Oireet

Täällä tänään vasta 32+0 ja eilen huomattiin miehen kanssa, et maha mennyt alaspäin...:eek: Mahan malli on nyt kuin pystysuunnassa oleva ranskanleipä..:cool: Vähän pelottavaa, sillä viimeksi esikon odotusaikaan, mahan laskeutumisesta meni se 2,5vko kun tyttö syntyi... En tosiaan halua synnyttää ennen kui 35 viikkoa on täynnä:oops: Onneks keskiviikkona neuvola, niin pääsee juttelemaan...

Täällä on kohtu tainnut nousta ylöspäin,kun ahdistaa hengittää ja tulee helposti harjoitussuppareita. En muista, että aiemmassa raskaudessa olisi ollut tällaista. Tilanne muuttui, kun kävin reippailemassa kaupungilla ja nyt tietysti pitäisi levätä, mutta ajattelin pientä palauttavaa lenkkiä metsässä. Tekee hyvää päästä luontoon. Toivottavasti olo siellä helpottuu. Mietin myös, että noinkohan tämä raskauskin menee yli lasketun ajan kuten edellinen.​

ÄLLÖVAROITUS!: Onse perhana kumma, eka 8kuukauteen vatsa ei toimi kun peräruiskeilla (välillä ei edes niillä) ja nyt torstaista asti ollut ihan ripulilla monta kertaa päivässä, hyväkun kerkeää vikaa haarukallista edes nielaista kun pitäis jo juosta vessaan. Toki ihanaa et vihdoin toimii, mut tekee kyllä pirun kipeeks vatsan tää jatkuva ripulointi. Kokoaika myös kuplii masussa ja supistelee melko usein..

Jennyhannele mulla sama tilanne mut viikkoja vasta 32+6 :( Sanovat kättärillä et jos vielä tulee supistuksia niin on alettava piikittää kortisoonia joten kehottivat välttää kaikkee mikä supistuksia aiheuttaa. Kriittiset 2 viikkoo nyt mentävä erittäin rauhallisesti.
Mulla määrättiin kans vuodelepo 32+0, kun oli paikat jo pehmennyt ja supisteli melko reippaalla kädellä kokoaika. Niin sitä silti edelleen ollaan yhtenä kappaleena, toivottavasti teilläkin pieni malttaisi nyt edes sinne 34+0 viikolle! Otahan iisisti ja koita rentoutua, vaikeaa tiedän.. Tsemppiä!

Täällä myös tänään huomasin, että tyyppihän on aivan alhaalla ja tissien alla on tilaa pitkästä aikaa. Huomenna alkaa kuitenkin "jo" 35+0, mut josko sen kaksi viikkoa kypsyttelis mitä neuvolasta ehdotti.
Mahtupahan pitämään kummivauvaa sylissä masun päällä, kun tänään kastettiin :)

Carliina25, meillä vauva laskeutu n.31+3, kiinnittyi myös reilu 2 viikkoa sitten ja nyt 35+2. Tiistaina oli alatutkimus ja paikat kiinni ja kondunkaulalla hyvästi mittaa. Eli ei oo vielä syntymässä vaikka kuukausi sitten laskeutu jo. Kyllä se teilläkin pysyy mahassa vielä:happy119

Mulla myös laskeutu bebe jo joskus rv32+. Neuvolatädin mukaan harvoin pelkästään laskeutuminen merkitsee käynnistyvää synnytystä. Ystävällä joka synnytti helmikuussa, laskeutui ja kiinnittyi vauva jo 30+ ja syntyi rv41+6 :)

Onko muilla ollut jalkasärkyä? Itsellä jatkunut jo pitkään ja kaikki yöt menee valvoessa, kun takapuolesta varpaisiin semmoinen särky, ku olla ja voi! Neuvola ei neuvonut mitenkään ja päivisin kävelylenkit pieniä, kun alkaa supistella. Venyttely ja hieronta antaneet vain vähän apua hetkellisesti...

Onko muilla ollut jalkasärkyä? Itsellä jatkunut jo pitkään ja kaikki yöt menee valvoessa, kun takapuolesta varpaisiin semmoinen särky, ku olla ja voi! Neuvola ei neuvonut mitenkään ja päivisin kävelylenkit pieniä, kun alkaa supistella. Venyttely ja hieronta antaneet vain vähän apua hetkellisesti...

