja mistä sellaista sitten ostetaan?

Huh turvotus senku pahenee o_O varpaat on niin turvoksissa,että käveleminen on hankalaa.

Ilmeisesti vadelmanlehtitee voi pehmentää kohdunsuuta ja voimistaa jo alkaneita supistuksia. Se myös vahvistaa kohtulihasta. Eli ei käynnistä synnytystä, mutta voi edistää synnytyksen kulkua. Sitä saa luontaistuotekaupasta, ja vissiin isommista ruokakaupoistakin.

Mä olin vähän pettynyt vadelmanlehti teen makuun! Se tuoksuu tosi hyvälle, mut sit se ei oikeestaan maistu miltään :D

Mä itseasias aloin juomaan vadelmanlehtiteetä tossa pari vkoa sitten, vaikee tosin sanoa oisko sillä ollu joku vaikutus siihen että vauva syntyikin nyt vähän aiemmin..mutta ainakin supistukset oli tehokkaita heti alusta ja avautuminen nopeaa. Täytyykin vielä jatkaa teen juontia kun jossain oli että voi myös synnytyksestä palautumista edistää. Oli hyötyä tai ei mä oon kyllä ihan tykänny mausta :D

Mullakin alkaa tänään teenjuonti. :) oli suunnitelmissa myös kävelylenkkejä, mutta kun väsyttää. Ehkä parempi kuunnella kroppaa ja levätä vaan. Yöt on niin vaihtelevia, ettei väsymys kyllä mikään ihme ole.

Oli kyllä aikamoinen supistelu/kipuilukohtaus tänään. Pari tuntia jomotti alaselkään ja kohdunkaulaa vihloi ja vauva puski itseään joka suuntaan. Ei ollut kyllä lähelläkään kunnon supistuskipuja. Supistelu rauhoittui, mut tilalle tuli pahoinvointi :( tänään rv 36+5 vasta. Esikoinen syntyi rv 39+1, joten en odota et tämäkään menisi yliaikaiseksi. Jännä nähdä miten tämä synnytys käynnistyy. Ekasta mulla ei ollut mitään oireita ennen kun lapsivedet vaan meni. Siitä meni alle 12h kun lapsi jo syntyi.

Täällä ei mitään merkkejä että vauva haluaisi vielä ulos, mutta kyllä alkaa olo mennä tosi tukalaksi!! Etenkin öisin on hankalaa..
Vauva on tosi ylhäällä ja tuntuu isolta (esikoinen painoi vähän yli 4000g) ja oma varsi ei vaan riitä enää tämmöseen, pituutta huimat 155cm
Huomenna olis painoarvio Jorvissa.. Pitäsköhän alkaa itekin tota ihmeteetä latkimaan.. Synny jo vaavi!! ❤️

Mulla on yöt alkanu menee nyt ihan kivasti saan hyvin nukuttua. Unta joutuu hetken hakemaan kyllä et nukahtaa.
Turvotus on ikävää ja oikeen käden puutuminen taas pahentunut.
Muuten olo on aika mainio ollu ja virtaakin riittää:happy:

Viimesen vuorokauden aikana havaittu menkkajomoilua vatsalla ja alaselässä. Maha on vähän väliä kovana, mutta en osaa sanoa johtuuko se siitä, että neiti koittaa puskea itteensä kovasti nahan läpi vai supisteleeko. Eniten jännittää, että supistukset ei muutu ton kivuliaimmiks, enkä huomaa niitä ennen kuin on liian myöhästä. Pientä mahan laskeutumista ehkä myös havaittavissa ja kauppareissu oli enemmän vaappumista, ku aikasemmin. Tästäkö se nyt sit lähtee? :o

Mua inhottaa nuo vauvan pungertamiset ylävatsalla. Tuntuu, et yrittäis väkisin sitä kautta ängätä itteään ulos. Olo on kuin itsensä ähkyyn syöneellä norsulla, kun ylävatsa on välillä ihan kivikova. Huomaan sen vaikuttavan omaan ruokahaluunkin, kun ei tee sit mieli juuri syödä, ettei enää entisestään olo tukalammaks muuttuis. Taas vaihteeks on vatsa ummella, eli siinäkin asiassa mennään ääripäästä toiseen. Täytyy alkaa nyt säännöllisesti syömään vatsanpehmittäjää nämä vikat viikot, ettei se vessassa käyminen olis synnytyksen jälkeen ehkä ihan niin tuskallista. En kyllä tiiä, onko sillä mitään merkitystä enää tässä kohtaa... Välillä on muuten alaosastollakin semmonen paine, että pelkään nivusten repeävän ja toisesta reiästä taas räjähtävän maailman pahimmat peräpukamat tai jotain. Kyl on hehkeä olo!

Takaisin