Oireet

Mamis: esikoinen on 2-v.

Ja Sissis, ainakin sulla on tosi hyvä asenne mun mielestä, vaikka se tuskin kauheesti lohduttaa.

Ve22, kyllä se lohduttaa, kun joku sanoo jotain noin ystävällistä. Tämä ryhmä lohduttaa mua ylipäänsä tosi paljon.

Ja täällä sairaalassa yöpyminen auttaa sikäli, etten pelkää synnytystä samalla tavalla kuin aikaisemmin. Jostain syystä kannoin pitkään huolta siitä, että en sitten synnytyksessä ymmärrä, mitä minulle sanotaan ja joku on vihainen. Kaikki ovat olleet todella ystävällisiä, ja vaikea kuvitella, että täällä jotain huonosti saksaa osaavaa kauheasti soimattaisiin. Saksaksi olen pärjännyt lopulta aika hyvin, ja lääkäri kävi isot ja tärkeät asiat – kuten kääntämiseen ja perätilaan liittyvät yksityiskohdat – läpi englanniksi.

Sissis, on kyl ollu ihana lääkäri, kun kehui strong womaniksi :) Tsemppiä kaikin puolin, mut varmasti haastavaa pohdiskella synnytystapoja monelta kantilta.. Kuitenkin perätilasynnytyksetkin ovat varmaan aika tavallisia, joten uskon, että selviytyisit siitäkin :)

Ja niille, joilla vauvat ei vielä ole laskeutuneet; osa vauvoista laskeutuu vasta kun synnytys on käynnissä ja silti sekin on ihan normaalia.. Ystävälläni oli näin ja liikkeellä olo auttoi sit siihen laskeutumiseen ja onnistuneeseen alatiesynnytykseen :) Et kyllä ne bebet aina lopulta pyrkii sitä exitiä kohti ;)

Mulla tais eilen/viime yön aikana bebe laskeutua :) hirmuista sukkapuikko tuikkailua alapäässä ja paineen tunne peräsuolessa ja mahan ja tissien väliin menee kämmen helposti. Voi jospa se meijän pieni haluais kohta jo äidin syliin!

Tällä hetkellä synnytys tuntuu todella kaukaiselta ajatukselta. Ei yhtään ole sellainen olo, että tässä pitäisi lähiaikoina synnyttämään lähteä. Harjoitussupistukset on vähentyneet lähes olemattomiin ja olo on normaalimpi kuin koko raskauden aikana. Joo katotaan sitä synnytystä sit loppuvuodesta :grin

Heinis, sama täällä :D mitä nyt pientä lonkkien kolotusta, mut jaksoin pihalle esikoisen kanssa ja kyykkäilemään hiekkalaatikolle.
Toivottavasti tyyntä ennen myrskyä ;)

Hiljasta on täälläkin, tosin 37. raskausviikko vasta menossa, joten ehkä tässä ei vielä ihan tarvikaan oottaa synnytystä. Oma mieli kyllä jo kovasti odottaa ja toivoo, että pääsis pian hommiin. Viime yönä heräsin uusiin kolotuksiin, kun jatkuva samassa asennossa nukkuminen alkaa aiheuttaa kipua lonkkiin ja siitä sitten säteillen alemmas jalkoihin. Lisäks jäin varsin virkeenä yöllisen vessareissun jäljiltä valvomaan melkein pariks tunniks siinä 3-5 aikaan. Onneks saa aamulla ja päivällä nukkua, kun yöt on vähän katkonaisia. Haaveissa on kyllä se aika, kun saa oman kehon itselleen ja tällaset kivut loppuu. Täytyy kyllä sanoa, että olen onnellinen omasta melkoisen oireettomasta raskaudestani, kun nyt näin lopussa saa sitten vaivojen kanssa kirskutella hampaitaan. Kyllähän se tiedossa oli, että loppuun asti on varmaan aika vaikeaa päästä ilman kolotuksia, joten kai tässä vähän pitää näin lopussa kärsiä, ettei liian helpolla oo päässy! :D

täällä kans ns oireeton raskaus. turvotusta jaloissa oli koko kesän ja nyt pieniä kolotuksia ja vaivoja, mutta todella helpolla olen päässyt. nyt aamuöisin valvottaa.. tänäänkin valvoin 4.30-8 ja nukuin sohvalla 8-12 :D mutta hyvää harjoittelua katkonaisiin tuleviin öihin ;)

kovasti jo synnytystä, tai lähinnä itse vauvaa täälläkin odotellaan. ei vaan anna mitään merkkejä tulostaan, joten varmasti mennään vielä 4 viikkoa ainaki... nyt siis 36+0 :)

Ihan hullu hiki koko ajan. Muut laittaa jo takkia päälle ulos mennessään ja mulla on shortsikelit. Tästä voikin sujuvasti parin viikon päästä vaihtaa suoraan villapaitoihin rintatulehduksen pelossa. Paitsi imetyshiki... voi mun kroppaa, mihin koetukseen olenkaan sen laittanut.