Kuulostaa siltä samantyyppiseltä säryltä josta kärsin muutaman viikon. Oli kyllä tosi ikävä tunne.. ja kun ei voinut tehdä mitään. Edelleen tietyissä asennoissa huomaa että selkä ei oo ihan kunnossa mutta onneks ei enää heijastu jalkaa pitkin särkynä silloinkaan. Todennäköisesti joku painaa hermoja... Tsemppiä vointiin <3

Täälä tunsin tänään ihan ihmeellisen säryn vasemalla alavatsalla. Tuli ihan yllättäen ja samaten pirun kipeenä niin että tuskan hiki tuli päälle ja kroppa alkoi tärisemään. Siitä sit äkkiä suihkuun. Ei ollut liitoskipua tai niitä ns. Perinteisiä... niitä kun on ollut päivittäin eikä mtn verrattuna tuohon särkykohtaukseen! Onneks lähti 5minuutin kivun jälkeen. Ensimmäistä kertaa ajattelin että nyt tapahtuu jotain suurta ja mietin nytkö pitää käydä näyttäytymässä sairaalassa... onneks nyt olo parempi. Puuuuuuh. Huomenna 33+0, jaksaajaksaa!

Kiitos eveliina23 ja jennyhannele :) Lohduttavaa, et muillakin laskeutunut ajoissa, itellä kuitenkin päällimmäisenä mielessä se, et esikoisen laskeutumisesta meni se 2,5vko, vaikka syntyikin 38+3 ja sitten kun päivittäin supistelee kipeästi, niin kyllä stressaa... Mut onneks tosiaan neuvola keskiviikkona, niin sinnekin pääsen purkamaan mieltäni :)

Kiitos tsempeistä <3 Viime yö nukuttu aavistuksen paremmin, onneksi! Tosin tämä vessassa ramppaaminen on kyllä jotain aivan älytöntä. Muilla samaa? :D Myös häntäluun tienoilla kiputuntemuksia välillä istuessa ja yöllä varsinkin kylkeä käänteessä toiselle, mahtaisiko viitata vauvan laskeutumiseen? Itsellä nyt 35+2 ja meikä syntynyt 2,5 viikkoa aikoinaan etukäteen...olen miettinyt, että onkohan se periytyvää, kun jostain muistaakseni siitä lukenut.....? :o vähän kyllä alkaa jännittää jo!

Täällä herätää puolen tunnin tai tunnin välein vessaan..
Rasittavaa..
Ois ees yks yö jolloin vaikka 3 tunnin pätkä :'D

Kiitos tsempeistä <3 Viime yö nukuttu aavistuksen paremmin, onneksi! Tosin tämä vessassa ramppaaminen on kyllä jotain aivan älytöntä. Muilla samaa? :D Myös häntäluun tienoilla kiputuntemuksia välillä istuessa ja yöllä varsinkin kylkeä käänteessä toiselle, mahtaisiko viitata vauvan laskeutumiseen? Itsellä nyt 35+2 ja meikä syntynyt 2,5 viikkoa aikoinaan etukäteen...olen miettinyt, että onkohan se periytyvää, kun jostain muistaakseni siitä lukenut.....? :eek: vähän kyllä alkaa jännittää jo!
Kyllä meidän terkkari sekä lääkäri neuvolassa oli sitä mieltä että helposti periytyy synnytystapa omalta äidiltä. Mun äiti on saanu kaikki lapsensa 4-5 viikkoo aikasemmin ja sisko sai sit 3 viikkoo. Olin tuon takia ylimääräsissä ultrissa jossa viimosessa huomattiin kohdunkaulan lyhentymistä sekä pehmentymistä luultavammin mulla on geneettisesti heikentymää kohdunkaulassa. Ja sen takia nyt tarkkaillaan tilannetta, itteeni on alkanu eilisestä asti mietityttää et onko mullakin jo laskeutumista tapahtunu ku jotenki vatsa näyttää erilaiselta sekä painedn tuntu on lantiossa kasvanu. Ei sais kyllä ihan vielä laskeutuu ku kanavan pituus on nyt kriittisellä rajalla ja viimeeks kohdun suukin oli jo sormelle auki:( Ja eilisestä asti ollu tuntemuksia ja tuikkailuja emättimessä ja kohdunkaulalla, mutta supistuksia en onneks oo huomannu.

