Oireet

Siis mä en kohta enään kestä tätä oloa. Oksetta, heikottaa, pyörryttää ja tuntuu että ei edes telkkaria pysty kattomaan. Kauhee turvotus ollu aamusta alkaen päällä, eikä tunnu nyt mikään siihen auttavan. Hetiku nousee seisomaan, alkaa silmissä heittää. Koko viikon ollu olo kun katujyrän alle jääneellä, mut nyt eilisestä tää on kyl ollu jotain ihan kamalaa. Ei pysty edes nukkumaan kun seki tuntuu pahalta :(

Vähän kurjalta kuulostaa kyllä tuo sun tilantees jennyhannele. Ehkä ois tosiaan parempi käydä näytillä, inhottavahan tuollasesta olosta on päivätolkulla kärsiä. :(

Täällä ensisynnyttäjä kyselee että poksuuko ja naksuuko muiden maha? :D Varsinkin jos joutuu äkisti kumartumaan niin rutina vaan kuuluu...

Ei kyllä kuulosta hyvältä Jennyhannele :Heartred olethan juonut tarpeeksi? Kyllä mä sinuna nyt menisin näytille, jotta voivat tsekata oisko jotain millä oloa voisi helpottaa.

Mulla alkaa helle myös vaikuttaa ja sormet ja jalkapöydät turpoaa. Onko muilla sellaista hassua jomotusta sormissa, kun niitä koukistelee? Luulen, että liittyy tähän turvotukseen. Ja hurraa, mun 109:ssä käynyt hemoglobiini oli perjantaina noussut jo lähtölukemien tienoille 128:aan!

Täällä ensisynnyttäjä kyselee että poksuuko ja naksuuko muiden maha? :D Varsinkin jos joutuu äkisti kumartumaan niin rutina vaan kuuluu...
Poksuu useinkin, bebe vissiin sielä poksuttelee kalvoja :D
Soitin kättärille ja käskivät levätä ja soittaa huomenna neuvolaan. Koitin kyllä vängätä et olo on kamala mut ei väkisin.. :s
Muoks: On tullut juotua kyllä ihan riittävästi, syöty suolasta ja oltu vaakatasossa. Kätilö vaan oli sitä mieltä että johtuu painostavasta ilmasta.

Muokattu viimeksi:
Aika kumma et ei ota näytille :( toivottavasti pääset huomenna neuvolaan tsekkaa perusjutut!

Mrsc miulla ainakin sormien niveliä jomottaa kun turvottaa.. pahimmillaan ei saa kättä kunnolla nyrkkiin.

Poksuu useinkin, bebe vissiin sielä poksuttelee kalvoja :D
Soitin kättärille ja käskivät levätä ja soittaa huomenna neuvolaan. Koitin kyllä vängätä et olo on kamala mut ei väkisin.. :s
Muoks: On tullut juotua kyllä ihan riittävästi, syöty suolasta ja oltu vaakatasossa. Kätilö vaan oli sitä mieltä että johtuu painostavasta ilmasta.
Tai sitten vaan menet ja toteat että katsokaas että kaikki on kunnossa.

Tsempit jennyhanneleelle!

Mulla ainaki on sormet ja varpaat kipeet ku ne on niin turvoksissa :confused: eipä oo ennen semmosta ollukkaa..

Mulla on myös ollut todella kovaa heikotusta ja pyörrytystä ja huonoa oloa. Yleensä syönnin jälkeen eli varmasti joku arvo heittelee. Väsyttää ihan kamalasti ja olo alkaa helpottaa vasta illalla. Nyt siis menee 80% päivästä makoillen ja nukkuen.

Pari päivää sitten alkoi vihlaisut alavatsassa. Kai siellä päätä asetellaan tai muuten levennytään. Näin viime yönä unta että haarovälissä oli sellainen kymmenen sentin levyinen aukko. :D

Jo pari kuukautta on vituttanut armottomasti päivittäin ja kuukauden ollut ihan kunnon masennusta. Fiilikset ei vaan nouse enää. Paitsi pari päivää sitten kun olin nukkunut taas koko päivän ja illalla oli pitkästä aikaa virkeä olo.

Tajusin että on ollut aika rankkaa aikaa tässä viime kuukaudet kun on ollut muutto ja vauvan juttujen hankkiminen ja kaiken yksin järjestäminen muutenkin. Nyt kun melkein kaikki tuntuu olevan valmiina niin ilmeisesti pään prosessi on myös valmis.

Sit itkinkin yhden illan että maha lähtee ihan kohta enkä ole ehtinyt nauttia siitä yhtään ja muutenkin raskausaika on kohta ohi ja mun kohdalla se on ollut elämäni rankinta aikaa. Silti oon tässä nyt valmiina ja vahvana. Tuli ylpeys itsestä ja paljon parempi mieli. Toivotaan että sama pysyisi loppuun asti!

Voimia ja tsemppejä kaikille, pitkä matka on jo tultu! Eikä se ihme et välillä vituttaa kun ei oo saanu nukkua kohta 9kk kinnon yöunia vessassa ravaamisen takia. :D

Sori pitkä sepustus.

Mulla on kans tänään ollu vaihteeks semmonen päivä, että ei paljon hymyä huulilla näy. Vatsa tuntuu raskaalta ja pienikin kumartelu ym. saa aikaan inhottavan tunteen. Nivusiin särkee ja alaselällä tuntuu menkkajomoa. Jalat on levottomat. Yritin nukkua tuossa joku tovi sitten, mutta siitäkään ei meinaa tulla mitään, kun pikkujäbä alottaa samantien armottoman myllerryksen. Hermo on kireellä ja suoraan sanottuna nyt vituttaa tämä olotila. Haluaisin jo synnyttää. Haaveilen entistä useammin oman kehon saamisesta takaisin, ootan oikeen et pääsen nukkumaan vatsaltani ja olemaan normaalisti. Mulla ei edes tämä raskausaika ole ollu vaikeeta, joten tuntuu tyhmältä napista nyt, kun olotila alkaa vähänki olla vaikeempi. Ei vaan jaksais, kyllästyttää!

