Oireet

Täällä kans iskiasvaivainen, 3-4nikaman välinen välilevynpullistuma oireilee kyllä reippaasti näillä viikoilla. Välillä ihan puuduksissa on toi vasen jalka, mä en oo avuks löytäny ainakaan muutakun venyttely ja sekään ei kyllä usein auta..

Mulla ei (onneksi) ole ollut iskiasvaivaa nyt raskausaikana, mutta aiemmin kyllä. Silloin auttoi lepo, venyttely ja Burana. Buranasta nyt ei tietenkään ole apua, kun ei sitä saisi ottaa. Kylmävoiteista oli myös hyötyä, kannattaa kokeilla!

No eipähän tarvii tämänkään asian kanssa olla yksinään, kun ilmottautu noinkin monta iskiasvaivaista! Onko kenellekään puhuttu sen vaikutuksesta synnytykseen?
Kyllästyttää toi ainainen "kuuluu asiaan" -kommentti, vaikka eipä taida olla mitään vaivaa mikä ei vois raskauteen liittyä. Pfff :D

Oonaa, mulla ei ole oikeasti mitään tietoa, mitä kannattaa tehdä, kun itsekin odotan esikoista. Mutta eihän soittamisesta mitään haittaa ole, parempi kai soittaa vähän matalalla kynnyksellä kuin murehtia yksin.

Mä ravasin viime yönä varmaan 8 kertaa pissalla :shifty: Vauvalla yö jumpat usein mihin myös heräsin. Ja sit mulla meni polvi Lukkoon yöllä ei voinut liikkua :woot: Helpotti kyllä 20 min jälkeen. Yöt alkaa pahenemaan päin ois kyllä vielä kiva nukkua kun pitää jaksaa olla esikoisen kanssa päivä :)

Vierasta ja vähän jännää aikaa tämä odotus itsellekin on, täytyy sen verran myöntää. Toisaalta nämä kaikki vaivat, joita tuntuu joka lauantaisen viikkopoksumisen jälkeen tulevan ainaki yks lisää tai vähintäänkin pahenevan, on helpompi kestää, kun tietää selkeän syyn niiden aiheuttajaan. Mä otan kiroten, mutta samalla myös iloiten vastaan kaikki kolotukset ja kivut. Taistelin munasarjakasvaimesta johtuvien helvetillisten kipujen takia vaihtelevasti melkein viisi vuotta ennen selityksen löytymistä ja se oli aikaa, jolloin ahdistus ja loppuajasta myös kuolemanpelko oli usein läsnä. Raskausaika on siitä ollu mulle helpottava, että sen tietää loppuvan, kunhan vaan jaksaa aikansa. Mitään havaintoa ei ole itselläkään, että millon pitäs älytä johonki soittaa, tai että edes millon lähteä lopulta synnyttämään, mutta kai se oma olo ja vaistot sen sit lopulta kertoo. Oon ite saanu neuvoksi luottaa omiin tuntemuksiin ja toimia sen mukaisesti, jos tuntuu, ettei enää kotona pärjää. Parempi se on varmasti olla yhteyksissä ammattilaisiin, jos omaa mieltä vaivaa jokin asia. Ei se ole väärin huolehtia vauvasta tai omasta terveydestään. :)

Ah kotimatkalla!! Lääkärit eivät nyt aikaista sektiota toistaseks ainakaan, sain litalginia kuurimuotosena nyt aina yötä vasten sinne sektioon (25.8) asti. Kohtkausen alkaessa voi ottaa kuulemma 2tablettia, mut jos alkaa taas tulee esim kerta per päivä tai kohtaus pitkittyy yli 4h niin uudelleen yhteys synnärin päivystykseen ja takas osastolle. Sit mietitään sitä sektion aikaistamista, mut alkuun kokeillaan näin. Mua kyllä turhauttaa, kun en mitään uskalla syödä ja nukahtamista pelkään enemmän kun mitään. Kun viime kerrat on kohtaus lauennut keskellä yötä ja siihen oon sit herännyt.

Oonaa kyllä mä soittasin noista supistuksista, koska selkeesti sulla kohdunkaulalla ollu muutoksia jo aiemmin. Mulle sanottiin viimeeks kättärillä et ne pienet ns.vaatimattomat supistukset just salakavalasti kypsyttää paikkoja. Ite ainakin pitää olla todella tarkkana ja seurailla oireita ja olla herkästi yhteydessä äippäpäivystykseen kun sitten mulle laitetaan tarvittaessa kortisoonii vauvan keuhkoja kypsyttämään.

Tsemppiä kaikille viimeisiin odotus viikkoihin! Mua ihmetyttää miten päivässä voi tulla ihan uusia äärimmäisiä olotiloja. Senpä takia taas täällä jos joku vertainen tietäisi asiasta. Tänään ollut vasen tissi ihan älyttömän kipeä ulkoreunasta. Siis tuntuu kuin se olisi revähtänyt (en osaa paremmin kipua selittää). Rintarangasta ei ole kyse vaan ihan rinnasta. Maitoa on tullut kiitettävästi nyt kaksi viikkoa. Mietin tässä että mitäköhän tämä vaiva on. Kyyneleet tulee silmistä jos koskee, eli todellakin kosketusarka.

