Oireet

Onko sulla Mamis ollut ummetusta? Mulla ainakin lääkärin mukaan kipu ja kosketusarkuus vasemmalla puolella alavatsaa johtuisi siitä. Kieltämättä ihan loogista kun vauva siellä painaa suolta entistäkin ahtaammalle, eikä vatsa tosiaan normaalisti toimi.

Sissis oletko mitannut verenpainetta? Tai onko sinulla kotioloissa mahdollista mitata?

Mulle on sanottu että kova päänsärky joka ei lähde 1g panadolilla on se mistä pitää sitten huolestua. Turvotuksen suhteen ei kai tarvi huolestua ellei se ole yhtäkkistä, kovaa ja varsinkin yläkropassa (kasvot jne)..

Täällä ainakin aika ajoin tosi kovaa pistävää kipua alhaalla usein ruokaillessa tai sen jälkeen hetken päästä.
Oon vaa ajatellu et just joku painaa jotain ja aiheuttaa kipuja. Menee kyllä aina ohitse ettei tunti tolkulla kestä,mutta tosissaan ihan sattuu se pistävä kipu.

Nyt pistää ja kovaa vasemmalle puolelle vatsaa :/ auu
Alhaallakin inhottavaa oloa, ihan kun kirvelis tai jotenkin "kuluneelta" ei kai tulehdusta tms? Kuulostaako jompi kumpi jollekin tutulta?
Kuulostaa tutulta.. Monet kerrat oon ite miettiny onko tulehdusta tms, mut aina on pissa ollu puhdas ja todettu et vauva vaan painaa ikävästi.. :/

Sissis oletko mitannut verenpainetta? Tai onko sinulla kotioloissa mahdollista mitata?

Mulle on sanottu että kova päänsärky joka ei lähde 1g panadolilla on se mistä pitää sitten huolestua. Turvotuksen suhteen ei kai tarvi huolestua ellei se ole yhtäkkistä, kovaa ja varsinkin yläkropassa (kasvot jne)..

Kiitos tiedosta, Sydänkäpynen. Päänsärky on lievää ja alkoi eilen. En ottaisi vielä lääkkeitä ollenkaan. Turvotusta lähinnä käsissä ja jaloissa. Käsissä huomasin sen jo pari viikkoa sitten, ja jaloissa sitä on ollut selkeemmin vasta pari päivää. Kengät kyllä mahtuvat, vaikka puristavat vähän. Sormusta on ole käyttänyt enää elokuussa. Verenpaineen mittaamiseen ei ole mahdollisuutta kotona, mutta torstaina siihen saattaisi olla tilaisuus. Viime viikon tiistaina oli vähän alhaisempi kuin yleensä (en ikinä muista verenpainelukuja, mutta oisko 110/70 järkevä, yleensä on ollut ehkä 120/80). Varmaankin siis normaalia loppuraskauden meininkiä.

Kiitos Leijona83, jennyhannele ja miiskunaksu <3
Ei oo kyl ummetukseen menny *kopkopkop* sillon ku toimii, ni toimii tyhjentävästi :D
Pissa on kyllä sameaa, pitäis kai juoda vielä entistä enemmän mut tuntuu että sit saakin istua vaan pissalla päivät läpeensä. Inhottavia tuntemuksia kuitenkin :/

Neuvolassa selvisi eilen, että perätilassa ollut vauva on kääntynyt pää alaspäin, mutta ei ole laskeutunut yhtään. Nyt vauvan pää on niin takana alhaalla, että painaa iskiasta, joka kipuilee nyt oikealle puolelle jalkaan.. Meinaa lähteä jalka välillä alta :/ Sellaista liikettä oli vaan vatsassa monta tuntia eilen illalla, että asentokin varmaan on jo eri mitä neuvolassa :(

Maki, feel you. Tuntuu välillä, että kantaa kuolioon mennyttä jalkaa vaan mukanaan kun on menny ihan puuduksiin tai sitten särkee niin, että voisi koko hökötyksen amputoida :(

Maki, mahtavaa kuitenkin, että on kääntynyt. Toivottavasti kaikilla kipuja kärsivillä vähän olot paranisi.

Jännä juttu oli, kun neuvolatäti kokeili kädellä vatsan päältä, niin ei osannut sanoa onko pää vai peppu ylhäällä. Ultralla piti varmistaa ja niin vaan oli pää alhaalla :D tämä tyyppi tykkää olla peppu erittäin pystyssä. Harmi vaan kun se sukupuoli ei vieläkään selvinnyt. Sain lähetteen synnytystapa-arvioon synnytyssairaalaan, koska ei voinut neuvolatäti luvata, että vauva pysyisi raivotarjonnassa. Mulla siis synnytys tapahtuu eri kaupungissa, jossa asun.

Mä olen vähän väliä epäillyt et meillä on käännytty pää ylöspäin, mutta kyllä se vaan on koko ajan tainnut olla toisinpäin. Sen peppu tuntuu vaan mun käsiin ihan päältä. Ehkä se on sit perinyt multa pyöreän ja pehmeän takamuksen. Esikoisen peppu oli tosi terävä, ei jäänyt ollenkaan epäselväksi :D

Mites se nyt menikään, että mistä tietää mitä tiputtelee vai varmistuuko vain menemällä testiin?
Tänään tipautellut aamusta asti kirkasta..

Side ja päälle pala vessapaperia. Jos on limaista eikä imeydy paperiin, niin sit ei oo lapsivettä. Ja huolellinen pesu ennen sitä, niin ei oo mitään "jämiä" :)

Meillä sanottiin et siteen päälle paperia vähän, että jos se kastuu se papru tunnin sisäl jatkuvasti ni näytille.
Pyys myös olemaan istuen ja maaten välillä ja nousemaan silleen sitä sieltä kuulemma sit lirahtelee eniten jos on lapsvettä.

Nyt on alkaneet sukkapuikkokivut, onneksi toistaiseksi vain muutamia päivässä. Onko kenelläkään tietoa, johtuuko ne vain vauvan laskeutumisesta, vai tekeekö jotain myös kohdunsuulla?

Takaisin