Mun maha on ollut jo monta viikkoo alhaalla, mut kohdunsuu on kuulemma vielä visusti kiinni.painetta tuntuu ajoittain alhaalla/peräsuolessa, mut tää kierii edelleen kun väkkyrä! Äidin iloksi:wink hampaat irvessä kesyän näitä kuperkeikkamylläyksiä. Pää oli alhaalla neuvolalääkärissä mut enpä tiiä onko pysyvä tila kun tää liikkuu viel niin paljon:wideyed: Ei täs kyl enää ihan kauheen kauaa jaksaisi odottaa:rolleyes: ja ihan senkin vuoksi kun tyttö näyttäisi olevan normaalia isompi:wideyed: vaikka radia ei ole... painoarvioon pitäisi kai päästä, ei ole kutsua vielä tullut tosin. Niin ja viikkoja siis 36+0 tänään et millä viikoilla ne painoarviot yleensä tehdään?

Itsellä vauvan laskeutumiseen on molemmilla kerroilla auttanut monenlainen puuhastelu (olen lapioinut multaa ja kuokkinut maata, poiminut marjoja) käytännössä siis kyykkimistä ja liikuntaa ylös alas. Jos oma kunto ja vointi antaa myöten, niin voihan sitä kokeilla, jos on kiinnostusta/tarvetta tai tehdä jotain vastaavaa.

En tiedä oonko yhtään oikealla foorumilla kun tää on kaikki niin uutta..

Eli siis, oireita löytyy vaikka kuinka ja paljon ja yksi testi tehty jo joka kastui pissasta ja teki ihmeellisesti että ensin näytti haaleaa positiivista jonka jälkeen lähti pois. Johtuikohan siitä että kastui koko tikku?

Oireita on mm vatsan mieletön turvotus, jatkuva nipistely enimmäkseen alavatsassa mutta myös muualla vatsassa, hajuaisti harvinaisen herkkänä varsinkin pahat hajut saa kakomaan, rinnat hieman arat mutta nännit alkaneet tummumaan, ympäri päivän jatkuva huonovointisuus ja kamala väsymys koko ajan.. Pääkipuakin on noin joka toinen päivä... Ja koko ajan sellainen tosi jännä tunne koko kropassa (vähänkuin jännittäisi todella paljon) en oikein vaan osaa selittää millainen...

Kyse siis on että en tiedä olenko raskaana vai en..

Menkat pitäisi alkaa huomenna (tein testin toissapäivänä) ja teen jokatapauksessa (alkoivat tai ei) uusinta testin varmistuakseni asiasta..

Toiveena olisi että se plussa testiin ilmestyisi...

Nimimerkillä auttakaa aloittelijaa!

Muokattu viimeksi:
Girlygirl, itsellä alkuraskauden ainoa oire oli huimaus, mutta mainittemias oireita kyllä yhdistäisin raskauteen. Itellä kesti kaks viikkoa siitä, ku ois pitäny menkat alkaa, että näky selvästi kaks viivaa. Sitä aikasemmin ei näkyny tai pelkästään haamuviivoja. Voi riippua toki testeistä, miten pian näkyy, ite ostin halvimpia mahollisia, mutta olin siis 4 viikkoa raskaana ollu, ennenku näky testissä.

Käytin rfsun testiä ja luin siitä myöhemmin että ei ole mikään testeistä parhain..

Itsekkin mietin että kun oireita on mulla noin paljon että onko myös ns toiveajattelulla osaa

No nytköhän sit bongasin sitä limatulppa!

Väliin ällövaroitus :D

Mutta siis äsken vessareissulla paperiin jäi aika reilusti sellaista hyvin paksua mömmöä/limaa, joka oli väriltään sellaista vaaleanrusehtavaa. Mitään "värillistä" vuotoa ei ole aiemmin raskauden aikana ollut. Eikös siinä limatulpassa tosiaan voi olla tollasta verensekaisuutta mukana?

Yö on taas edessä tulevat mammat! Täällä ainakin särkee jo valmiiks niin jalkoja :D Toivottavasti saadaan kaikki hyvin nukuttua :)

Takaisin