Lisäksi, muita joilla paine alapäässä on 24/7? Pingviinikävely kunniaan! :) oli muuten mukavaa kun oli eräässä juhlassa ja katsoin esityksiä seisaaltaan. Eikös sitten yksi mies jolla oli lapsi sykyssä tullut jostain out of nowhere vetämään minua hihasta antaakseen istumapaikkansa minulle. Oli muuten onnen kyyneleet lähellä kun on tuollaisia tuntemattomia jotka välittää! <3

Miina jos maitoa kerta tulee, niin oisko maitotiehyt voinut tukkeutua? Lämpö vois auttaa..

En tiedä alkaako pää pyöriä enempi nyt synnytyksessä vai mitä, mut nyt tuntuu et aivot jumii :D tänään keitin vettä ja tein teetä - vain todetakseni et tee on jääkylmää koska vedenkeittimen johto ei oo seinässä.. en sit yhtään aikasemmin huomannu. Ja keskiviikkona käytiin apteekissa, apteekkari tarjos vauvanhoito-opasta.. noh apteekista poustuessa ihmettelin et mistähän se apteekkari ties et oon raskaana :D :'D niin tätä rv37 palloahan ei toki huomaa :D:D

Muita joilla alkaa jo ajattelu pettää? :D

Kiitos mannikka! Soitin ensin päivystykseen jotka sanoivat että kun ei ole kuumett a niin soittoa polille. Kävin just kuumassa suihkussa ja käskettiin tyhjentämään rintaa maidosta..

Voi mannikka mä niin ymmärräm sua! Ei se pää oikein enää pysy mukana tässä vaiheessa raskautta tääläkään... mä heräsin tänään päikkäreiltä onnessani kun aattelin että saan ranskalaisia perunoita. Sit tajusin niin että sehän oli unta, ranskikia söin juuri hesessä (unessa) ja nyt olen kotona. Buu! Meinas itku päästä kun tajusin että en saa rasnkalaisia.. :D

Unet on kyllä täälläkin alkanu muuttuu kummallisiks, tänäaamuna kun heräsin ni ensimmäiseks oli kokeiltava et onhan maha vielä tallella ku olin nähny unta missä olin heränny siihen ku maha oli pienentyny vaikka en ollu synnyttäny :D Tänään oli kivuttomin päivä viikkoon mut johtu siitä etten kävelly ku muutaman kerran portaat ylös alas. Sitä aina maatessa unohtaa sen paineen haaruksissa kunnes nousee ja muistaa miltä tuntuu.

Mulla on ollu koko raskauden ajan näitä unia että unohtelen vauvan koko ajan joka paikkaan. Viime unessa oli esim. jäänyt auton penkin alle kahdeksi päiväksi:banghead: ja se tunne siinä unessa kun sitten muistat! Herään siihen et itken. Ja viimeisin uni on tää et mun maha on hävinnyt et hukkaan sen lapsen ennen ku se on edes syntynyt:facepalm:

Mulla oli edellisenä yönä mahan alaosa pingottunut kulmikkaaksi kun iho ei enää pystynyt venymään ja vauva oli noussut liian ylös. Viimeyönä puolestaan mun varpaat oli turvonneet isoiksi kuin uuniperunat :D molempina aamuina heräsin helpottuneena että se olikin vain unta..

Iskiastyyppistä vaivaa täälläkin. Huomasin, että pakaroissa molemmin puolin on jonkinlaiset kipupisteet, painelin niitä itse ja -tadaa, oli helpompi kävellä. Jouduin myös varomaan varaamista toisella jalalla. Tänään mies saa hoitaa pakarahieronnan, nimittäin aika kovaa sai painaa :D

Itse en muista unia herättyäni. Joskus, jos herään keskellä yötä niin silloin kyllä.

Mulla on joku supistelupäivä menossa. Tuntuu, että olisi suonenveto koko oikeassa jalassa ja pakara kramppaa. Suonet tuntuu olevan jalassa pullistuneita. Otin magnesiumia, jospa se auttaisi. Ainut hyvä asento on jalat ylhäällä. Jos nousen seisomaan, alkaa supistukset. Onneksi ovat kivuttomia. Ei tarvitse miettiä mitä tänäänkin tekisi. Onneksi on viikonloppu ja mies kotona.

Tänää kyllä niin ikäviä tuntemuksia alhaalla,ihan kuin poitsu tökkisi alapäätä piikillä, kävellessä oikeen yltyy. Hassua ku ei muista tälläistä esikon raskaudesta.
Voiskohan hää tulla sieltä alemmas vai mitäköhän siellä puuhataan.

Mulla on kaikki lihakset ihan jumissa johtuu siitä kun jouduin tekemään tiikerin raivolla hyökkäyksen ja otin itse vastaan 30kg juoksevan koiran kun oli vahingossa juoksemassa esikoista päin onneksi kerkesin väliin.

Aikamoista Zeinika, onneks sait kiinni ja selvisit.

Huh iltaa kohden taas olo kuin olisi viikon painanut duunia. Onneks saa lepäillä kuiteskii:) Ja nauttia poitsun liikkeistä massussa :rolleyes:

Nyt pistää ja kovaa vasemmalle puolelle vatsaa :/ auu
Alhaallakin inhottavaa oloa, ihan kun kirvelis tai jotenkin "kuluneelta" ei kai tulehdusta tms? Kuulostaako jompi kumpi jollekin tutulta?

Takaisin