Mustaajavalkosta: Täällä samanlaiset fiilikset. Tossa itkee pillitin miehelle, että en enään jaksa olla huono vointinen ja tulispa vauva jo ulos. Hysteerisenä vielä lisäsin, että en koskaan halua lisää lapsia. :D En oo enään moneen viikkoon pystynyt nauttimaan millään tapaa olostani ja se kyllä pistää henkisestikkin ihan piippuun ihmisen ja tää päivä on vaan kruunannut kaiken. Ja toi vatsallaan nukkuminen, voi luoja mäkin odotan sitä hetkeä kun siihen taas pystyy!!! Tulevat 3-4vkoa sektioon tuntuu ikuisuudelta näissä oloissa, vaikka todellisuudessa onkin lyhyt aika koko raskautta ajatellen. Jospa huomenna olisi parempi päivä mulla, sulla ja kaikilla oloissaan kärvistelevillä..

Joo, mä oo ihmetellytkin et mikä ääni se on. :) Aika hauska ku muillakin on siis samaa.

Mulla on ollu jo muutaman kuukauden kädet (kämmenet, ei muualta) kipeät ja turvonneet. Mulle kans sanottiin jostain hermoratakanavista.. Aluksi ne oli aamuisin kipeet, puristusvoima huono ja turvonneet. Nyt myöhemmin ne voi illalla olla ok:t mut yöllä kipeytyy ja päivällä on kipeet ja turvonneet, puristusote tekee kipeää.

Nyt olen n. pari viikkoa sitten saanyt kestävän jalkaturvotuksen. Ei oo monia kenkiä mitkä viittii laittaa jalkaan, ku painaa ja puristaa.

Onko kenelläkään teistä ollut selkeää hyötyä tukisukista tms? Mä huomaan, et mun mahakaan ei kipeydy niin paljoa, kun mulla on sukat jalassa. No nyt kuumilla säillä en tietty oo vetänyt niitä jalkaan ja seuraus on se, et jotain pientä askaretta ku aamulla teen, joudun loppupäivän makaamaan enemmän mahakirisryksen/kivun takia, istuminenkin on tuskaa.
Mulla on kyl jättisuuri maha..et voi johtua siitäkin. Joudun nyt ylimääräiseen ultraan mahan koon vuoksi. :/.

Mä pidän joka päivä tukisukkia mulla on kahdet tukisukat jotka aina iltaisin pesen, ja aamulla ennen sängystä nousua laitan heti sukat jalkaan. Sit ostin vielä tuki säärystimet joita välillä pidän. Pidän tukisukkia joka päivä koska viime raskauden 25 kilon neste määrää kehossa ( Se raskausmyrkytys epäily myös nosti turvotusta) en jaksaisi uudelleen niin yritän nyt ennalta ehkäistä sitä turvotusta. Ainut vaan et nyt sit helteellä muilla hameet ja mekot kun mulla pitkät housut kun en kehtaa olla tukisukkien ja hameen kanssa.

Voi, minä olen huoleti kulkenut maksimekossa tukisukkineni! Jos joku pitää pöljännäköisenä, niin pitäköön! Fiksut ymmärtää, että kyse on melkoisesta vatsakummusta ja sen kultaakin kalliimmasta sisällöstä.

Sukattomina päivinä joutuu puolen päivän jälkeen lepuuttamaan jalkoja seinällä muutaman tunnin välein, ja silti hölskyvät... Kipeäksi saakka eivät onneksi ole menneet.

Saike, kiitos neuvoista!
En oo tajunnut et illalla vois pestä ne ja aamulla toiset jalkaan (mulla siis kans kahdet).

järvenhenki,
Maksimekko onkin ihan jees tukisukkien kans..mulle ku ei sovi vaan kyseiset mekot, jotenkin oon vaan sen mallinen.
Mun kai pitää siirtyä housuihin, et jaksan tämän loppuajan. :)

Olen ihan järkyttynyt näistä liitoskivuista. Pari viikkoa sitten olin toiveikas että kipu olisi vain hetkellistä, mutta nämähän pahenee vaan :( Ei tarvitse kävellä kuin 5min niin kivut on niin kovat et hampaat irvessä mennään loppumatka. Eihän mun kesällä tehnytkään mieli liikkua ollenkaan :/ Viime raskaudessa tein pitkiä kävelyjä vielä muutama päivä ennen synnytystä, tahti vain hidatui. Nyt rukoilen että pystyisin silloin käymään edes ruokakaupassa.
Kyllä itsellenikin nuo liitoskivut varsinkin häpyluun kohdalla tuli ihan yllärinä ja oli kauheeta, töissä tyhmänä kärvistelin 4 päivää ennenku oli lääkäriaika jo valmiina ja siellähän sit selvis et kivut aiheuttanu myös joitain supistuksia koska kohdunkaula oli lyhentyny sentin sekä pehmentyny. Ite en ees noilta kivuilta mitään supistuksiin liittyvää ollu havainnu. Nyt ollu saikulla 3 viikkoo, vähän kipu hellittäny mut heti kun enemmän kävelee tai ajaa autoa ni saa taas kärsiä illan kivusta.

Mulle ei myöskään maksi mekko toimi oon 157 cm pitkä joten mekot olisi yli pitkiäkin mulle :D oon tyytynyt äitiys leggingseihin tai muihin housuihin.

Takaisin