Kiitos tsempeistä <3 Viime yö nukuttu aavistuksen paremmin, onneksi! Tosin tämä vessassa ramppaaminen on kyllä jotain aivan älytöntä. Muilla samaa? :D Myös häntäluun tienoilla kiputuntemuksia välillä istuessa ja yöllä varsinkin kylkeä käänteessä toiselle, mahtaisiko viitata vauvan laskeutumiseen? Itsellä nyt 35+2 ja meikä syntynyt 2,5 viikkoa aikoinaan etukäteen...olen miettinyt, että onkohan se periytyvää, kun jostain muistaakseni siitä lukenut.....? :o vähän kyllä alkaa jännittää jo!
Täälläkin ravataan 3-5krt yössä vessassa ja se opertaatio on aina kauheen työn ja tuskan takana. Kyljen kääntäminen sattuu, sängystä ylös nousemisesta puhumattakaan :D Just nimenomaan häntäluun ja alavatsan alueelle.. Mä kysyin lääkäriltä tosta syntymän periytyvyydestä torstaina koska oon myöskin 3vkoa etuajassa pihalle puskenut. Ei hän osannut oikeen siihen mitään sanoa, tiedä siis onko vai eikö :D

Meillä on kans äiti saanu kaikki lapsensa 4-5 viikkoo etuajassa ja lapset on taas saaneet omansa 38+, itellä molemmat tulleet 39+. Kaveri on syntyny rv32, hänen veljensä rv34 ja kaverilla molemmat lapset rv 40 ja 41.. että mä en ite ainakaan tuohon hirveesti usko että ois periytyvää..:D

Mäkin kyselin esikoisen kanssa synnytyssairaalaan soitellessa periytyvyyttä esim syöksysynnytykseen. Sanoivat että höpöhöpö ja pysy kotona vaan mahdollisimman pitkään. Menihän siinä aikansa, mut kyllä jännitti.

Neuvolalääkäri viime viikolla totesi vauvan olevan kiinnittynyt, mutta pohdinkin, että voikohan se olla mahdollista, kun näyttää ettei oma maha ole vielä laskeutunut, kun vasta on noussut niin ylös.

Eilisen otinkin levon kannalta ja olo oli parempi, supparitkin väheni. Tänään sitten esikon kanssa pötköteltiin ja massuun tuli ylimääräistä painon tunnetta, taisi taas hieman siitä ärtyä kohtu. Täytyy vähän lepäillä. Onneksi suonen repiminen yöllä on vähentynyt/poistunut, ei ole kesälomareissun jälkeen pahemmin ollut muutamaan viikkoon. Olen lisännyt juomista pitkin päivää ja jättänyt magnesiumit pois.

Mun äidillä on 5 lasta, jotka on syntyneet kaikki välillä 39+0-42+0, äidin sisarusten lasten suhteen on myös iso haarukka syntymäajoissa, tosin kukaan ei oo syntynyt useita viikkoja etukäteen.

Täällä nyt muutaman päivän aikana lisääntyny nää menkkajomot aika lailla. Ajoittain johtuu selkeästi vauvan liikkeistä - kunnon rallin jälkeen alkaa särkeä, mutta särkee välillä muutenkin. Yöllä en aina osaa paikantaa, onko kipu enemmän vatsassa vai selässä, ja voiko siis johtua huonosta nukkuma-asennosta. Mielenkiinnolla odotan rv 36 neuvolalääkäriä torstaina, et onko mitään alakerrassa tapahtunut. Rv 30 kanavaa oli nimittäin 5cm (!!) joten ei haittais, vaikka oiskin vähän lyhentynyt.

Periytyvyyteen vaikuttaa yleensä aika moni asia. Jos jokin synnytykseen vaikuttava ominaisuus on peritty äidiltä, voi kai olettaa, että sillä on jotain vaikutusta myös synnytykseen. Mun raskaus on edennyt hyvin samalla tavalla kuin äitini raskaudet, ja toivon, että samanlainen ruumiinrakenne vaikuttaisi myös synnytykseen. Äiti ei nimittäin kaivannut kivunlievitystä. Itse olen toki valmistautunut siihen, että saatan tarvita: en ole koskaan kokenut mitään kovin voimakasta kipua, joten saatan olla aika hädissäni, kun ekaa kertaa elämässä oikeasti sattuu.

Takaisin